ACI, najveći lanac marina na Jadranu je večeras u Rovinju proslavio 40 godina postojanja. Kroz proteklih 40 godina, a posebice zadnjih nekoliko godina ACI d.d. je imao krovnu ulogu prilikom razvoja i unaprjeđenja izvrsnosti infrastrukture i ponude hrvatskog nautičkog turizma, ali i turizma u cijelosti. Kroz čak 22 marine svog sustava, s 23. u najavi, nacionalni nautički lanac povezuje najljepše destinacije Jadrana, a osluškivanjem potreba nautičara, bogatom ponudom te kontinuiranim ulaganjima, ACI sustavno jača položaj Hrvatske u samom svjetskom vrhu nautičkog turizma.
Od vizionarske ideje Veljka Barbierija koja je postala stvarnost 1983. godine, preko izgradnje prvih 16 marina u rekordnom roku od samo 18 mjeseci, do današnje izgradnje ACI marine Rijeka kao najvećeg nautičkog projekta u povijesti države, ACI je kroz svih 40 godina stvarao nautičku avangardu i postavljao regionalne trendove. Svaki oblik profesionalnog i društvenog djelovanja pritom je bio obilježen brigom prema moru, okolišu i zajednici, uz naglasak na očuvanje najvažnijeg prirodnog resursa Republike Hrvatske – Jadranskog mora, poručuju iz te tvrtke.
- Puno je kvalitetnog rada iza nas. ACI se pozicionirao kao lider u nautičkom turizmu kroz svo to vrijeme. Krenulo se s jednim marinom, a do Domovinskog rata se napravio cijeli niz marina. Iza toga smo krenuli u novi investicijski ciklus. U Rovinju smo prije par godina otvorili novu rekonstruiranu marinu i prilagodili ju postojećim standardima. Ispred nas je novi projekt u Rijeci, kazao je Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI d.d. Dodao je da su ove godine nautičari ostali vjerni Hrvatskoj i da su rezultati sukladni tome.
- Koncentrirani smo sada na produženje koncesija da možemo proslaviti i idućih 40 godina poslovanja, kazao je Pavić.
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver istaknuo je da je Hrvatska top destinacija za nautički turizam, a tome je pridonio i sam ACI.
- Nama je ACI izuzetno važna kompanija i osim što ima 40 godina snažnu povijest, ima veliki investicijski ciklus. U proteklih nekoliko godina imali smo otvorenje velike nove marine u Rovinju, a trenutno se kreće u radove u Porto Barošu u Rijeci, kazao je državni tajnik.
Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice dodao je da je ACI dugogodišnji partner HTZ-u te da je dao veliki doprinos promoviranju, pozicioniranju i afirmiranju nautičkog turizma u svijetu.
- ACI je hrvatski proizvod, hrvatska pamet i hrvatski know how ljudi koji 40 godina rade u ACI-ju i koji su dali veliki doprinos u promociji Hrvatske kao turističke zemlje, kazao je Staničić.
Inače, trgovačko društvo Adriatic Croatia International Club, za djelatnost marina d.d. (skraćeno ACI d.d.) započelo je svoje poslovanje pod imenom ADRIATIC CLUB YUGOSLAVIA Brijuni, poduzeće za nautički turizam (u osnivanju). Skraćeno ime tvrtke bilo je tada – ACY. Poduzeće je osnovano 1. srpnja 1983. godine s temeljnim poslovnim ciljem realizacije zamašnog programa razvoja kapaciteta i prateće ponude usluga nautičkog turizma na istočnoj obali Jadranskog mora.
Krajem 1991. godine, u vrijeme osamostaljivanja Republike Hrvatske, poduzeće mijenja ime u ADRIATIC YACHT CLUB Opatija – ACY. 24. lipnja 1994. godine poduzeće je temeljem provedene pretvorbe registrirano kao dioničko društvo i drugi put je promijenilo ime, tada u ADRIATIC CROATIA INTERNATIONAL CLUB d.d. Opatija. 22.kolovoza 2017. ime je nadopunjeno te sada glasi ADRIATIC CROATIA INTERNATIONAL CLUB, za djelatnost marina d.d. Od tada do danas, skraćeno ime tvrtke glasi ACI d.d.
U početnoj fazi razvoja trgovačkog društva sagrađeno je i započelo s djelovanjem 16 potpuno novih luka nautičkog turizma – marina, i to: Umag, Rovinj, Pula, Pomer, Supetarska Draga, Rab, Žut, Piškera, Jezera, Vodice, Skradin, Trogir, Split, Milna, Vrboska i Palmižana.
