Stopiran strateški projekt

Nepoznata tvrtka u stečaju zaustavila gradnju najskuplje ceste u Hrvatskoj

Osim ceste, bit će potrebno djelomično rekonstruirati i 400 metara pristupnih cesta
Rijeka
 Hanza Media

U Hrvatskim cestama 11. listopada neće biti otvorene ponude za gradnju najskuplje ceste u Hrvatskoj, one od Škurinja do Luke Rijeka, jer je tvrtka Nekretnine Medulin iz Rijeke uspjela zaustaviti ovaj strateški državni projekt.

Riječ je o cesti dugačkoj 2997 metara, a procijenjena vrijednost gradnje je 461 milijun kuna bez PDV-a. U građevinskom miljeu nepoznata tvrtka u stečaju u ponedjeljak je Državnoj komisiji za kontrolu javne nabave uputila žalbu na natječajnu dokumentaciju te su Hrvatske ceste kao investitor morale zaustaviti provedbu javne nabave do rješenja DKOM-a.

Sugovornici Jutarnjeg lista iz građevinskih krugova smatraju da se ponavlja scenarij iz natječajnog procesa za Pelješki most i omišku obilaznicu, kada su žalbe podnosile potpuno nepoznate tvrtke Snaga vjetra, Lipov gaj i Novo doba, koje kasnije nisu podnosile ponude na natječaj. Prema riječima naših sugovornika, i u ovom najnovijem slučaju najvjerojatnije je riječ o žalbi uime neke jake građevinske tvrtke koja nije na vrijeme napravila ponudu.

Nema zaposlenih

U tom kontekstu, s ovom se tvrtkom povezuju puno zvučnija građevinska imena u Hrvatskoj koja se ne žele eksponirati na ovaj način. Ovaj slučaj dodatno je intrigantan jer je žalbu na natječaj vrijedan 461 milijun kuna podnijela tvrtka koja je u stečaju.

Sjedište tvrtke je u Rijeci, a prema sudskom registru, osnivačica je Natalia Liapčenkova, a Marija Jukopila ovlaštena je za zastupanje. Obje su državljanke Rusije prijavljene na istoj adresi stanovanja u gradu Elektrostalu. Njih dvije su tvrtku preuzele 17. kolovoza 2017. Do tada je vlasnik tvrtke, uz Liapčenko, bio i Anatolij Kiriljin iz Moskve.

Tvrtka je prijavljena za širok spektar djelatnosti - poslovanje nekretninama, čišćenje objekata, izvođenje radova u građevinarstvu, ugostiteljstvo, javni cestovni prijevoz i drugo. U Poslovnoj Hrvatskoj kao član Uprave navodi se Ivan Gjurišić, jedan od najpoznatijih stečajnih upravitelja koji je sudjelovao 1312 stečajnih postupaka. Prema istom izvoru, tvrtka već godinama nema nijednog zaposlenog, ali je u 2017. godini zabilježila prihod od 457.200 kuna i na kraju godine gubitak od 179.500 kuna. Jučer smo od odgovornih u tvrtki pokušali saznati više o njihovoj žalbi na natječaj, ali se nitko nije javljao na naše pozive.

Sigurnost prometa

Procijenjena vrijednost gradnje jednog kilometra ove ceste je nevjerojatnih 153 milijuna kuna, što je svrstava u najskuplju državnu cestu u Hrvatskoj. Osim ceste, bit će potrebno djelomično rekonstruirati i 400 metara pristupnih cesta. Tu cijenu “cestica” može zahvaliti iznimno zahtjevnom terenu kojim će prolaziti i brojnim objektima koje treba sagraditi.

Na gotovo tri kilometara ceste bit će potrebno sagraditi i 1779 metara objekata i 1410 metara potpornih zidova. Planira se gradnja triju vijadukata ukupne dužine 516 metara te trotračni tunel Podmurvice dužine 1263 metara, s dvije zaustavne niše i četiri pješačka interventna izlaza ukupne dužine 840 metara.

Sredstva za gradnju te prometnice osigurana su iz fondova Europske unije i državnog proračuna. Europska unija bespovratno daje 442 milijuna kuna, a država Hrvatska preostalih 15 posto, odnosno nešto manje od 80 milijuna kuna.

Cestom će se povezati postojeći čvor Škurinje na riječkoj obilaznici i zapadni dio Luke Rijeka, odnosno kontejnerski terminal Zagrebačka obala. Osim toga, realizirat će se veza sa središtem Rijeke, smanjiti prometno zagušenje i povećati sigurnost prometa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 14:59