Rani buking ove godine iz Njemačke nije više tako uranjen kao što je bio proteklih godina. Nijemci su potegnuli ručnu i čekaju najpovoljnije ponude. Više se ne boje kao prije dvije-tri godine da će doći proljeće, a da neće pronaći smještaj u Hrvatskoj ili da će im biti preskup.
Znaju da sada tako neće biti jer se Turska definitivno vratila na scenu, kao i destinacije sjeverne Afrike. Godina koja slijedi, pa tako i nekoliko sljedećih, pokazat će je li se hrvatski turizam uspio pozicionirati u odnosu na konkurenciju ili su izvrsne brojke iz posljednje tri godine bile samo sreća zbog tuđe nesreće.
I dalje traženi
Najveći njemački organizatori putovanja još nisu izašli s konkretnim postocima prodaje aranžmana za Hrvatsku, ali tvrde da je i dalje jako tražena te da bilježe čak porast bukinga. Doduše, još se radi o malim brojkama jer pravi buking za ljeto 2019. počinje u siječnju.
- Većina njemačkih putnika, u pravilu, planira dulji godišnji odmor nego prije dvije ili tri godine. I upravo zbog toga što su zemlje Mediterana jako tražene, žele što prije rezervirati svoj omiljeni hotel. Turska i Egipat ponovno rastu, a potražnja za Hrvatskom ostaje jako visoka. Na rezervaciju smještaja u Hrvatskoj uvelike utječe činjenica da je Hrvatska osvojila srebro na Svjetskom nogometnom prvenstvu ove godine - objašnjava nam Luca Picone Chiodo, FTI-ev voditelj destinacija sjeveroistočne Europe. Dodaje da je baš zbog toga buking za Hrvatsku dobro počeo, ali glavnina rezervacija očekuje se tek sredinom siječnja. - Zbog velike potražnje cijena za Hrvatsku povećane su tri do pet posto - zaključuje Chiodo.
I u TUI-ju kažu da Hrvatska bilježi dobar porast prometa. - Turizam u Hrvatskoj u posljednjih se nekoliko godina dobro razvija. TUI ovdje bilježi kontinuiran rast i u Hrvatskoj vidi veliki potencijal. Hrvatska je njemačkim gostima omiljena zemlja i u TUI-ju jedna od top 10 destinacija - odgovaraju nam iz te tvrtke. Ističu da je Hrvatska skuplja od Bugarske i Turske te da se može uspoređivati s Italijom i Grčkom.
Vraćanje destinacija
Od siječnja do kraja studenog s tržišta Njemačke zabilježeno je 2,87 milijuna turističkih dolazaka te 21,1 milijun noćenja. To znači da u Hrvatsku iz te zemlje dolazi najviše turista, oko 20 posto ukupnog broja. Najviše ih je u Istri, čak 42 posto. Druga omiljena regija im je Kvarner, na kojem ljetuje 23 posto svih njemačkih turista koji dođu u Hrvatsku, a treće mjesto dijele regije Zadra i Splita.
- Glavne značajke za sezonu 2019. su nastavak vraćanja destinacija sjeverne Afrike, poglavito Egipta i Tunisa, te Turske. Te su destinacije već u 2018. vratile velik dio izgubljenih putnika iz prethodnih godina, a njemački turoperatori za sljedeću su sezonu zakupili više kapaciteta i uložili dodatne napore kako bi tržištu ponudili odgovarajući proizvod. U tome prednjači Turska. Agencijski buking u agencijama za studeni bio je lagano ispod razine istog mjeseca 2017., a vidljiv je i nastavak smanjivanja potražnje za Španjolskom i Italijom. Od njemačkih turoperatora dobiva se informacija da je prodaja za Hrvatsku na razini prošle godine. Za konkretnije prognoze valja svakako pričekati siječanj, kada će volumen prometa biti veći.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....