ISTRAŽIVANJE

Među potrošačima raste neizvjesnost i pesimizam, a najteže će se odlučivati na kupovinu luksuzne robe

Visoka je razina neizvjesnosti zbog rastućih inflatornih pritisaka i utjecaja na globalna i lokalnih gospodarskih kretanja

Ilustrativna fotografija

 Jeremy Sutton-hibbert/Alamy/Alamy/Profimedia/

U lipnju su indeksi pouzdanja i očekivanja potrošača u usporedbi s vrijednostima iz svibnja zabilježili pogoršanu izvedbu dok je indeks raspoloženja potrošača ostao na razini iz proteklog mjeseca, objavili su analitičari Raiffeisenbanka.

Anketa pouzdanja potrošača ispituje mišljenja potrošača povezana s trenutačnim stanjem ekonomskih pojava s kojima se svakodnevno susreću, kao i očekivanja vezana uz buduća ekonomska kretanja.

Promatrajući indekse potrošačkog optimizma na godišnjoj razini, u odnosu na lipanj 2021. pad je zabilježen kod sva tri kompozitna pokazatelja, a bio je najizraženiji kod indeksa očekivanja potrošača. Optimizam oko gospodarskog oporavka koji je bio prisutan do siječnja, odnosno do izbijanija rata u Ukrajini, iščeznuo je, a pokazatelji povjerenja potrošača vratili su se na razine usporedive s početkom pandemije.

Svakako je to rezultat sve snažnijih inflatornih pritisaka i rastuće neizvjesnosti, smatraju u RBA. U drugoj polovici godine, pojačani geopolitički i ekonomski strahovi, a posebice visoka razina zabrinutosti i neizvjesnosti zbog rastućih inflatornih pritisaka odražavat će se na kretanje pokazatelja potrošačkog optimizma. U takvom okruženju možemo očekivati suzdržavanje od potrošnje, što će biti pojačano zasigurno pri donošenju odluke o kupovini luksuznih dobara.

Uz očekivanu povećanju potražnju za osnovnim živežnim namirnicama, sva tri pokazatelja potrošačkog optimizma zadržavat će se na niskim, i nižim, razinama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 00:06