S ciljem promocije i popularizacije jedrenja kao sporta ACI osniva 1987. i svoj jedriličarski klub, danas YachtClub Croatia (YCC). Jedan od značajnijih zajedničkih projekata ACI-ja i YCC-a je ACI Match Race Cup koji se od 1987. godine do 2013. godine redovito održavao na raznim lokacijama, u ACI marinama Rovinj, Dubrovnik, Umag i Split. ACI Match Race Cup uvrstio je ACI u sam vrh jedriličarskih zbivanja pa je osnutak ACI-jeve jedriličarske akademije 1988. bio logičan slijed događanja. Proslavljeni talijanski skipper Cino Ricci osmislio je program i metodu rada škole čiji je temeljni zadatak bio promocija jedrenja.
1989. s radom započinje ACI marina Korčula, a godinu dana nakon ACI marina Opatija u Ičićima. 31. siječnja 1991. godine u ACY je integrirana “DUBROVNIK MARINA” s p.o. Komolac – Dubrovnik, sa svim svojim objektima, sadržajima i djelatnicima.
Pretvorba u trgovačko dioničko društvo, izvršena je 1994. godine. Formirano dioničko društvo bilo je u djelomičnom vlasništvu društva INA – industrija nafte d.d. Zagreb, tvrtke GRASSETTO Nederland iz Amsterdama, Hrvatskog fonda za privatizaciju i grupe malih dioničara – velikom većinom djelatnika ACI d.d. Iste su godine u sustav uključene još dvije marine: ACI marina Cres i ACI marina Šimuni na otoku Pagu koje su dotad poslovale u sastavu tvrtke Marina Cres d.o.o. u vlasništvu INA-e – industrije nafte d.d. Zagreb.
Od 1994. do 1996. godine tvrtka je svoje poslovanje ograničila na užu djelatnost usluga u nautičkom turizmu (najam veza) uz pokoju komplementarnu uslugu, dok su ostale djelatnosti kao što su djelatnosti ugostiteljstva, trgovine, chartera i škole jedrenja povjerene drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o zakupu.
1996. godine tadašnji većinski vlasnik, društvo INA – industrija nafte d.d. Zagreb otkupilo je vlasnički paket dionica od tvrtke GRASSETTO Nederland, Amsterdam, a 1997. godine INA – industrija nafte d.d. Zagreb prodala je svoj dionički paket društva ACI d.d. Državnoj agenciji za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka. Od 2002. do 2008. godine ACI je u ACI marini Trogir uspostavio i vodio ponovno charter bazu s 10 jedrilica tipa Elan.
Ujesen 2014. godine započela je izgradnja nove, 22. po redu ACI marine u Slanom pokraj Dubrovnika. Najnovija ACI marina, koja s ponosom nosi naziv Veljka Barbierija, utemeljitelja ACI -ja, započela je s radom 3. kolovoza 2016. godine. Od tada pa do danas u sustavu ACI marina posluju 22 luke nautičkog turizma – marina.
ACI u svom sustavu broji ukupno 22 marine strateški raspoređene po cijelom Jadranu, od Umaga na sjeveru do Dubrovnika na jugu. ACI marine kontinuirano svake godine osvajaju nagrade u raznim kategorijama, kako u nacionalnim, tako i u svjetskim razmjerima. To su Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku u kategorijama marine godine, velike marine, srednje marine, male marine, posebna priznanja za najbolju otočnu marinu i za razvoj ponude luksuznog turizma, Best New Investment Award, Zlatna sidra Nautičke patrole, Zlatni osmijeh Jadrana za ljubaznost osoblja, ekskluzivna priznanja za razvoj elitnog turizma itd.
Ove godine u sklopu Nautičkog jedra, patrole Jutarnjeg lista koja obilazi marine Jadrana od juga do sjevera, ACI-jeve marine nagrađene su s tri prestižne nagrade: ACI marina Rovinj dobitnica je Zlatnog jedra kao najbolja domaća luka nautičkog turizma, ACI marina Dubrovnik nagrađena je priznanjem za gastronomiju, dok je ACI marina Cres dobila priznanje za zaštitu okoliša i ekologiju.
Čak dvije ACI-jeve marine; Rovinj i Cres, kategorizirane su s rijetkih elitnih 5 sidara koja klijentima jamče ispunjavanje najviše razine kvalitete u pogledu niza posebnih uvjeta i visokih standarda opremljenosti i izgleda prostora u kojima se djelatnost obavlja, načina na koji se usluge pružaju, sadržaja koji marina nudi te u konačnici i u pogledu primjene načela zaštite okoliša u svakodnevnom poslovanju. Gotovo sve naše marine imaju Plavu zastavu koja po strogo definiranim kriterijima jamči održivo upravljanje i gospodarenje morem te kopnenim pojasom određene marine.
