Pet mjeseci nakon što je završena transakcija kupnje HT-ova biznisa sa strujom, RWE je počeo i formalno prebacivati kupce električne energije u svoj portfelj. Riječ je o 26.000 kupaca, koliko ih je HT imao u trenutku transakcije.
Te je potrošače ovih dana dočekala obavijest da će dosadašnji opskrbljivač električnom energijom s prvim danom prosinca prenijeti sve svoje ugovore na RWE Energiju. No, kako nam javljaju čitatelji, nije jasno ostaju li na snazi isti uvjeti koje su ugovorili s HT-om i kod RWE-a ili ne.
Od 1. prosinca
Naime, nakon akvizicije u RWE-u su naglasili da prijenos na drugog opskrbljivača neće utjecati na način i cijenu pružanja usluge električne energije za portfelj kupaca, a u obavijesti RWE-a, koju su nam čitatelji proslijedili, piše da “prijenosom ugovora o opskrbi sa 1. prosinca 2018. na snagu stupaju uvjeti opskrbljivača i cjenik B RWE Energije za opskrbu električnom energijom krajnjih kupaca kategorije kućanstvo”. To ih je dodatno zbunilo.
- Moja obitelj koristila je HT-ovu uslugu opskrbe energijom tri godine. HT je tada bio najpovoljniji. Nudio je i popust od 10 kuna bez PDV-a na ugovornu obvezu od 12 mjeseci te 12 kuna bez PDV-a na ugovornu obvezu na 24 mjeseca. Mi smo potpisali na dvije godine, što je, računamo li cijenu s PDV-om, ušteda od 360 kuna. Prije godinu dana ugovor je istekao te smo ga produljili na 24 mjeseca, a onda smo dobili obavijest da opskrbu preuzima tvrtka I-energija (osnovana samo u svrhu transfera strujnog portfelja, op. a.), ali da svi uvjeti i cijena ostaju isti. Tako je i bilo, no ovih smo dana od RWE-a primili obavijest da on u prosincu preuzima opskrbu te da od tada vrijede njegovi uvjeti. To nisu prenesena prava - ustvrdio je jedan od naših čitatelja.
Usmeno i pismeno
Nakon što je nazvao RWE u kojem su mu usmeno potvrdili da uvjeti ostaju isti, pita se zašto toga nema i na papiru te podrazumijeva li to i popust koji je dobio od HT-a.
Zoran Miliša, predsjednik Uprave RWE Energije, napominje da prijenosom ugovora o opskrbi u RWE kupci iz kategorije kućanstava zadržavaju istu cijenu struje, ali istodobno potvrđuje bojazan korisnika.
- Manji dio preuzetih kućanstava koja su prije ostvarivala pravo na 10 ili 12 kuna mjesečnog popusta više ga neće ostvarivati - kaže Miliša i dodaje da oni koji odluće raskinuti ugovor, neće platiti penale. To tvrdi i Igor Vujović, predsjednik Društva za zaštitu potrošača RH.
- Zakonski gledano, kad netko preuzima tvrtku i njezine korisnike, preuzima i sva njihova prava i obveze iz ugovora. Za potrošača ne bi se trebalo promijeniti ništa. Ako se dogode promjene, primjerice da novi opskrbljivač mijenja cijenu, onda automatski treba ponuditi mogućnost raskida ugovora, i to bez ikakvih penala i naknada. Kako je u ovom slučaju došlo do automatskog prijenosa korisnika na RWE Energiju, korisnici koji ne žele biti RWE-ovi klijenti mogu tražiti pisani raskid ugovora, a mora im se omogućiti i raskid ugovora bez ikakve štete. To je u skladu sa zakonom o zaštiti potrošača i obveznim odnosima - kaže Vujović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....