Danas najvrednija kompanija na svijetu prije trideset godina bila je gubitaš u problemima. Marco Landi, čovjek koji je vratio Steva Jobsa u Apple ističe da trendovima treba znati upravljati, a ako ne, oni će upravljati nama.
Landi, danas predsjednik Atlantis Venturesa a svojevremeno glavni operativni direktor Applea na Adria Summitu, koji se održao od 5. do 8. svibnja, u hotelu Kempinski u Savudriji, tako je upozorio na jednu od najvažnijih vještina za opstanak u vrijeme digitalne transformacije i budućnosti e-trgovine.
- Od Jobsa sam naučio da su na putu ka uspjehu ključni vizija, intuicija i snažan, lojalan tim. Što je iPhone? On je samo ideja o konverziji različitih aplikacija i tehnologija. Steve nije kreirao te tehnologije, ali ih je spojio u jedan proizvod - kaže Landi.
Prvi Adria Summit okupio je više od 400 sudionika iz 15-ak zemalja.
Boris Vujičić, jedan od organizatora summita kaže da je za budućnost digitalne transformacije i digitalne trgovine u regiji ključno stvoriti regionalni ekosustav.
- Taj ekosistem uključuje, kako velike prodajne sustave, tako i manje lokalne proizvođače, visoko-tehnološke tvrtke, logističare, marketinške stručnjake, platne sustave, ali i investicijske fondove koji podupiru inovacijski razvoj. Uzajamna povezanost i zavisnost ovih čimbenika je ključna - kaže Vujičić.
Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda u Hrvatskoj i Rumunjskoj kaže da su protekle dvije godine bile vrlo izazovne, ali i poučne.
- Promijenili smo način na koji razmišljamo i postavljamo prioritete, a jasno je da je eComm jedan od najjednostavnijih načina na koje smo mogli da računamo kada se radi o primjeni i korištenju stvari koje su nam potrebne pa je nužno budućnost promatrati kroz tu prizmu kao i na njoj kreirati platformu za daljnji razvoj - navodi Vladimirescu.
Dejan Tešić, jedan od organizatora summita kaže da je kad se povežu ekosustav i digitalno u ovoj regiji moguće ostvariti skalabilnost te tako nadići barijere i fragmentacije.
- Svatko tko vjeruje u otvorena tržišta zna da zajedničkim djelovanjem možemo ostvariti rast i povećati vrijednost. Nema sumnje da tako možemo povećati skalabilnost. To je način na koji cijeli naš sektor možemo pretvoriti u ekosustav u kojem mali igrači mogu znatno doprinijeti razvoju cijelog tržišta - kaže Tešić.
Zoran Torbica, organizator Adria Summita kaže da je konferencija već u prvoj inačici poprimila međunarodni karakter i da je planiraju organizirati i u SAD-u.
- Iduće godine bit ćemo u isto vrijeme na istoj lokaciji - to je sigurno. Ipak, podići ćemo ljestvicu malo više i planiramo organizirati i summit u San Franciscu. Tržište u našoj regiji je plitko, ali imamo veliki potencijal da izgradimo tržište kapitala - zaključuje Torbica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....