ZAPALI U KRIZU

Kreću masovni otkazi u tvrtki Tchibo, Hrvatima poznatoj iz shoppinga u Austriji

Iako se potražnja za njihovim proizvodima povećala tijekom korone, inflacija je ubrzo poništila taj pozitivni učinak

Pakiranja Tachibo kave

 Sopa Images Limited/Alamy/Alamy/Profimedia/Sopa Images Limited/alamy/alamy/profimedia

Tradicionalna hamburška tvrtka za prženje kave i maloprodajna tvrtka Tchibo, Hrvatima poznata iz shoppinga u Austriji, zapala je u krizu pa do kraja godine ukinuti 300 radnih mjesta, većinom u administraciji. Iako će se najveći dio tog broja odnositi na nepopunjavanje praznih radnih mjesta i privremeno umirovljenje dijela zaposlenika, u tvrtki ne isključuju mogućnost da će doći i do otpuštanja iz operativnih razloga. Ugovore na određeno s vremenom također neće produljivati.

Uprava će do sredine srpnja obavijestiti zaposlenike o tome je li se i njihovo ime našlo na popisu za odlazak iz Tchiba, a cilj ove mjere je unutarnju strukturu prilagoditi povećanim troškovima koji nastaju zbog većih cijena transporta i energenata, posebno plina koji koristi u svojoj pržionici. Tchibo je posljednji put najavio skok cijena u industriji kave nekoliko tjedana prije početka rata u Ukrajini, kada su vozarine dosegle rekordne visine. Od tada se cijena nije mijenjala, a objašnjavaju kako ni poskupljenje ne bi pokrilo sve troškove. S druge strane, tijekom pandemije se broj zaposlenika povećao pa će ovo smanjenje broja radnih mjesta zapravo značiti povratak prijašnjem stanju.

Tchibo trenutno ima 7.100 zaposlenih u Njemačkoj, diljem svijeta ukupno 11.230, a ovo je prvo veće ukidanje radnih mjesta od početka milenija. Polovica njihova prometa, čija je vrijednost u prethodnoj godini bila nešto manja od 3,3 milijarde eura, donosi prodaja kave, dok se druga polovica odnosi na asortiman neprehrambenih proizvoda široke potrošnje koji su dostupni u Tchibo trgovinama, online i trgovinama mješovitom robom. U svom asortimanu tako imaju namještaj, kućanske potrepštine, odjeću, elektroniku i dodatke za automobil.

Iako se potražnja za njihovim proizvodima povećala tijekom korone, inflacija je ubrzo poništila taj pozitivni učinak. Posebno se loše odrazila na prodaju neprehrambenih proizvoda pa Maxingvest holding obitelji Herz, kojem Tchibo pripada, upozorava da očekuju da će prodaja biti ispod razine prethodne godine. U kolovozu će detaljno izvijestiti kako se posao zapravo razvijao u 2022. godini.

Tchibo je nastao 1949., a danas imaju 550 vlastitih dućana samo u Njemačkoj i oko 320 dućana s caffe barom u drugim zemljama - Austriji, Češkoj, Mađarskoj, Poljskoj, slovačkoj, Švicarskoj i Turskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 11:44