U projektu 'Financijska pismenost za studente' AZ mirovinskih fondova sudjeluju tri zagrebačka fakulteta, a među njima je i Fakultet političkih znanosti (FPZG). Uloga polaznika kolegija Poslovno novinarstvo i budućih novinara je napraviti novinske priloge kojima bi druge zainteresirali za financijsku pismenost. O ovom važnom projektu razgovorali smo s dr.sc. Marinom Galićem, profesorom na FPZG-u.
1. Zašto ste odlučili sudjelovati u ovom projektu i što on nudi studentima Fakulteta političkih znanosti?
Financijska pismenost može u startu zvučati studentima neekonomskih fakulteta kao nešto zastrašujuće. U svakom slučaju, velikoj većini studenata novinarstva financije su nešto apstraktno, nešto s čime u ovom periodu života nemaju previše doticaja. Upravo zbog toga su potrebni projekti poput ovog da se promijeni njihova slika o financijama, da se u našem slučaju skine bauk o novcu i štednji studentima koji nisu na fakultetima ekonomskog smjera. Naravno da će kroz ovaj projekt studenti novinarstva iskoristiti svoju komparativnu prednost, a to je medijska pismenost kako bi zapravo ušli u problematiku financijske pismenosti.
2. Koji je cilj kolegija Poslovno novinarstvo na FPZG-u i od kada on kreće?
Prof. Tena Perišin i ja, uz veliku pomoć prof. Marine Mučalo u ovoj smo akademskoj godini uvrstili kolegij Poslovno novinarstvo na preddiplomskom studiju novinarstva. Riječ je o izbornom predmetu i veseli nas veliki broj prijavljenih studenata što je dokaz kako postoji interes za tu tematiku. Želja je studentima približiti gospodarstvo i upoznati ih s ekonomskim pojmovima, bankarskim sustavima, burzama, te ih naučiti analizi jednog poduzeća. Čitava zahtjevna situacija vezana uz koronakrizu otežava nam zadaću i studenti su sigurno 'zakinuti' za stručna gostovanja koja je, u sadašnjim epidemiološkim uvjetima, nemoguće organizirati.
3. Zanima li studente novinarstva poslovno novinarstvo?
Osnovno je studentima pokazati da se poslovno novinarstvo ne razlikuje od ostalih grana novinarstva, a to znači da tekst o gospodarskim temama može, kao svaki drugi tekst u medijima, biti zanimljiv, informativan, edukativan, ili pak s druge strane monoton, nestručan, ukratko loš. Svijet se danas vrti oko gospodarstva i gospodarske teme su svugdje oko nas i zapravo samo treba odabrati dobru temu. Želja nam je da dijelu studenata poslovno novinarstvo postane profesionalni odabir, da budu stručni sugovornici gospodarstvenicima, ali i da približe poslovne teme širem krugu čitatelja.
4. Koliko su ovakvi projekti važni za promociju financijske pismenosti mladih?
Mladi žive za danas, rijetki su oni koji razmišljaju korak ili dva unaprijed. Međutim i studenti žele financijsku sigurnost u budućnosti i stoga je iznimno važno im na vrijeme dati informacije i alate koji će ih zaintrigirati i potaknuti na razmišljanje. Ovakvi projekti imaju upravo takvu ulogu, ali iznimno je važno da su ti projekti originalni i da govore njihovim jezikom. Studente najbolje pokreću ideje i projekti koje dobiju od osoba iste generacije, jer njima jednostavno više vjeruju. Sigurno da niti ovaj projekt neće zahvatiti cjelokupnu studentsku populaciju, ali ako već veći dio onih koji primjerice slušaju kolegij Poslovno novinarstvo samo počnu razmišljati o mogućnostima dugoročnih financijskih ulaganja, to će biti veliki dobitak. Siguran sam da će svaki student koji u samom početku profesionalne karijere pokrene svoju financijsku budućnost jednog dana biti zahvalan ovom projektu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....