Jedan od velikih proizvođača litija, australski Lake Resources, koji u Argentini u suradnji s kompanijom koju podupire Bill Gates gradi tvornicu s novom tehnologijom za dobivanje litija, upozorava ovih dana da bi zbog kineske dominacije opskrbnim lancima moglo doći do ozbiljne nestašice tog metala koji se koristi u proizvodnji baterija za električna vozila.
Zapadne kompanije i vlade nisu organizirale odgovarajuće opskrbne lance, pa je sadašnji bum u proizvodnji električnih automobila neodrživ. Jednostavno, litija neće biti dovoljno bez obzira na to tko sada širi proizvodnju i isporuke, prenosi riječi Stuarta Crowa, predsjednika Lake Resourcesa, Financial Times. Dodaje da se već počinje osjećati da proizvođači litijsko-ionskih baterija možda neće uspjeti isporučiti dovoljne količine.
Prema njegovoj ocjeni, Kina trenutno drži 70-80 posto opskrbnog lanca za električna vozila te litijsko-ionske baterije, što znači i za skladištenje energije. Lake Resources se fokusirao na to da, kako piše Financial Times, izgradi lanac koji će zaobići Kinu. Za razvoj nove tvornice za proizvodnju litija potrebne su godine, naglašava Crow, a u autoindustriji taj faktor nisu dovoljno uzeli u obzir kad su radili kalkulacije svojih proizvodnih ciljeva za električne automobile.
SAD si je postavio kao cilj da do 2030. polovica automobila u prodaji bude električna, a EU bi od 2035. posve zabranila prodaju automobila s motorima na benzin i dizelsko gorivo. Unija je još 2017. godine osnovala europski savez za baterije kako bi smanjila ovisnost o trećim tržištima.
Globalno se može isporučiti oko 450.000 tona litija godišnje, a za ovu bi godinu, navodi Crow, moglo nedostajati između 50.000 i 400.000 tona. "Čujemo da dva velika proizvođača baterija pokušavaju nabaviti svaki po 150.000 tona litijeva hidroksida, a u tome neće uspjeti", kaže on.
Rudarska grupa Rio Tinto objavila je da će potražnja za litijem rasti 25-35 posto godišnje u idućem desetljeću. S druge strane, nije najavljeno dovoljno novih projekata za proizvodnju tog metala. Procjene pokazuju da bi globalna godišnja prodaja električnih automobila do 2030. trebala dosegnuti 28 milijuna tih vozila. Da bi se to postiglo, upozoravaju analitičari, valja očekivati ozbiljno širenje proizvodnje litija te zaključuju da dolazi vrijeme kada će sjajno biti u sektoru rudarenja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....