ŠTEDLJIVA GENERACIJA

Kupovina nove odjeće sve je više stvar prošlosti: Mladi su kreativni, okrenuli su se fenomenalnim rješenjima

Nuuly.com

 Screenshot/Nuuly.com

Masovna kupnja odjeće za dio je kupaca sve više stvar prošlosti jer se mladi potrošači koji razmišljaju o održivosti, uz second-hand kupovinu, sve više okreću i najmu odjeće. Najam odjeće tako je rastući biznis među čijim je dobitnicima Urban Outfitters, američka multinacionalna kompanija koja se bavi prodajom odjeće, obuće i modnih dodataka.

Njihov brend Nuuly, koji su lansirali 2019. godine, nezaustavljivo raste, a bazira se upravo na najmu i prodaji rabljene odjeće. Kao brend održive mode kupcima na svojoj internetskoj stranici nudi dvije opcije - unajmljivanje odjeće iz ponude oko 300 brendova ili može poslužiti kao platforma za prodaju vlastite rabljene odjeće drugima.

Virtualni ormar

"Budite kreativni s onim što nosite svaki dan na način koji je nježniji prema planetu i vašem novčaniku", temeljna je poruka koju Nuuly želi prenijeti potrošačima.

Unajmljivanje odjeće funkcionira tako da se za 88 dolara može mjesečno posuditi šest, često i dizajnerskih, odjevnih komada. Svatko sam bira na što će "potrošiti" tih šest artikala - to može biti nekoliko pari istih traperica različite veličine, tri košulje i tri haljine ili šest haljina...

Nakon što korisnik odabere svojih šest artikala, Nuuly odrađuje slanje odjeće i njezin povratak za mjesec dana. Te su usluge uključene u cijenu, baš kao i popravci i čišćenje, koje će u skladu s cijelom pričom brenda također biti sa sredstvima koja nisu štetna za okoliš. Na svojoj stranici izričito navode da se zbog mrlja od ljubimaca ili prolivenog crvenog vina kupci ne moraju brinuti. Postoji i opcija spremanja stvari u virtualni ormar, u kojem se na jednom mjestu može pronaći sve ono što je u jednom trenu zapelo za oko. Sve te mogućnosti kako bi se postigao ultimativni cilj - smanjenje količine otpada tako da se staroj odjeći udahne novi život.

Druga opcija koju Nuuly nudi jest prodaja rabljene odjeće među građanima na platformi koja funkcionira isto kao i drugi internetski oglasnici. Kad odjevni komad pronađe novog vlasnika, prodavatelj može odlučiti želi li da mu novac uplati na račun ili da postane Nuuly Cash, kojim može ponovno kupovati na stranici. Odlučili se za to, platforma će mu vrijednost novca povećati za deset posto.

Rast prihoda

Rast broja korisnika prate i financijski rezultati. Tako se vrijednost dionice URBN-a od lanjskog kolovoza do veljače ove godine, prema pisanju poslovnog magazina Forbes, povećala za 32 posto (s 22 na 29 dolara), a trenutno je njihova vrijednost 27,72 dolara. U prvih devet mjeseci fiskalne godine 2023. (koja traje od 1. veljače 2022. do 31. siječnja 2023.) zarada od prodaje proizvoda veća je za 3,41 milijardu dolara, za što je velikim dijelom zaslužan upravo brend rabljene odjeće Nuuly. Na godišnjoj razini njegov su se prihod povećao za 185 posto pa je u trećem kvartalu fiskalne 2023. iznosio 56,5 milijuna dolara.

Priča kompanije Urban Outfitters (URBN) počinje 1970., kad su Dick Hayne (današnji direktor) i njegovi cimeri Scott Belair i Judy Wicks, tada još studenti, došli na ideju da otvore trgovinu. Prva je izvorno nazvana Free People, nalazila se preko puta Sveučilišta u Pennsylvaniji, a kupci su na jednom mjestu mogli pronaći rabljenu odjeću, nakit, dekoracije i namještaj. S godinama je od malog second-hand dućana nastala multinacionalna kompanija koja danas uključuje osam brendova.

image

U Puli je održan Štrik butik, buvljak rabljene odjeće

Dusko Marusic/Cropix
image

U Puli je održan Štrik butik, buvljak rabljene odjeće

Dusko Marusic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 11:07