Nakon više od stotinu godina od proglašenja Međunarodnog dana žena, žene su i dalje u podređenom položaju. Nastavi li se ovakvim tempom, trebat će nam još gotovo stotinu godina za postizanje rodne ravnopravnosti u svijetu, pokazuju to podaci Svjetskog gospodarskog foruma. Istraživanja isto tako potvrđuju kako je izreka da “žena drži tri zida u kući” jednako aktualna kao i prije mnogo godina. Čišćenje, kuhanje, peglanje, pranje rublja, prozora, mijenjanje pelena - uglavnom preuzimaju žene. Zbog dvostrukog tereta koji žene nose, na poslu, ali i kod kuće zbog neplaćenog rada u “slobodno vrijeme”, teško im je uspostaviti ravnotežu između privatnog i poslovnog života. To, ujedno, utječe i na mogućnosti napredovanja žena u njihovim karijerama. Upravo stoga, ove smo se godine u tvrtki Ikea odlučili poigrati nazivom svoje godišnje kampanje o rodnoj ravnopravnosti i nazvati je Ravnopravnost počinje kod kuće.
Fotografijama svakodnevnih kućanskih predmeta, koje smo stavili u duhoviti kontekst, htjeli smo pridonijeti razmišljanju o ravnopravnosti kod kuće. Riječ je o kućanskim poslovima i brizi oko djece, jednostavnim stvarima koje nije teške promijeniti - ali je potrebna volja svih nas, a velika je odgovornost i na tvrtkama. Naime, tvrtke uvođenjem progresivne politike mogu osigurati jednake prilike za rast i razvoj svih svojih zaposlenika, što smatramo ključnim za stvaranje rodno ravnopravnog radnog okruženja.
U tvrtki Ikea osobito smo se okrenuli prema zaposlenicima s malom djecom. Nakon što smo prije godinu i pol uveli mjesec dana plaćenog dopusta za očeve čije su se partnerice vratile s roditeljskog dopusta, od ove godine na snazi je i nova pogodnost - Mjesec dana prilagodbe za roditelje. Ukratko, svatko tko je koristio zakonski dopust, majka ili otac, nakon povratka u tvrtku prvih mjesec dana može raditi pola radnog vremena, a plaća će im biti kao da su radili puno radno vrijeme. Riječ je, naizgled, o malim koracima - koji, na dugi rok, uvjereni smo, donose promjenu u načinu razmišljanja, a potom i u svakodnevnom životu. Naša je vizija, ujedno, stvoriti bolji svakodnevni život, a ravnopravan dom, bilo u Ikei ili kod svakoga od nas, uvijek je bolji. Naime, poštivanje ljudskih prava, a ravnopravnost je u njihovu središtu, u genskom su kodu tvrtke Ikea. Mi vjerujemo da svi ljudi moraju imati jednake mogućnosti zapošljavanja, biti jednako plaćeni za svoj rad, i da svi moraju imati iste mogućnosti napretka - bez obzira na bilo koje od osobnih obilježja. Upravo zato nastojimo stvoriti rodno ujednačene timove i na sve druge načine.
Svjesni smo da takvi timovi imaju bolje razumijevanje potreba naših kupaca, kreativniji su pa su samim time i produktivniji. No, još važnije, takvi su timovi, kao preslika društvenih različitosti, i osobno zadovoljniji, kako tvrtkom u kojoj su zaposleni, tako i osobnim izborom.
Cilj je tvrtke Ikea biti mjesto na kojem se različitosti poštuju, cijene i potiču. Pa i više od toga - želimo potaknuti i druge aktere u zajednici u kojoj djelujemo da nam se pridruže u ovim nastojanjima kako bismo zajedno stvorili ugodnije okruženje svima. Savez za rodnu ravnopravnost, osnovan prošle godine na inicijativu tvrtke Ikea, danas broji 12 članica, među kojima su neke od najvećih hrvatskih kompanija, koje su se - jednako kao i Ikea - obvezale na provođenje rodno poticajnih politika.
Istovremeno, pokrenuli smo i projekt “Odvažna” koji upravo danas, na Međunarodni dan žena, otvara svoj drugi natječajni ciklus. Ovim projektom, uz podršku Zaklade Solidarna i Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, želimo podržati ženske poduzetničke inicijative u Hrvatskoj. I u nadolazećem razdoblju zalagat ćemo se za ravnopravnije društvo - jer vjerujemo da nitko ne želi čekati sljedećih 99,5 godina, koliko procjenjuje Svjetski gospodarski forum, da se postigne ravnopravnije društvo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....