ŠEST ZAINTERESIRANIH

Nitko nije poslao ponudu za kupnju Uljanika: ‘Zna se s kim svi žele razgovarati, a oni ni da čuju‘

Nitko nije predao ponudu s obzirom na to da su svi prije toga izrazili želju da razgovaraju s državom

Uljanikov otok s navozima

 Goran Šebelić/Cropix

Još je jedna propala dražba iza pulskog Uljanika, o čijoj se sudbini po tko zna koji put odlučuje u utorak u 14 sati na novoj skupštini vjerovnika na Trgovačkom sudu u Pazinu. Dakle, stari, već viđen scenarij, mnogo interesenata prije same skupštine vjerovnika, a kada se raspiše novi krug dražbe i uvida u poslovne knjige pulskog škvera, od zainteresiranih ni "a" ni "b". Ovaj je put početna cijena za poslovne udjele bila 6,911.540 eura.

Samir Hadžić, direktor tvrtke Uljanik Brodogradnja 1856, čiji se udjeli prodaju u postupku stečaja Uljanik Brodogradilišta, potvrdio nam je da do 1. ožujka nije uplaćeno ni jedno jamstvo za sudjelovanje na za utorak zakazanoj dražbi bez obzira na šest što više, što manje ozbiljnih ponuda. Glavni je razlog toga, kako tvrdi, što svi zainteresirani žele razgovarati s glavnim vjerovnikom, a to je država. Država, smatra on, to ne želi.

image

Samir Hadžić

Matija Djanješić/Cropix

- Nitko nije predao ponudu s obzirom na to da su svi prije toga izrazili želju da razgovaraju s državom. No, nitko nije razgovarao ni s kim. Znači opet ništa. Sutra je nova skupština vjerovnika na Trgovačkom sudu u Pazinu i ne znam što će se odlučivati, niti koji će se prijedlog donijeti. Neka najveći vjerovnik, koji je dosad donosio odluke, predloži kako će rješavati ovu situaciju. Oni se bave uništavanjem svega - rekao nam je Hadžić. Smatra da nitko ne želi kupiti udjele u tvrtki koju vodi i koja je na rubu stečaja već neko vrijeme jer ne žele da ih se tretira ovako kako se tretira njih. Vjeruje da potencijalnim kupcima i ulagačima nedostaje informacija, koje im oni u Uljaniku ne mogu dati, već to može sama država.

Dovršetak gradnje brodova

A kako stoji u novom pozivu za skupštinu vjerovnika, u slučaju neuspješnije dražbe vjerovnici će donositi novu odluku o uvjetima i načinu unovčenja poslovnih udjela. Nakon ovoliko propalih slučajeva, pitanje je i što se više može i želi odlučiti. A interes za kupnju u posljednjem "krugu" pokazalo je šest različitih tvrtki.

Slovenska tvrtka Eko Bor, čije je pismo namjere potpisao Patrik Jarc, bila je spremna preuzeti radnike i platiti 2 milijuna eura duga radnicima i Fini, preuzeti dug HABOR-u od oko 14 milijuna eura i završiti gradnje 526 i 531. No, uvjet im je bio da koncesija nad područjem brodogradilišta traje barem do 2041. uz mogućnost produženja na 60 godina s opcijom izmjene prostornog plana Pule i prenamjene dijela područja za turizam.

Talijanska tvrtka Micoperi iz Ravenne ima, pak, mnogo duži popis uvjeta, ali je njezina želja u Puli razviti sličan, ali ipak znatno drugačiji biznis u odnosu na klasičnu brodogradnju.

