Velika četvorka

Marlboro i Lucky Strike plaćaju influencere ne bi li na pušenje navukli selfie generaciju

Četiri duhanska diva na udaru optužbi da koriste društvene mreže za privlačenje mladih
Ilustracija
 Profimedia, Sciencephoto RM

Većina zemalja svijeta, uključujući i SAD, 70-ih su godina zabranili reklamiranje cigareta na televiziji i radiju, a posebno se kontrolira obmanjujući marketing koji se targetira tinejdžere i mlade. Međutim, ta stroga pravila nisu spriječila velike brendove Big Tobacca poput Marlbora, Lucky Strikea, Winstona i Kenta da zaobiđu pravila i pronađu puno suptilnije načine do svojih omiljenih mušterija - “selfie” generacije.

U petak su stoga američke grupe i organizacije protiv pušenja, poput Stopping Tobacco Organizations and Products (STOP) i Campaign for Tobacco-Free Kids predale zahtjev američkoj Federalnoj komisiji za trgovinu protiv četiri velike duhanske kompanije, Philip Morris, British American Tobacco, Japan Tobacco International i Imperial Brands, piše New York Times.

Optužuju ih da koriste društvene mreže, hashtagove, tinejdžerske idole i influencere kako bi svoje proizvode reklamirali mladima. Tvrde da duhanske industrije plaćaju tzv. “ambasadore” i “microinfluencere” na društvenim mrežama. Prema njihovom istraživanju, 123 objave povezane su s četiri duhanske tvrtke. Te su objave pregledane 8,8 milijardi puta u SAD-u, a 25 milijardi puta diljem svijeta i obično su vezane uz zabavu, putovanja i mladenačku kulturu.

A post shared by ᵛᴵᶜᵀᴼᴿᴵᴬ

Tvrtke, naime, ne smiju objavljivati puno ime svojeg brenda cigarete pa se na društvenim mrežama koriste posebno smišljeni hashtagovi koji vuku konotacije svakog određenog brenda.

Primjerice, #lus ili #likeus koristi Lucky Strike. Suptilniji je Marlboro s #DecideTonight i #RedIsHere. Winston koristi #FreedomMusic, a #TasteTheCity popularni je hashtag za Kent i Dunhill. Ipak, to ne znači da se kutija cigareta ne može "slučajno" pronaći u kadru fotografije.

A post shared by Polpy (@polpettadiriso) on

Procurili su, naime, i zahtjevi duhanskih tvrtki koji propisuju kako će točno influencer plasirati sadržaj. Lucky Strike tako propisuje da influencer mora imati barem dvije objave tjedno s hashtagom #likeus_party koji bi se trebao povezati sa slikama zabave, putovanja ili mode. Jednom tjedno objavljuje sadržaj s #lus, a u tom slučaju proizvod mora biti smješten u kadar slike.

Iz Japan Tobacca odbacuju te optužbe tvrdeći da samo pokušavaju “postojeće odrasle pušače prebaciti na svoj brend cigareta”, a na društvene mreže ne mogu utjecati.

- Ako pušači žele podijeliti svoje društvene aktivnosti sa svojim pratiteljima, to je njihov izbor – kazao je Jonathan Duce, glasnogovornik japanske tvrtke Japan Tobacco.

Iz British American Tobacca, kao i Imperial Brandsa, ipak su u priopćenju priznali da koriste društvene mreže za marketing, ali i usluge influencera. No njihove fotografije, tvrde, ne uključuju direktno prikazivanje proizvoda.

U svojem su zahtjevu, stoga, anti-pušačke organizacije zatražile da duhanske kompanije obznane sve fotografije, video snimke i hashtagove koje koriste u promotivne svrhe te da u buduće uz takav sadržaj bude uključen i hashtag poput #Sponsored, #Promotion ili #Ad. No vrlo je malo vjerojatno da će duhanske tvrtke na to pristati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 17:13