DVIJE PONUDE

Natječaj za ophodne brodove: Talijani imaju prave reference, a Šibenčani dali povoljniju ponudu

Ponude su predali talijansko brodogradilište Cantiere Navale Vittoria i šibensko Iskra brodogradilište 1
 Matija Djanješić/Cropix

Na natječaj Ministarstva unutarnjih poslova raspisan za nabavku dvaju obalnih ophodnih brodova, procijenjene vrijednosti 49,653.292,80 kuna bez PDV-a, pristigle su dvije ponude. Kako doznajemo iz dobro upućenih izvora, ponude su predali talijansko brodogradilište Cantiere Navale Vittoria i šibensko Iskra brodogradilište 1.

Prema neslužbenim informacijama, Cantiere Navale Vittoria ponudio je da će ophodne brodove sagraditi za 49,653.292 kune, a Iskra je ponudila cijenu od 49,509.450 kuna.

Riječ je o brodovima za nadzor schengenske granice koji će biti u službi Agencije za europsku graničnu i obalnu stražu (Frontex). Ideja je da bi šest mjeseci bili u misiji Frontexa, a drugih bi pola godine obavljali poslove za potrebe MUP RH.

Dvije ponude

U MUP-u su nam potvrdili da su zaprimili dvije ponude te da su obje unutar procijenjene vrijednosti posla.

- Zapisnik o javnom otvaranju ponuda je objavljen u Elektroničkom oglasniku javne nabave. Projekt nabave predmetnih brodova je sufinanciran sredstvima EU te je rok provedbe projekta odnosno rok isporuke oba plovila najkasnije do 31. prosinca 2022. - pojašnjavaju iz MUP-a.

Obrazložili su da su do iznosa procjene vrijednosti posla došli analizom tržišta. Podsjetili su da su prošle godine proveli isti postupak javne nabave s procijenjenom vrijednošću posla od 39,466.662,72 kune bez PDV-a, no da je taj natječaj poništen jer je iznos jedine zaprimljene ponude prelazio iznos procijenjene vrijednosti, a naručitelj tada nije imao osigurana dodatna sredstva.

- Natječaj za javnu nabavu objavljen je 24. svibnja. S obzirom na to da je predmetni postupak javne nabave velike vrijednosti, obavijest o nadmetanju, sukladno Zakonu, poslana je i u europski oglasnik javne nabave. Javno otvaranje ponuda održano je 27. srpnja. Postupak ocjene ponuda je tajan do donošenja odluke, prema Zakonu o javnoj nabavi - rekli su u MUP-u i dodali da su kriteriji bodovanja određeni također prema Zakonu o javnoj nabavi.

U brodograđevnim krugovima procjenjuje se da bi zbog načina bodovanja posao moglo dobiti talijansko brodogradilište unatoč činjenici da je ponuda Šibenčana za otprilike 150.000 kuna povoljnija.

Roko Vuletić, direktor Iskra brodogradilište 1, potvrđuje da sudjelovali na natječaju i tvrdi da su dali financijski najpovoljniju ponudu.

- Natječaj je bio iznimno zahtjevan jer se tražila opsežna projektna dokumentacija s proračunima, za što smo angažirali projektantsku kuću Metal Shark iz Rijeka. Nažalost, nismo sigurni jesmo li pobijedili zbog iznimno diskriminatorne odredbe u bodovanju.

Problematičan je kriterij prema kojem se s deset dodatnih bodova nagrađuje ponuditelj koji je već isporučio sličan brod, i to javnom sektoru. Dakle, mi koji radimo 90 posto poslova za privatni sektor, a isporučili smo 120 aluminijskih brodova za norveške naručitelje nemamo bodove - ističe Vuletić.

DKOM ih ignorirao

- O svemu smo obavijestili i Državnu komisiju za javnu nabavu, upozorili na neravnopravnost sudionika, ali su nas, nažalost, ignorirali. Jasno je da bi jedini pravi način korištenja fondova EU bio zapošljavanje domaćih kapaciteta. Stoga očekujemo barem jednaku startnu poziciju, a ovdje je to bilo sasvim suprotno. Čekamo službenu odluku i bude li nepovoljna po nas, uložit ćemo žalbu - naglašava Vuletić.

Predstavnik brodogradilišta Cantiere navale Vittoria Antonio Poščić potvrdio nam je da su predali ponudu, ali nije htio komentirati ništa o natječaju dok se ne izvrši odabir. Naglasio je da se brodovi moraju početi graditi najkasnije početkom rujna jer se približava 15-mjesečno razdoblje kada se brodovi moraju isporučiti. U protivnom će, kaže, propasti novac iz fondova EU.

- Imamo reference za brodova isporučene u tu svrhu talijanskoj i grčkoj obalnoj straži, a naše je brodogradilište je napravilo pet V800 brodova koji su MUP-u isporučeni od 2004. do 2008. To su brodovi Trsat, Dujam, Sveti Jure, Krapanj i Škabrnja. Tih pet brodova radi za Frontex, imaju 12.000 do 14.000 sati rada motora i besprijekorno već šest godina štite schengensku granicu u sklopu misije Posejdon - objašnjava Poščić, koji dodaje da Italija ima 98 takvih brodova koji su sagrađeni brodogradilištu koje zastupa.

Vlasnik jednog posljednjih godina prilično aktivnog domaćeg brodogradilišta koje posluje na području sjevernog Jadrana, a koji je zamolio da ga ne imenujemo, potvrdio nam je da su bili zainteresirani za ovaj posao. - Vidjeli smo da ne možemo ispuniti uvjete, pa nismo htjeli trošiti vrijeme ni novac - rekao je on.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. listopad 2024 03:53