Nova hit trgovina

Kineski online gigant: Shein zbog IPO-a otpušta loše dobavljače, a Temu ih uzima

Temu je u SAD-u lansiran u rujnu 2022., a do siječnja je samo u toj zemlji skupio više od 50 milijuna aktivnih korisnika

Temu, online trgovina

 Riccardo Milani/Hans Lucas Via Afp

Online trgovina brze mode Shein uskoro planira izaći na američku burzu, a zbog toga bi mogao profitirati i jedan od njegovih najnovijih konkurenata - Temu, podružnica kineskog diva e-trgovine Pinduoduo. Shein, naime, intenzivno radi na pročišćavanju svog opskrbnog lanca pa je do sada otpustio brojne dobavljače sa sjedištem u južnoj Kini nakon što su revizori otkrili da su kršili standarde tvrtke. Konkretno, Sheinovi zahtjevi bili su da moraju imati najmanje 50 zaposlenika i 800 četvornih metara tvorničkog prostora.

Mnogi od tih dobavljača odlučili su svoju prodaju prebaciti na Temu koji se nada da će uspjeti ponoviti Sheinov uspjeh u prodaji ultra-jeftine kineske robe kupcima na zapadu. Trodijelna odijela za 50 dolara, tenisice za osam, popularne naušnice u obliku kapljice za manje od dolara i balska vjenčanica za 24 dolara samo su neki od primjera ludo niskih cijena koje privlače kupce.

Louis Li, vlasnik tvornice torbi u Guangdongu, za Financial Times je komentirao da su skoro sve male tvornice nakon raskida suradnje sa Sheinom nastavile poslovati na Temuu jer njemu veličina tvornice nije presudan kriterij. Iako s tom online trgovinom ostvaruje profitnu maržu od 15 posto, što je manje od Sheinovih 20 posto, to je i dalje bolja opcija od gubitka svih kupaca. Paradoksalno, tvornice se nadaju da njihovi proizvodi neće privući prevelik broj kupaca jer će u tom slučaju Temu nabaviti sličnu robu od drugih dobavljača i tako ih prisiliti da se natječu spuštanjem cijena.

Kupci će zbog toga biti zadovoljni, ali će manje novca ostati za plaće radnika - koje su u velikom dijelu tvornica u zapadnoj kineskoj pokrajini Xinjiang već sada sramotno niske. SAD je zabranio uvoz proizvoda iz ove regije, navodeći kao razlog zlostavljanje pretežno muslimanske ujgurske populacije, a Temu je optužen da je zaobišao tu zabranu.

"Naši trenutni standardi i prakse ne razlikuju se od onih velikih američkih platformi za e-trgovinu, kao što su Amazon, eBay i Etsy", odgovorili su na te optužbe.

Temu je u SAD-u lansiran u rujnu 2022., a do siječnja je samo u toj zemlji skupio više od 50 milijuna aktivnih korisnika što je povećanje od 30 posto, prema tvrtki za istraživanje tržišta Sensor Tower.

Ljubitelja ove kineske online trgovine ima i u Hrvatskoj. Korisnica koja svaki dan kupuje online, najčešće za to izabire upravo Temuu i zasad je uglavnom bila zadovoljna onime što joj se stiglo u paketu.

- Realan prikaz proizvoda najbolje se dobije ako se pročitaju recenzije i pogledaju fotografije koje je netko objavio pa se vodim time - ističe ova vjerna korisnica Temua.

- Do sada sam kupila već desetak pari naušnica, ali i neke sitnice poput otvarača za vino, čepova za flaše, podmetače za čaše. Ima stvarno ludih cijena. Naušnice slične onima iz Manga, koje koštaju 25 eura, na Temuu se mogu pronaći za jedan dolar. To su ionako detalji koje stalno gubim pa mi sad neće biti žao - objašnjava.

Za Temu je čula od prijateljice koja je bila u potrazi za Barbie kućom koja je na toj internetskoj stranici bila čak deset puta jeftinija nego u hrvatskim, fizičkim dućanima.

Shein nije jedini kojeg Temu želi pobijediti u natjecanju za kupce. Direktor za sektor ženske odjeće Mo Yu je rekao da se tvrtka želi izravnije natjecati s Amazonom i Walmartom dopuštajući dobavljačima da se bave logistikom i isporukom kako bi se skratilo vrijeme koje je potrebno da se proizvodi dođu do potrošača. To se značajno razlikuje od Temuova postojećeg modela prema kojem trgovci šalju robu u njegova skladišta u Kini kako bi se narudžbe pakirale i zatim izravno slale zapadnim potrošačima. Owen Zhang, vlasnik tvornice igračaka u Guangdongu koji opskrbljuje tvrtke trgovinama na Amazonu, rekao je da su u drugoj polovici prošle godine od njih tražili da ponude svoje proizvode po nižim cijenama. Upravo u razdoblju kada je Temu počeo povećavati svoj tržišni udio.

Ipak, Temu za Amazonom zaostaje po pitanju brzine isporuke, trenutno mu treba između jednog i tri tjedna da isporuči narudžbe u SAD-u, a njegova ekspresna usluga traje između četiri i devet dana. Nasuprot tome, kupci Amazona obično svoje pakete potrošačima u SAD-u dostavljaju u roku od dva dana. U Hrvatsku proizvodi s kineske stranice za online kupnju najčešće dolaze za otprilike dva tjedna. Naša sugovornica s početka priče kaže kako ponekad isporuka kasni, ali s paketom onda dolazi i isprika - u obliku popusta od pet dolara na sljedećoj kupnji.

Pet skupih reklama na Superbowlu

Temu je došao u središte pažnje nakon što su u pauzama Super Bowla prikazane njegove reklame u kojima gledatelje poziva da preuzmu aplikaciju kako bi mogli “kupovati poput milijardera”. Prikazano je ukupno pet oglasa - tri tijekom i dva nakon utakmice - svaki po cijeni od oko sedam milijuna dolara za 30 sekundi.
- Reklama označava vrhunac kampanje Super Bowla koja je sadržavala više od 15 milijuna dolara u kuponima i poklonima - poručili su iz Temua koji je na prošlogodišnjem Super Bowlu imao svoj reklamni debi, ali s manjim odjekom. Tvrtka za istraživanje tržišta Sensor Tower kaže da je Temuova aplikacija bila osma po broju preuzimanja u svijetu i prva u SAD-u. Korisnici u toj aplikaciji provode u prosjeku 23 minute tjedno, a to je više nego na Amazonu (18 minuta) i eBayu (22 minute).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 18:23