Država je dala zeleno svjetlo za preuzimanje kutinske Lonije i omiški Studenac, nekad isključivo dalmatinski brend, danas pod komandom Poljaka, na korak je od 'osvajanja' gotovo cijele Hrvatske. S novih 300 prodavaonica nastaje ozbiljan takmac najvećim igračima na tržištu maloprodaje s daleko najvećom prodajnom mrežom od čak 1050 dućana, što je u duhu poslovne politike koja je bazirana na trgovinama manjeg formata. Stoga je tu i više od 4500 zaposlenih i očekivanih oko 2,5 milijarde kuna prometa godišnje, piše Slobodna Dalmacija.
Omiška tvrtka tako je prešla put od umreženih provincijskih trgovina do sedme pozicije po prometu u trgovini na malo mješovitom robom u Hrvatskoj. Do ekspanzije Studenca došlo je nakon što ga je od dotadašnjeg vlasnika Josipa Milavića sredinom 2018. preuzeo poljski investicijski div, fond Enterprise Investors, koji u pravilu investira u kompanije u periodu između pet i osam godina i potom ih prodaje.
Studenac je od tad 'progutao' 'Istarske supermarkete' iz Poreča, zadarski 'Sonik', biogradski trgovački lanac 'Bure' i dubrovački 'Pemo'. U 2020.godini, Studenac je imao promet od 1,85 milijardi kuna i bruto dobit od samo deset milijuna kuna, pri čemu su zapošljavali oko 3500 ljudi.
Josip Milavić je trenutak prodaje Studenca 2018. godine dočekao s već ostvarenih 1,7 milijardi kuna prometa i preko 3000 zaposlenih, a u planovima za 2018.godinu očekivao je rast od čak 15 posto. Obiteljskoj tvrtki, koju je Milavić stvorio iz ničega, nije manjkalo ni poslovnih rezultata, ni perspektive, ni planova, ni kapitala a to je stvorilo sladak i lako probavljiv zalogaj za velike igrače.
Osim toga, Milavić je još desetak godina ranije, predviđajući poslovne scenarije, odvojio biznis od imovine, pa su njegovi dućani odreda bili u najmu, i to najčešće kod druge Milavićeve tvrtke. Tako je Studenac bio spremniji od drugih za razne vlasničke opcije bilo da je riječ o spajaju ili akviziciji. Poklopile su se i različite vizije. Poljaci su najavili još snažnije širenje, a dotadašnji vlasnik je bio uvjeren da je vrijeme za pritiskanje kočnice i sužavanje tvrtke.
Josip Milavić, Poljičanin iz Smolonja, svoj poslovni put započeo je kao 'samostalni privrednik' još 1974. godine, s nepune 22 godine. Dobro situiran, s distributerskim i trgovačkim iskustvom, u maloprodaju je, pak, ušao tek sredinom devedesetih.
Studenac je osnovan kao obiteljski lanac, pozicioniran isključivo u Dalmaciji, i to, u pravilu, izvan velikih gradova Splita, Zadra, Dubrovnika i Šibenika. Tvrtka se nije eksplozivno razvijala, vlasnik je bježao od megalomanskih planova, ali s jasnom vizijom što želi. Veliki broj zaposlenih bila je ključna disproporcija u odnosu na konkurenciju, a došla je kao rezultat orijentacije na manje i prilično dislocirane objekte, često u vrlo malim sredinama po Zagori i otocima. Upravo tu se bilježio i poseban poslovni uspjeh.
Studenac se razvijao konzervativno, na vlastitom kapitalu, a nikad se u većoj mjeri nije oslanjao na podršku banaka.
Postizali su se sjajni rezultati diljem Dalmacije i to bez vidljivije zastupljenosti u Splitu. Još 2004. godine plan je bio da se na Mertojaku sagradi veliki trgovački centar, otkupljeno je i 7500 kvadrata zemljišta, ali zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa projekt nije realiziran ni danas.
Tek koncem 2012.godine 'Studenac' je ozbiljnije zagazio u Split i to preuzimanjem dvadesetak Kerumovih trgovina. U međuvremenu kupljen je prostor na TTTS-u od 3000 kvadrata, u Dugopolju podignut distributivni centar na 12.000 četvornih metara i od METRO-a kupljen vrijedan objekt. Studenac je kao poželjna 'udavača' raspolagao s čak 30.000 kvadrata potencijalnog prostora za distributivnu mrežu.
- Naš neto dug je nula kuna, u tvrtki imamo i višak kapitala, ponosno je isticao Josip Milavić u trenutku kad je potpisivao ugovor kojim je Studenac prelazio u ruke poljskih investitora.