Ukazujući na činjenicu da će u novoj sezoni Bundeslige samo jedan njemački nogometni prvoligaš igrati u opremi Adidasa, nacionalnog ponosa i jednog od globalnih lidera u proizvodnji sportske opreme, ugledni dnevnik Die Welt ocjenjuje kako je došlo do velikog zaokreta u poslovnoj strategiji Adidasa.
Umjesto, navodi Die Welt, poštivanja dugogodišnjeg 'željeznog pravila' da gotovo cijela njemačka prva liga igra u opremi Adidasa, kompanija se okrenula strategiji 'zlatnih perli' ulažući sav novac u prvaka Bundeslige minhenski Bayern s kojim je potpisala desetogodišnji ugovor na iznos od 854 milijuna eura.
- Nije slučajno jedini Bundesligaš kojeg oblači Adidas Bayern, aktualni i prvak države posljednjih šest godina, jer je to jedini klub koji je u stanju biti konkurentan na međunarodnoj razini – komentira ugledni njemački dnevnik kojem je šef marketinga Adidasa Oliver Bruggen potvrdio promjenu strategiju kompanije, ali ne i smjer koji projicira Die Welt. Bruggen je, naime, prestanak suradnje s brojnim bundesligašima objasnio potrebom da kompanija više surađuje s talentiranim mladim nogometašima.
- I dalje ćemo surađivati s vrhunskim nogometnim klubovima i odabranim nogometnim asocijacijama – najavio je Bruggen. U prilog ocjeni o preorijentaciji Adidasa, Die Welt citira i marketinškog stručnjaka Petera Rohlmana koji podsjeća da su veliki sportski brendovi napustili moto kvantiteta prije kvalitete, pokušavajući nekoć ostvariti što veću prisutnost sponzorstvom sa što većim brojem klubova.
- Promjena strategije velikih sportskih brendova inicirana je i sve većom važnošću društvenih mreža, koje omogućuju drugačiji pristup povećavanja vidljivosti brendova na tržištu – napominje Rohlman.
U svakom slučaju, nekad 'Adidasova' Bundesliga sve više postaje Nikeovo i Pumino natjecanje, ta dva proizvođača sportske opreme oblače šest, uz Bayern, najuglednijih prvoligaša poput Borussije Dortmund (Puma) i Wolfsburga, koji igra u Nikeovoj opremi. Na isto tržište snažno je zakoračio engleski brend Umbro, osiguravši ugovor, među ostalim i sa Schalkeom 04 iz Gelsenkirchena koji, prema nekim izvorima, ima najviše registriranih navijača u Njemačkoj a nastupao je u dresovima Adidasa više od 20 godina. Uz spomenute, još četiri proizvođača sportske opreme 'pokriva' Bundes ligu koja broji 18 klubova.
Jedan od motiva za ulazak brendova sportske opreme iz drugih dijelova Europe i svijeta u Njemačku su svakako cijene dresova njemačkih bundesligaša u trgovinama sportske opreme. One se kreću od, najviše, 89,95 eura (Bayern) do 74,95 eura koliko košta Nikeov dres Augsburga, najjeftiniji među bundesligašima.
Analizirajući novu podjelu 'dresova' u Bundesligi u globalnom kontekstu, Die Welt napominje kako se Bayernov ugovor s Adidasom nalazi tek na sedmom mjestu po financijskoj težini ugovora klubova i proizvođača opreme. Prva je, prema njemačkom dnevniku, na toj listi Barcelona koja s Nikeom ima ugovor na milijardu i 160 milijuna eura, slijede ugovor Manchester Cityja i Nikea (milijardu i 60 milijuna eura), Reala i Adisasa (973 milijuna eura), Liverpoola i branda New Balance (891 milijun eura) te londonskog Chelsea, kojeg također oblači Nike, i to za 874 milijuna eura.
U spomenutu analizu njemački dnevnik uključio je i povezanost sportskih brendova s tržišno najskupljim igračima na svijetu. Opet je na prvome mjestu Nike u čijem dresu za francuski PSG nastupa najskuplji igrač svijeta Brazilac Neymar, čiji je ugovor procijenjen na 180 milijuna eura. Zanimljivo da četvrti na listi najskupljih igrača, Mohamed Salah iz Liverpoola (vrijednost 150 milijuna eura) ima sponzorski ugovor s Adidasom, iako klub igra u opremi drugog proizvođača. Na ovoj listi deset najskupljih igrača svijeta nema najboljeg igrača posljednjeg Svjetskog prvenstva našeg Luke Modrića.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....