Uključivši se u javnu polemiku o izmjenama sustava trošarina koje traži British American Tobacco kao uvjet opstanka svog poslovanja u Hrvatskoj, ekonomist Mladen Vedriš apelira na brzo pronalaženje novog modela trošarina na duhan kako bi se, ističe, sačuvala duhanska proizvodnja u nas.
- Pitanje BAT-a i Tvornice duhana Rovinj sagledavam u kontekstu značaja jedne industrije, u ovom slučaju duhanske, za razvoj jedne regije kao što je Istra, odnosno u kontekstu potrebe da se ni na razini države, ni na razini regije ne možemo osloniti samo na jednu gospodarsku granu.
Detalji zahtjeva
Govorimo, jasno, o turizmu i njegovu značaju za hrvatsku i ekonomiju istarske regije, s jedne strane, i potrebi da maksimalno zaštitimo industrije koje egzistiraju na tom prostoru, s druge strane. Sve to u okvirima koje sada imamo i živimo, a oni su opterećeni pandemijom i njezinim utjecajem na turizam - rekao nam je Vedriš, napominjući kako nije upoznat s detaljima zahtjeva BAT-a prema Vladi.
Dodao je kako smatra ohrabrujućim nedavnu najavu predsjednika Vlade Andreja Plenkovića da se rješenje za izmjene sustava trošarina traži i da će biti pronađeno.
Marićev zadatak
- Dobro je da predsjednik Vlade javno šalje poruke da se problem koji tišti jedan dio naše poslovne zajednice rješava i vjerujem da se razgovori vode u tom smjeru. Premijer je u istupima koji su meni poznati, a dopuštam da mi nije poznato sve, rekao da je potpredsjednik Vlade i ministar financija Zdravko Marić dobio zadatak da riješi taj problem. Poznato je i da postoji prijepor oko visine trošarina na pojedine vrste duhanskih proizvoda, kao i europska regulativa koja je trošarinskom sustavu u tom dijelu zadala određene okvire, i meni preostaje samo vjerovati da će Hrvatska u skladu s tom regulativom donijeti rješenja o kojima govorimo - poručio je.
Osim na značaj duhanske industrije za Istru i regije u kojima se duhan uzgaja, Vedriš skreće pozornost i na visinu ulaganja BAT-a u Tvornicu duhana Rovinj.
- U perspektivi možemo računati na još veći ukupni iznos BAT-ove investicije. Stoga, prema mojem viđenju, mora se s kompanijom koja toliko ulaže naći zajednički jezik, a sad, hoće li se naći i kada će se naći, što nije nimalo beznačajno, nije moje da procjenjujem - zaključio je.
Vedriš je suglasan s ocjenama da se najavljene izmjene trošarinskog sustava predugo pripremaju.
- Očekuje se da bismo rješenje koje je najavljeno trebali imati u roku od 30 dana, ne dulje - kaže on.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....