Dok prihodi tehnološkog sektora neumoljivo nastavljaju padati, jedna tvrtka bilježi iznenađujući rast.
Apple je u posljednjem izvješću izvijestio o rekordnim prihodima u rujanskom tromjesečju. Ukupna prodaja porasla je 8% u odnosu na prethodnu godinu na 90,1 milijardu dolara, što je rekord za razdoblje od srpnja do rujna. Neto dobit za ovo tromjesečje iznosila je 20,7 milijardi dolara, što je također rekord. Ukupni prihod, prodaja iPhonea i neto prihod nadmašili su procjene analitičara. Najveću zaslugu za rast prihoda odnio je novi iPhone 14, ali bi usporen rast usluga mogao utjecati na daljnju prodaju iPhonea.
U isto vrijeme, drugi tehnološki divovi bilježe značajna usporavanja.
Ranije ovog tjedna, Microsoft, Alphabet (Google) i Meta (Facebook), su izvijestili o razočaravajućoj zaradi, navodeći čimbenike kao što su smanjena potražnja potrošača za osobnim računalima ili nestabilnost digitalnog oglašavanja.
Profit je pao kod jednog od Appleovih najvećih konkurenata, Samsunga, koji bilježi pad zbog slabljenja potražnje za mobitelima. Microsoft je u utorak izvijestio o najgoroj tromjesečnoj zaradi u više od dvije godine, a cijene dionice Microsofta potonule su više od 7,5 posto.
Dionice Mete pale su na najniže razine. Cijene dionice Mete su u četvrtak pale za 24,6% na 97,94 dolara, što je najniža razina od 2016. godine. Meta se bori s velikim usporavanjem potrošnje na online oglase, izazovima Appleovog ažuriranja privatnosti za iOS i povećanom konkurencijom TikToka. Američki tehnološki div bilježi drugo uzastopno tromjesečje pada prihoda i izgubio je gotovo četvrtinu svoje tržišne vrijednosti. Zaoštreni makroekonomski uvjeti opterećuju potrošnju oglašivača, priopćila je Meta, a jak dolar također je pogodio prihode.
Rekordne padove bilježi i Alphabet. Rast prihoda Googleove matične tvrtke u trećem kvartalu pao je na najnižu razinu u više od dvije godine. Google je izvijestio o svom petom uzastopnom tromjesečju usporavanja rasta prodaje, pri čemu je YouTube objavio pad prihoda od oglašavanja po prvi put otkako je tvrtka počela izvještavati o svom učinku. Googleovi rezultati ukazuju na sve veću krhkost industrije digitalnog oglašavanja, koja je narušena posljednjih mjeseci.
Velike tehnološke kompanije bilježe pad prihoda od digitalnog oglašavanja posljednjih mjeseci, što ukazuje da su strahovi od recesije utjecali na budžete za marketing. Loši rezultati izazvali su rasprodaju dionica tehnoloških kompanija i potakli strah od ekonomskog usporavanja u SAD-u.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....