Prema revidiranim godišnjim financijskim izvještajima, Hrvatska poštanska banka u 2021. godini ostvarila je rekordnu neto dobit od 202 milijuna kuna što predstavlja rast od 11% u odnosu na godinu ranije te najbolji rezultat u 30-godišnjoj povijesti banke. Pozitivni trendovi i napredak zabilježeni su u svim ključnim segmentima poslovanja HPB-a, izvijestili su u priopćenju.
Operativna dobit viša je za 8% u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 312 milijuna kuna kao posljedica porasta svih relevantnih kategorija prihoda, ali i smanjenja operativnih troškova zahvaljujući odgovornom upravljanju i optimizaciji poslovnih procesa.
Imovina banke tijekom 2021. porasla je za 2,4 milijarde kuna na 27,9 milijardi kuna, dodatno je ojačana i kapitaliziranost te je dosegnuta stopa adekvatnosti kapitala od 25,7% po čemu je HPB u vrhu bankarskih institucija u Hrvatskoj.
Rekordno niska razina udjela nenaplaćenih potraživanja prvenstveno je rezultat nastavka trenda poboljšanja kvalitete kreditnog portfelja, odnosno smanjenja neprihodujućih izloženosti.
Ostvaren je rast kredita stanovništvu, posebno u segmentu stambenog kreditiranja, od 15,5%, a odličan rezultat postignut je u programu APN subvencioniranih kredita u kojem se HPB redovito ističe kao jedna od najaktivnijih banaka te značajno premašuje svoj tržišni udio. U prošlogodišnjem, šestom krugu APN-a odobreno je novih 270 milijuna kuna.
U segmentu gospodarstva fokus kreditnih aktivnosti bio je na zahtjevima za obrtnim sredstvima i refinanciranju postojećih obveza. Zahvaljujući suradnji sa strateškim partnerom Hrvatskom poštom, HPB nastavlja povećavati dostupnost bankarskih usluga različitim segmentima klijenata te je danas najdostupnija banka u Hrvatskoj.
Hrvatska poštanska banka je 1. ožujka 2022. preuzela Sberbank d.d. čime je omogućila normalizaciju i stabilizaciju njenog poslovanja u iznimno kratkom roku, kao i očuvanje njene imovine i imovine njenih klijenata. Sberbank d.d. u sanaciji će nakon završetka sanacije nastaviti poslovanje u okviru HPB Grupe pod nazivom Nova hrvatska banka d.d. uz novi vizualni identitet koji odražava novi početak i dodatnu povezanost s HPB Grupom.
Tom akvizicijom HPB je značajno osnažila svoju poziciju na bankarskom tržištu u Hrvatskoj što se očituje u zajedničkom tržišnom udjelu te dvije banke od 7,77% na dan 31.12.2021. godine. To predstavlja polugu za daljnji tržišni iskorak i ostvarenje sinergijskih učinaka.
S rekordnim rezultatom u 2021. te stabilnom i snažnom tržišnom pozicijom HPB je tako u potpunosti spremna i usmjerena na svoje prioritete u 2022. godini: uspješnu provedbu projekta euro, pripreme za integraciju buduće Nove hrvatske banke te razvoj i primjenu načela održivog poslovanja kao jednog od temelja poslovne politike i strategije razvoja Banke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....