Pandemija koronavirusa svakodnevno nanosi velike štete svim segmentima hrvatskog gospodarstva, pri čemu je turistički sektor među najpogođenijima. Za turističke brodare ova će godina pak biti posebno zahtjevna. U ovom trenutku zastoj je još uvijek potpun, a koliko je trenutni gubitak velik potvrđuju i iz jedne od vodećih putničkih agencija u Hrvatskoj Katarina line, poznatoj upravo po kružnim putovanjima Jadranom u luksuznim brodovima, koja bi u normalnim okolnostima u ovom razdoblju već 15-ak dana imala dio brodova izvan matičnih luka, s prvim gostima i grupama.
Razmjerno količini novih brodova na tržištu, iz godine u godinu rastao je i broj putnika u prometu turističkih brodara te je prema podacima luke Split, treće po prometu na Mediteranu, prošle godine porast broja putnika iznosio 20 posto. Ovakav rast očekivali su i ove godine kada je prema procjeni trebalo isploviti 15-ak novih turističkih brodova na području Splitsko-dalmatinske županije te još pet iz drugih primorskih županija.
''U ovom trenutku, u situaciji uzrokovanoj koronavirusom, dalmatinski brodari se bore zadržati dosadašnje rezervacije njihovom odgodom na neka buduća vremena te prijavom na mjere Vlade i dogovorima s bankama, vezano za iznimno velike kredite koji su uvjet gradnje, obnove i pripreme brodova za sezonu, pokušavaju prebroditi ovo teško i neizvjesno razdoblje,'' navodi predsjednik HGK - Županijske komore Split Joze Tomaš, u kojoj je sjedište nacionalnog Udruženja turističkih brodara HGK.
Prema informacijama koje stižu od strane brodara, zaustavljeni su radovi na brodovima koji su u novogradnji te je posljednjih mjesec dana sve u kompletnom zastoju.
Predsjednik Udruženja turističkih brodara HGK Ante Rakuljić naglašava da su ovi brodovi pravi hrvatski proizvod, od gradnje i opremanja do servisiranja u hrvatskim brodogradilištima, zapošljavanja gotovo isključivo hrvatskih pomoraca te ponude domaće hrane i hrvatskih proizvoda. Stoga se brodari nadaju da će im se izići u susret te da će banke imati razumijevanja i odobriti moratorij na kredite minimalno na godinu dana. I brodare koji nisu u kreditnim obvezama ova situacija će primorati na dizanje kredita kako bi pokrili tekuće obveze i zadržali radnu snagu.
Mali brodari pomno prate situaciju i prilagođavaju joj svoje planove iz dana u dan. Izvjesna je teška poslovna godina te moguć i potpuni izostanak sezone za brodare. Ukoliko ne bude moguć u potpunosti povratak na staro, brodari drže da će se moći prilagoditi novim uvjetima poslovanja po pitanju održavanja distance i higijene, ali to će iziskivati dodatne preinake i ulaganja, što znači i nova zaduženja te smanjenje kapaciteta i broja putnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....