SPOROVI S TRGOVCIMA

Na pritužbu kupca treba odgovoriti u dvadeset dana: EK će poticati potrošače da traže zaštitu svojih prava

‘Ova će inicijativa poboljšati povjerenje potrošača u rastuća europska digitalna tržišta‘, poručila je potpredsjednica Europske komisije za vrijednosti i transparentnost Věra Jourová

Potpredsjednica EK za vrijednosti i transparentnost Věra Jourová

 Dursun Aydemir/Afp/Profimedia/

Europska komisija namjerava obvezati trgovce da na pritužbe potrošača s prijedlozima izvan sudske nagodbe odgovore u roku od 20 radnih dana.

Riječ je o obavijesti Komisije da je Vijeću i Parlamentu EU nedavno uputila prijedlog o uvođenju spomenute obveze za trgovce, ali i njezinu pokušaju da pojača Direktivu o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova (ADR) kojom se uvode centri za pomoć potrošačima u njihovim zahtjevima za naknadu štete ili zaštitu prava u odnosu na trgovce.

Ubrzanje

- Manje od dvije trećine potrošača u EU ne razmišlja o pravnoj zaštiti i ovim mjerama želimo ih potaknuti da to čine - poručila je potpredsjednica EK za vrijednosti i transparentnost Věra Jourová.

Jourová je podsjetila kako potrošači često smatraju da su postupci rješavanja sporova predugi i da problem neće biti riješen.

- Želimo ubrzati postupke i obvezati poduzetnike da na zahtjeve za korištenje posrednika ili arbitra u sporovima s potrošačima odgovore u roku od 20 dana- ocijenila je potpredsjednica EK.

Borzan o našem potrošaču

Pri Ministarstvu gospodarstva i poduzetništva, primjerice, od 2017. djeluje Europski potrošački centar koji, među ostalim, nudi i savjete potrošačima kako pokrenuti arbitražu ili predložiti izvansudsku nagodbu s trgovcima.

Iz spomenute obavijesti EK o slanju prijedloga Vijeću i Parlamentu nije jasno kako će se poduzetnike obvezati na poštivanje roka od 20 dana na pritužbe potrošača s prijedlozima arbitraže i izvansudske nagodbe. Komisija, s druge strane, obećava da će zaštita prava potrošača kroz ADR proceduru biti besplatna i brža nego postojeće procedure. Biljana Borzan, zastupnica u Europskom parlamentu iz redova SDP-a, pozdravlja korake Komisije u provođenju ADR direktive jer su, ističe, prava potrošača u RH najslabija u EU.

- Direktiva ADR se odnosi i na online i na offline kupnju- ističe sugovornica, dodajući da se u EU godišnje oko 300 tisuća sporova između potrošača i poduzetnika rješava u proceduri izvansudske nagodbe i arbitraže, ali, problem je što je većina tih postupaka u samo tri države članice, odnosno u Italiji, Francuskoj i Njemačkoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 04:36