"Smatramo da se cjelokupno područje namijenjeno brodogradnji mora u potpunosti obnoviti i prenamijeniti ili djelomično prenamijeniti s obzirom na to da brodogradnja više ne može predstavljati ‘glavnu‘ djelatnost zemljopisnog područja na kojem Uljanik ima sjedište. Cijelo koncesijsko područje trebalo bi se prilagodili novim i inovativnim uslugama kao što su održavanje specijaliziranih offshore plovila i opreme Micoperi grupe i offshore izvođača trećih strana, zatim izrada i utovar modula, konstrukcija, klizača za naftu i plin za industriju na kopnu, kao što su rafinerije, elektrane i plinska postrojenja, ili na pučini, kao što su platforme, podmorske strukture i ostalo", navodi ravenska tvrtka u svojem pismu namjere. Osim toga, u Puli vide mogućnost za otvaranje logističkog središta za industriju zelene energije na moru.

Uvid u Uljanikove dubioze

No, prije toga žele imati jasan uvid u dubioze Uljanika i želje države. Traže mogućnost dubinske analize Uljanika koja će trajati tri do šest mjeseci. U slučaju pozitivnog ishoda te analize, traže isključenje svih obveza iz doprinosa novom poduzeću i odgovornosti koje su već akumulirane ili su u tijeku akumulacije, dovršetak poslova za koje smatraju da su isplativi, ulaganje u novo društvo u iznosu koji je njima prihvatljiv te dobivanje koncesija i njihovo produljivanje. Isto tako, što se tiče radnika, žele imati mogućnost sklapanja sindikalnog ugovora bez prava žalbe, a specijalizirane bi radnike angažirali i na svojim drugim projektima diljem svijeta.

image

Sutra još jedan dan D za Uljanik

Goran Šebelić/Cropix

Ciparski La Maison spreman je dati ponudu između 8 i 9 milijuna eura, no radi se o tvrtki koja se bavi nekretninama, a ne brodogradnjom. Doduše, u pismu namjere tvrtka navodi da bi se u Puli počela baviti i tom djelatnošću. U pismu namjere izražava spremnost da u brodogradilište odmah uloži dodatnih 20 do 50 milijuna eura. To bi bilo moguće odmah nakon dubinske analize, navodi La Maison.

"Molimo vas da uzmete u obzir da smo zainteresirani za nastavak gradnje brodova i održavanje postojećih radnih mjesta, kao i otvaranje novih u segmentu moderne brodogradnje", napisali su kratko.

Izraelsko brodogradilište Israel Shipyard, za koje je Uljanik skoro pa dovršio plutajući ponton, nudi između 5 i 6 milijuna eura, ali pod uvjetom da se obustavi stečajni postupak nad tvrtkom i da se pregovara o nepodmirenim dugovima. Ovo brodogradilište ima inače šezdesetogodišnje iskustvo u projektiranju, gradnji i održavanju civilnih i vojnih plovila, a posebno se hvali svojim projektima za izraelsko ministarstvo obrane. Dio takvih projekata Izraelci bi premjestili i u Pulu.

Rumunjski GSP Offshore iz Constanţe još je prije više od mjesec dana pokazao interes, ali su im tada bili prekratki rokovi da sastave ponudu. Zatražili su da se ažuriraju svi knjigovodstveni podaci te istaknuli da žele stratešku suradnju s hrvatskom Vladom u slučaju vlasničkog i operativnog preuzimanja Uljanika. Smatraju da bi bili dobar partner jer, kako navode, imaju iskustva u restrukturiranju brodogradnje u Rumunjskoj, regionalni su lider izvanobalnih integriranih pomorskih usluga za plin i naftu, zapošljavaju tisuće ljudi u svojem holdingu, nastupaju na tržištima Italije, Grčke, Izraela, Turske, Saudijske Arabije, Emirata, Katara, Egipta, zapadne i središnje Afrike, SAD-a, Nizozemske i Velike Britanije i imaju vlastito brodogradilište u Constanţi. Osim toga, žele otvoriti svoj centar za koordinaciju projekata na Mediteranu.

Prva je interes za kupnju pokazala tvrtka Adria Mont iz Kukuljanova pokraj Rijeke. Ta je tvrtka za kupnju udjela najprije ponudila 6,450.770,90 eura, a poslije je umanjila svoju prijašnju ponudu na 5 milijuna eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. listopad 2024 20:16