Lufthansini letovi poskupjet će zbog ekološke naknade od 72 eura koju će dodati cijenama karata. Time se pridružila drugim avioprijevoznicima u borbi za pokrivanje troškova novih pravila Europske unije o smanjenju emisija, piše Reuters. Cijene će se povećati između jednog eura i 72 eura, ovisno o vrsti karte, na svim letovima koji polaze iz zemalja Europske unije, Britanije, Norveške i Švicarske, priopćila je njemačka avio grupacija. Dionice Lufthanse su nakon objave ove vijesti pale za 0,96 posto.
Zračni prijevoznici godinama upozoravaju da bi propisi koji od njih zahtijevaju korištenje skupljeg održivog goriva za mlazne zrakoplove mogli povećati troškove. Cijene karata već su porasle posljednjih godina u procvatu putovanja nakon COVID-a, što je izazvalo strahove da bi daljnja poskupljenja mogla početi odvraćati putnike od letenja.
Iz Lufthanse su objasnili kako će naknada "pokriti dio stalno rastućih dodatnih troškova zbog regulatornih zahtjeva za zaštitu okoliša", kao što je održivo zrakoplovno gorivo (SAF) napravljeno od bioloških materijala - koji se smatraju ključnim za smanjenje zagađenja letenja. Zrakoplovstvo se smatra odgovornim za oko dva posto svjetskih emisija, ali se smatra jednim od sektora koje je najteže dekarbonizirati jer se gorivo za letove ne može lako zamijeniti drugim vrstama energije. Iako postoje hibridni i električni zrakoplovi, njihovo je korištenje i dalje vrlo ograničeno pa ih još neko vrijeme sigurno nećemo vidjeti u putničkim zračnim lukama.
Europski regulatori su, naime, uveli pravila koja traže od dobavljača goriva da osiguraju da dva posto goriva u zračnim lukama EU-a bude SAF do 2025., da poraste na šest posto 2030. i 70 posto 2050., a mnogi tvrde da će ove mjere povećati troškove za sektor.
Izvršni direktor Lufthanse Carsten Spohr upozorio je prošle godine da će ciljeve EU-a biti teško postići i nagovijestio da će se veći troškovi prenijeti na kupce.
Poskupljenje, koje je zrakoplovni prijevoznik nazvao "Dodatak za troškove zaštite okoliša", pokrit će dio tih troškova za 2025. i primjenjivat će se na sve zrakoplovne prijevoznike u grupi Lufthansa osim na karte Eurowingsa koje tvrtka prodaje izravno, rekao je glasnogovornik.
Na kratkim i srednjim letovima cijene će poskupjeti do pet eura u ekonomskoj i sedam u poslovnoj klasi.
Na dugolinijskim letovima troškovi će porasti između 18 i 36 eura za poslovne karte i do 72 eura za karte prve klase od 2025. godine.
"Mislim da je logično pretpostaviti da će druge zračne tvrtke slijediti Lufthansin primjer dok ona nastoji prenijeti sve veće troškove ekoloških propisa u EU", rekao je Dudley Shanley, analitičar u Goodbodyju. Ipak, britanski prijevoznik easyJet, koji je veći dio svoje ekološke strategije usmjerio na smanjenje ugljika uz pomoć tehnologije vodika, rekao je da ne planira slijediti Lufthansine korake.
"Ne primjenjujemo nadoplate i ne planiramo to učiniti", rekao je glasnogovornik easyJeta za Reuters.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....