Microsoft se priprema postati treća najveća gaming kompanija na svijetu. U svojoj najvećoj akviziciji dosad želi se pozicionirati kao lider u utrci za dominaciju u razvoju metaversa.
Div iz Redmonda, poznat po Windowsima, Officeu, Bingu, Xboxu, Halou i Minecraftu, najavio je da kupuje jednog od pet, globalno najvećih proizvođača računalnih igara, američku kompaniju Activision Blizzard.
Posao vrijedan 68,7 milijardi dolara, odnosno oko 20 posto više od BDP-a Hrvatske, Microsoft namjerava platiti u gotovini.
Activision Blizzard najpoznatiji je po igrama kao što su Call of Duty, World of Warcraft, Tony Hawk's Pro Skater, StarCraft, Diablo, Hearthstone, Overwatch, Guitar Hero i Candy Crush Saga.
Satya Nadella, izvršni direktor Microsofta bio je prvi čelnik jedne od pet najvećih tehnoloških kompanija na svijetu koji je metavers proglasio budućnošću. Učinio je to prije Marka Zuckerberga, osnivača i direktora Mete, odnosno Facebooka. Sada pak širi Microsoftovu ponudu u segmentu gaminga, jer upravo tu vidi način da dođe do novih korisnika, koji zbog smjene generacija prelaze iz svijeta društvenih mreža u svjetove metaversa upravo kroz računalne igre.
- Posljednje dvije pandemijske godine pokazale su koliko su igre ključne u pomaganju ljudima da održe osjećaj zajedništva i pripadanja različitim zajednicama, iako su fizički bili prisiljeni biti odvojeni - kaže Nadella.
Prema procjeni Microsofta, globalno čak 3 milijarde ljudi, ili tek nešto manje od polovice svjetske populacije, igra računalne igre.
Najava akvizicije događa se u najgorem trenutku za Activision Blizzard. Kompanija je početkom tjedna otpustila 37 menadžera i drugih zaposlenika nakon interne istrage koja je ukazala na više od 700 pritužbi na seksualno zlostavljanje. U međuvremenu je Wall Street Journal objavio da su povrh 37 još 44 zaposlenika dobila opomene pred otkaz.
Microsoft je najavio da će Bobby Kotick, izvršni direktor Activision Blizzarda koji je bio pod pritiskom da ponudi otkaz zbog narušavanja korporativne kulture, ostati toj funkciji. No, ubuduće će odgovarati Philu Spenceru, direktoru Microsoftove poslovne jedinice Xbox.
Inače, najveća gaming kompanija na svijetu, prema podacima Newzooa, kineski je Tencent sa 7,9 milijardi dolara prihoda od gaminga. Slijedi japanski Sony s 4,1 milijardu dolara. Potom je Apple s 3,6 milijardi pa Microsoft s 2,9 milijardi. Nakon toga je Google s prihodom od gaminga od 2,7 milijardi, NetEase s 2,2 milijarde, Activision Blizzard s 2,2 milijarde, Nintendo s 1,6 milijardi i Electronic Arts s 1,6 milijardi.
Analitičari navode da kad se uračuna rast Tencenta i Sonyja te spajanje Microsofta i Activision Blizzarda, novi će igrač postati treća najveća gaming kompanija na svijetu. Dosadašnji podaci ukazuju da bi Microsoft ovim potezom pretekao čak i Sony. No, neovisno od toga koji je od njih veći, sigurno je da će daljnjim širenjem Microsofta gaming ubrzati put prema cloudu.
Pitate li se kako - na isti način na koji danas filmove gledate preko Netflixa ubuduće ćete igrati i računalne igre. Znači, na svim uređajima na zahtjev. Tehnologija za to već je tu i savršeno se nadopunjuje s idejom metaversa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....