Svaka marina osim usluga najma veza, u suradnji s poslovnim partnerima, koji su u zakupu ACI-jevih poslovnih prostora, nudi i široku lepezu drugih vrsta usluga poput komplementarnih servisnih djelatnosti I drugih uslužnih djelatnosti, restorana od kojih se neki nalaze na Michelin Guide Croatia popisu, fitness centara, sauna, apartmana i bazena.
Rekonstrukcija ACI marine Rovinj, dovršena 2019. godine, najveća je investicija u povijesti ACI-ja (ulaganje veće od 20 milijuna eura) te jedna od većih u cjelokupnom hrvatskom nautičkom turizmu. Koliko je zahvat rekonstrukcije bio uspješan pokazuju brojne osvojene nagrade kao što su Rexpo 2019. Best New Investment Award i Marina no1.
ACI marina Rovinj prva je hrvatska marina u potpunosti usmjerena na luksuz, kako u segmentu investiranih sredstava, uređenja interijera i eksterijera, estetike, ponude vezova, inovativnih rješenja, pružanju usluge i različitosti ponude. Vizualni identitet i koncept marine veliki su korak unaprijed i pogled u budućnost.
Posebna briga vođena je o ponudi usluga na visokoj razini: ugostiteljskih sadržaja, wellnessa, trgovine svjetski poznatih robnih marki, predstavništva renomiranih prodajnih zastupnika luksuznih jahti, čarter agencije, servisni centar za plovila itd. Marina je opremljena Wi Fi sustavom najnovije generacije, a luksuznim plovilima sigurnost daje i najmoderniji sustav video nadzora te kontrole pristupa.
Posebna briga uložena je u zaštitu okoliša i održanje čistoće morskog okoliša, a prilikom izgradnje korišteni su konstrukcijski materijali i energetski sustavi koji osiguravaju maksimalnu energetsku učinkovitost.
Dizajnom i tehnološkim rješenjima koja su implementirana te visokom razinom nautičke usluge, nova ACI marina Rovinj idealno se uklapa u destinaciju Rovinja i zonu Monte Mulini. Nova ACI marina Rovinj je suvremena marina vrhunskog dizajna s najnovijim tehnološkim rješenjima te svim uslugama najvišeg standard u svjetskom nautičkom turizmu.
ACI marina Rovinj dobitnica je nagrade Zlatno jedro, patrole Nautičkog jedra, Jutarnjeg lista za 2023. godinu kao najbolja domaća luka nautičkog turizma.
Od 2017. do danas u ACI marine uloženo je gotovo 57 milijuna eura. Pritom je ACI marina Dubrovnik doživjela sveobuhvatnu rekonstrukciju u ukupnoj vrijednosti od više od 9 milijuna eura, dok je ACI marina Korčula, također jedna od najznačajnijih domaćih luka nautičkog turizma dobila novi lukobran i vizualni identitet u što je uloženo oko 5 milijuna eura.
U proteklih nekoliko godina radili smo na diversifikaciji poslovanja te podizanju kvalitete usluga u našim marinama. I danas, nakon 40 godina, s ponosom možemo reći da smo u nautičkom turizmu zaista šampioni. Hrvatska je snažno ucrtana na svjetsku kartu nautičkog turizma.
Suradnjom dvaju regionalnih lidera, najvećeg lanca marina na Mediteranu – ACI d.d. i tvrtke GITONE Kvarner d.o.o., kao jednog od najeminentnijih domaćih aktera u području turističkih i hotelijerskih usluga, bit će ostvarena najveća investicija u nautički turizam u povijesti Republike Hrvatske – ACI marina Rijeka u luci Porto Baroš.
Buduća ACI marina Rijeka će s oko 230 vezova i mnoštvom sadržaja u potpunosti promijeniti vizuru grada Rijeke i turističku ponudu čitavog Kvarnera te Republike Hrvatske, a u prvoj fazi djelovanja planira se i više od 130 novih radnih mjesta. Marina će postati novi centar grada, u njoj će se nalaziti široka šetnica s drvoredom, restorani vrhunske gastronomije, sportski sadržaji i slično.
Prostor Porto Baroša koji je dosad građanima bio nedostupan, otvara svoja vrata te će omogućiti Riječanima i drugim posjetiteljima na korištenje šetnicu, restorane, trgovine i mnoštvo drugih sadržaja koji će uvelike doprinijeti unaprijeđenju društvenog života grada Rijeke.
Osim za nautičare, nova će marina u svakom trenutku biti otvorena i za građane Rijeke te njihove goste. Izgradnjom ACI marine Rijeka u potpunosti će se promijeniti vizura grada, a Rijeka će se iz tranzitne luke transformirati u turističko središte koje će privlačiti nautičare.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....