Zbog rasta broja slučajeva zaraze koronavirusom u Šangaju, taj je grad u strogom lockdownu jer Kina primjenjuje politiku "zero covid", što je već izazvalo dodatne gužve i kašnjenja u najprometnijoj globalnoj kontejnerskoj luci i strahove na Zapadu od novih poremećaja koje će to izazvati u dobavljačkim lancima te također povećati troškove brodskog transporta.
Globalni servis za pružanje informacije o lučkom prometu VesselsValue objavio je da je broj brodova koji čekaju da budu ukrcani i iskrcani tijekom prošlog tjedna skočio na 300, što je pet puta više nego prijašnjih tjedana, kako je prenio CNN. U međuvremenu je Shanghai International Port Group (SIPG), kompanija koja upravlja lukom, negirala da je tamo na čekanju tako velik broj brodova te su lokalni mediji prenijeli njihovu informaciju da je prosječno vrijeme sidrenja kontejnerskih brodova kraće od jednog dana.
Poseban režim
No, jedna od vodećih svjetskih brodarskih kompanija, Maersk, upozorila je klijente kako bi lockdown u Šangaju mogao dovesti do kašnjenja i poskupljenja u transportu roba. Zbog te situacije, kako javljaju specijalizirani portali, oceanski se promet pokušava preusmjeriti prema drugim lukama, kao što su Ningbo, Qingdao i Tianjin.
Kako sama šangajska luka ne bi bila zatvorena, njezini su zaposlenici već neko vrijeme u posebnom režimu vezanom za kretanje i protokole ponašanja, što znači da zapravo ne napuštaju području same luke, ali kamionski promet na kopnu i dostava robe u luku te iz luke je u problemima. Gradske su vlasti objavile da prijevoz tereta neće biti "zaključan", ali vozači teško obavljaju predviđene isporuke zbog nametnutih ograničenja za putovanje, čekanja na kontrolnim točkama, testiranja na koronavirus i nametanje karantene nakon isporuka, pri čemu su i skladišta i tvornice uglavnom zatvoreni, a među njima i Teslina "gigatvornica", koja ulazi u drugi tjedan mirovanja.
Kina je zadnja zemlja u svijetu koja primjenjuje tako stroge mjere u nastojanju da eliminira koronavirus. Kako javljaju strani mediji, u Šangaju su zatvoreni i mostovi preko rijeke Huangpu dok dronovi nadlijeću prazne ulice nadzirući provedbu zatvaranja. Tko može, radi i spava na poslu, poput onih u financijskom sektoru.
Dodatni udarac
Ekonomski analitičari upozoravaju da su globalni dobavljački lanci, koji su ionako bili pod opterećenjem zbog geopolitičkih tenzija vezanih za rusku invaziju na Ukrajinu, a prije toga zbog pandemije, pred dodatnim udarcem zbog zbivanja u Šangaju i cijene prijevoza opet bi se mogle vinuti u nebo. To ovisi i o tome koliko će dugo šangajski lockdown trajati.
Podaci na stranici Statista kažu da je cijena prijevoza kontejnera iz Kine do Europe krajem ožujka bila oko 12.300 dolara. SIGP je u međuvremenu objavio kako zbog utjecaja lockdowna na kamionski promet uvode posebne usluge zahvaljujući kojima kompanije mogu zaobići dio zastoja. Klijenti mogu svoje kontejnere kamionima voziti do centra Taicang Servicea na rijeci Jangce i potom ih brodovima odande prevoziti do šangajske luke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....