Tvrtka LNG Hrvatska pokrenula je postupak nabave za izradu idejnog projekta mjesta za opskrbu ukapljenim prirodnim plinom (UPP) i stlačenim prirodnim plinom (SPP) u zadarskoj Luci Gaženici.
Obavijest o pokretanju postupka nabave za usluge izrade idejnog projekta mjesta za opskrbu UPP-om i SPP-om, Luka Gaženica, Zadar, objavljena je na web stranicama LNG Hrvatske, a rok za dostavu ponuda je 17. listopada.
Prema podacima iz LNG Hrvatska, za taj projekt izrađena je studija utjecaja na okoliš te je na temelju studije u tijeku postupak procjene utjecaja na okoliš pri mjerodavnom ministarstvu.
Izgradnja mjesta za opskrbu UPP-om planirana je kroz tri etape s postupnim povećanjem kapaciteta skladištenja UPP-a.
Planira se prekrcaj UPP-a iz opskrbnih plovila za UPP i cisterni za prijevoz UPP-a u spremnike, punjenje UPP-a u plovila i cestovna vozila pogonjena UPP-om, punjenje vozila pogonjenih SPP-om, prekrcaj UPP-a iz spremnika u autocisterne za daljnji prijevoz UPP-a, odnosno u ISO kontejnere za UPP koji se mogu dalje transportirati cestovnim, željezničkim i pomorskim putem.
Mjesto za opskrbu UPP-om i SPP-om sastojat će se od pristaništa za plovila sa opremom za prekrcaj UPP-a, spremnika UPP-a, punilišta vagon cisterni, punilišta cisterni za UPP i ISO kontejnera, punilišta vozila pogonjenih UPP-om i punilišta vozila pogonjenih SPP-om.
Mjesto za opskrbu obuhvatit će i protupožarni spremnik s pumpnom stanicom, trafostanicu, upravljačku zgradu, prometnice, ostala pomoćna postrojenja i sustave.
Planiraju se i druga opskrbna mjesta
Na upit Hine planiraju li se i gdje druge opskrbne stanice iz tvrtke LNG Hrvatska su potvrdno odgovorili.
"Da, LNG Hrvatska razmatra mogućnost izgradnje mjesta za opskrbu UPP-om čime bi se, sukladno smjernicama nacionalnog okvira politike i rastućoj važnosti UPP-a kao pogonskog goriva na razini Europske unije, dodatno potaknuo razvoj tržišta UPP-om u Hrvatskoj".
Navode kako "razvoj tržišta UPP-a za cilj ima omogućiti prometovanje vozilima i plovilima pogonjenim UPP-om cestovnim i željezničkim prometnim pravcima (TEN-T mreža) i pomorskim i unutarnjim plovnim putevima Hrvatske te maksimizirati potencijal postojećeg terminala za UPP u Omišlju".
Na pitanje o pripremama i provedbi povećanja kapaciteta LNG terminala u Omišlju, iz tvrtke LNG Hrvatska odgovorili su da su započele aktivnosti na povećanju kapaciteta tog terminala.
"Temeljem Odluke Vlade Republike Hrvatske o povećanju sigurnosti opskrbe plinom izgradnjom plinovoda Zlobin – Bosiljevo i povećanjem kapaciteta terminala za UPP na 6,1 milijardi kubičnih metara plina godišnje, LNG Hrvatska započela je aktivnosti na povećanju kapaciteta terminala za UPP."
Povećanje kapaciteta uplinjavanja realizirat će se ugradnjom dodatnog modula za uplinjavanje maksimalnog kapaciteta uplinjavanja i otpreme prirodnog plina od 250.000 prostornih metara na sat.
Prema podacima iz LNG Hrvatske, do sada je terminal u Omišlju, koji je počeo s komercijalnim radom u siječnju 2021., prihvatio 5,7 milijuna prostornih metara UPP-a, a u transportni sustav isporučio 3,4 milijarde prostornih metara prirodnog plina. Prihvaćena su 43 broda i 114 cisterni za prijevoz UPP-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....