MOL i Tatneft, jedna od najvećih naftnih i plinskih kompanija u Rusiji, svečano su pokrenuli zajednički projekt za izgradnju pogona za proizvodnju bitumena modificiranog gumenim granulatom u Republici Tatarstan. Kompanije su se također dogovorile da će pokrenuti zajednički pothvat (joint venture) koji će, osim proizvodnje i prodaje bitumena, biti ovlašten i za stavljanje MOL-ove tehnološke licence na tržište u Zajednici nezavisnih država. Investicija se dijelom financira sredstvima iz natječaja mađarske Agencije za razvoj izvoza (HEPA).
Péter Szijjártó, mađarski ministar vanjskih poslova i trgovine, Rustam Minhihanov, predsjednik Republike Tatarstan i predsjednik Uprave Tatnefta, te Nail Maganov, izvršni direktor Tatnefta i član Uprave Tatnefta, svečano su pokrenuli izgradnju zajedničkog MOL-ovog i Tatneftovog pogona za proizvodnju bitumena modificiranog gumenim granulatom. Investicija će se nalaziti u Tatneftovoj rafineriji TANECO, koja posluje u gradu Nizhnekamsk u Republici Tatarstan, oko 1.000 kilometara od Moskve. Tvornica proizvodnog kapaciteta od oko 20.000 tona godišnje bit će zajedničko postrojenje MOL-a i Tatnefta, ali to je samo prvi korak u suradnji dvaju kompanija. MOL i TANECO, podružnica koja upravlja rafinerijom Tatnefta, dogovorili su i zajednički pothvat (RMB-RUSS LLC) u kojem će MOL imati većinski udio od 51 %.
Svrha zajedničkog pothvata izgradnja je pogona koje će koristiti MOL-ovu tehnologiju za proizvodnju bitumena modificiranog gumenim granulatom, proizvodnja i prodaja bitumena te stavljanje MOL-ove tehnološke licence u promet u Zajednici nezavisnih država. Pogon u Tatarstanu, kao i buduće investicije u regiju, koristit će provjerenu tehnologiju za proizvodnju bitumena modificiranog gumenim granulatom, koja je prošla iscrpna testiranja u MOL-ovoj rafineriji u Zalaegerszegu, a MOL će pružiti znanje i stručnost za upravljanje tvornicom u obliku licence. Mljeveni sirovi bitumen i gumu osigurat će TANECO, dok će MOL isporučivati posebni modifikator koji proizvodi MOL LUB.
Investiciju će financirati partneri proporcionalno svojim udjelima u kompaniji. Projekt financira i mađarska Agencija za razvoj izvoza (HEPA), kojom upravlja Ministarstvo vanjskih poslova i trgovine osiguravanjem oko 50 % investicijskih troškova.
Suradnja je u skladu s ažuriranom strategijom MOL Grupe 2030+ SHAPE TOMORROW, unutar koje kompanija budućnost vidi u pokretanju kružnog gospodarstva, a tehnologija bitumena modificiranog gumenim granulatom, razvijena u suradnji sa Sveučilištem u Panoniji, pruža sjajan primjer za produljenje životnog vijeka rabljenih proizvoda. Osim razmjene tehnologije, MOL Grupa podržat će novu tatarsku jedinicu stvarnim iskustvom stečenim u radu tvornice za proizvodnju bitumena u Zalaegerszegu koja posluje od 2012. godine.
„Uvijek sam ponosan kad vidim da znanje i uspjeh Karpatskog bazena podupiru i druge nacije. Tehnologija bitumena modificiranog gumenim granulatom koju su razvili istraživači MOL-a i Sveučilišta u Panoniji sada će pomoći i stanovnicima Zajednice nezavisnih država u jačanju kružnog gospodarstva na način da rabljene gume, koje su se prije smatrale otpadom, recikliranjem postanu sirovina. Što se tiče naših nadanja, u ovoj regiji postoje velike poslovne mogućnosti, ali naša suradnja, osim stvaranja dobiti, služi i ciljevima za postizanje održivosti. Iako smo udaljeni tisuće kilometara, na ekološke probleme moramo odgovoriti na isti način“ – ocijenio je suradnju Oszkár Világi, izvršni direktor za inovacije i član Uprave MOL Grupe.
Pogon za proizvodnju bitumena modificiranog gumenim granulatom u Nizhnekamsku prva je suradnja rafinerijskog poslovanja MOL Grupe (prerada i trgovanje ugljikovodicima) u Zajednici nezavisnih država. Mađarska kompanija prisutna je u regiji već nekoliko desetljeća, ali do sada je uglavnom lokalno obavljala aktivnosti istraživanja i proizvodnje ugljikovodika.
Ukratko o bitumenu modificiranim gumenim granulatom
MOL je zajedno sa Sveučilištem u Panoniji počeo razvijati ekološki prihvatljivu visokokvalitetnu tehnologiju proizvodnje bitumena moficiranog gumenim granulatom početkom 2000-ih. Ta tehnologija daje proizvod veće kvalitete i trajnosti koji zahtijeva manje održavanja i sadrži 15 % korištene gume.
Prvi pogon za proizvodnju takvog bitumena pokrenut je u Zalaegerszegu 2012. godine s kapacitetom od 5000 tona godišnje. Nakon toga, u Zalaegerszegu je prošle godine započela s radom nova tvornica kapaciteta 20.000 tona godišnje.
Taj je materijal upotrebljen za izgradnju, na primjer, ceste uz nasip uz rijeku Dunav u 13. okrugu u Pešti.
Glavne prednosti upotrebe bitumena modificiranog gumenim granulatom:
Produljena dugovječnost u usporedbi s običnim bitumenskim cestama.
Njegova otpornost na zamor materijala je izvrsna, pa je tako manje pukotina na asfaltu.
Rezultat je veća nosivost i smanjena tendencija za udubljenja i brazdanja.
Izvrsno prianjanje na mineralne tvari smanjuje mogućnost stvaranja rupa.
Duži životni vijek i bolja elastičnost rezultiraju nižim troškovima održavanja.
Postiže se manje buke u vožnji.
Povećana sigurnost prometa zbog bolje odvodnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....