Najčitaniji njemački dnevni list Bild objavio je u petak kako bi Hrvatska mogla biti idealno mjesto za sve one koji ipak planiraju ljetovanje. Na pitanje u naslovu teksta “WOHIN REISEN IM CORONA-SOMMER?” (Kamo putovati u korona ljeto?) daju odmah i odgovor: Evo kako Hrvatska pokušava spasiti naše praznike.
“Hrvatska se ovog ljeta želi reklamirati kao zemlja koja je praktički bez koronavirusa“, piše Bild i navodi kako je Hrvatska jedna od zemalja koje su rano uvele mjere protiv širenja pandemije. Navodi se kako se u Hrvatskoj bilježi samo 12 umrlih na milijun stanovnika, za razliku od Njemačke, koja bilježi 65 umrlih od koronavirusa na milijun stanovnika.
List citira i Romea Draghicchija iz Hrvatske turističke zajednice u Frankfurtu koji kaže kao Hrvatska raspolaže mnogim smještajnim kapacitetima u kojima je moguće držanje razmaka među gostima kao i da će do kraja svibnja hrvatske vlasti donijeti nove odluke o putovanju u zemlju.
Bild ističe: “Hrvatska je pravovremeno uvela stroge mjere u borbi protiv virusa. Bila je to odluka koja se isplatila. Ministarstvo turizma sa zdravstvenim stručnjacima priprema plan po kojem će uskoro biti moguće otvoriti zemlju za turiste”.
Njemački internetski portal Holliday Check je objavio ispitivanje koje pokazuje kako 40 posto ispitanih ostaje pri svojim planovima za ovogodišnji odmor. Čak 60 posto ispitanih je transparentnost oko pitanja hoće li dobiti novac u slučaju da putovanje zbog pandemije propadne navelo kao odlučujući faktor pri bukiranju odmora. Prošlog je tjedna Savez njemačkih turoperatora priopćio kako bi od izvanredne situacije ovog ljeta mogao profitirati domaći turizam, kao i turizam susjednih zemlja i onih odredišta, poput Hrvatske, do kojih je moguće stići vlastitim prijevozom.
U prilog cijeloj priči ide i informacija da je njemački ministar za gospodarsku suradnju i razvoj Gerd Muller najavio da će putovanja izvan Njemačke biti omogućena. Bild piše kako je sigurno da će najpopularnije destinacije kod Nijemaca - Italija, Španjolska i Francuska, otpasti kao ovogodišnje destinacije za putovanja, a da bi ih Hrvatska mogla više privući jer se, kako pišu te novine, počela pozicionirati kao "korona free" destinacija.
Predsjednik njemačkog udruženja putničkih agencija Norbert Fiebig kritizirao je izjave o potpunom otkazivanju ljetovanja izvan granica Njemačke, poručujući da je važno donijeti odluke koje će omogućiti putovanja, ističući potrebu za polemikom, a ne za paušalnim otkazivanjem svih putovanja.
Ministri turizma iz EU-a u ponedjeljak će, 27. travnja, na inicijativu ministra turizma Garija Cappellija putem videokonferencije razgovarati o utjecajima pandemije na turizam te mjerama za što brži oporavak tog sektora koji utječe i na brojne druge sektore, najavili su iz Ministarstva turizma.
Zbog globalne pandemije i njezinih izrazito negativnih posljedica na turizam u cijelom svijetu, pa i u EU i Hrvatskoj, teme razgovora su uglavnom o posljedicama pandemije, ali i mjerama koje se mogu, i kako kaže ministar Cappeli, koje je potrebno poduzeti da bi se turistički sektor što brže oporavio nakon popuštanja restrikcija i ograničavanja putovanja i poslovanja.
"Koronavirus zaustavio je puno toga u svijetu, pa i gotovo u potpunosti poslovne turističke procese i putovanja, a sve države članice EU-a nalaze se u istoj, neizvjesnoj situaciji. Stoga je važno razgovarati i razmijeniti iskustva, jer sve nas muče ista pitanja, od toga kako osigurati funkcioniranje sustava u ovim okolnostima do stabilnosti cijelog gospodarstva, a time i turističkog sektora", poručio je Cappelli.
Najavio je i da će zbog svega toga s kolegama iz EU-a zaduženim za resor turizma razmijeniti i mišljenja o mogućim programima i planovima za suzbijanje sličnih ugroza u budućnosti za područje turizma, što će povezati i s hrvatskom inicijativom iz 2018., kada je na sastanku ministara turizma u Sofiji predstavio inicijativu za bolje pozicioniranje turizma u okviru EU.
"Ta je inicijativa upravo išla za tim da se na razini EU-a osnuje zajednički financijski fond za turizam, a s kojim bi bilo moguće brzo odgovoriti na potencijalne prijetnje i izazove u turizmu kao što je ova sada", ističe Cappelli.
Hrvatska se ovih dana uključuje u kampanje svjetskih turističkih organizacija UNWTO-a i WTTC-a te europskog ETC-a s ciljem promoviranja turističke i posebice gastro ponude te motiviranja turista i partnera za putovanja kad bude moguće, izvijestili su iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....