Nike je u lipnju doživio najgore rezultate u svoje 53 godine. Dionice su tada pale čak 20 posto, izbrisavši oko 28 milijardi dolara tržišne vrijednosti. Olimpijske igre u Parizu platforma su preko koje namjeravaju vratiti izgubljenu moć.
Nike je, inače, usred procesa rezanja troškova vrijednog 2 milijarde dolara, koji uključujuće otpuštanja dva posto radne snage,
Uprava dio te uštede namjerava preusmjeriti u marketing. Nike obično troši oko 4 milijarde dolara godišnje na "stvaranje potražnje" - odnosno na televizijske reklame, sportaše i digitalne oglase.
- Reinvestiramo gotovo milijardu dolara u aktivnosti usmjerene na potrošače - rekao je izvršni direktor Nikea John Donahoe, investitorima i analitičarima u lipnju, obećavši da će ubrzati razvoj proizvoda i hrabrije se oglašavati kako bi se kupci ponovno zainteresirali za njihov brend.
Heidi O’Neill, Nikeova predsjednica odjela za potrošače, proizvode i brendove, rekla je za Reuters u travnju da će investicija u olimpijski marketing biti najveća unazad nekoliko godina. U Nikeu nisu naveli koliki je njen iznos.
Uprava Nike želi i požuriti s izdavanjem novih artikala kao što su Pegasus Premium tenisice za trčanje jer potražnja za starijom robom opada. No većina neće biti dostupna do sljedeće godine. Analitičari zato vjeruju da Nikeovo razbacivanje novca na oglašavanje ne jamči povratak - ne bez svježih proizvoda kojima će privući kupce i time opravdati uložena sredstva.
-Nike već troši milijarde na marketing. Stvarno ne znam kako će sav dodatan novac koji troše na Olimpijske igre nešto promijeniti - rekao je za Bloomberg Brian Yarbrough, analitičar pri Edward Jonesu.
U travnju je Nike pokrenuo olimpijsku propagandnu mašinu. Visoki neonsko narančasti kipovi olimpijaca LeBrona Jamesa, Alexije Putellas, Bebe Vio, Kyliana Mbappea, Sha’Carrija Richardsona i Victora Wembanyame postavljeni su ispred zgrade Palais Brongniart u Parizu. U Centru Pompidou, gdje se nalazi muzej moderne umjetnosti, Nike je pripremio umjetničku izložbu o povijesti svojih Air Max tenisica...
Nike ima i najveći broj sponzorstava sportaša među natjecateljima na OI, prema Citi Researchu.
Najsitaknutiji od njih je gore spomenuti košarkaš Lebron James, koji je nosio američku zastavu niz Seinu na ceremoniji otvaranja. Njegove su tenisice među Nikeovim najvažnijim linijama proizvoda, a 39-godišnji košarkaš Los Angeles Lakersa i američki reprezentativac glavni je ambasador brenda u Parizu.
Trenutno najveći problem za Nike jest što mnogi od njihovih inovacija neće stići u trgovine prije 2025. Tek je nekoliko modela izašlo je iz tvornice na vrijeme za igre, poput modela Nike Air Sesh, posebne vrste tenisica za breakdance natjecanja.
- Da bi vladali tržištem morate imati proizvod koji je tražen od strane potrošača. Nike to u ovom trenutku nema - zaključio je analitičar Brian Yarbrough.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....