Kineski pametni telefoni lani su preuzeli Europu, stoji u novom istraživanju tvrtke za analizu tržišta Canalys. Novi podaci potvrdili su trend koji se dosad tek naslućivao.
Huawei, Xiaomi i OnePlus, kineski brendovi pametnih telefona, u 2018. godini činili su 32 posto, odnosno gotovo trećinu u ukupnom broju mobitela dostavljenih u Europu. Posebice Huawei s lavovskim udjelom od 23 posto i 42,5 milijuna dostavljenih uređaja na Starom kontinentu. Vidljivo iz grafa dolje, samo u zadnjem kvartalu lani dostavili su 13,3 milijuna uređaja, a time su povećali izvoz za 55 posto u odnosu na 2017. godinu.
Usporedbe radi, Apple je u Europu izvezao neznatno više iPhonea, tek 42,8 milijuna. Analitičari predviđaju da će Huawei u Europi do kraja godine svrgnuti Apple s drugog mjesta, baš kao što će to uskoro napraviti u ostatku svijeta. U opasnosti se nalazi i dosad nedodirljivi Samsung. Kao što je vidljivo iz grafa dolje, južnokorejski Samsung i američki Apple bilježili su pad prodanih uređaja u svijetu od osam, odnosno 3,2 posto. Huawei je, s druge strane, skočio za 33 posto, a neočekivani skok od 32,2 posto zabilježio je i Xiaomi.
U pozadini eksplozivnog rasta stoji zategnuta politička situacija između Kine i SAD-a, vjeruje Ben Stanton, analitičar Canalysa: - Zbog tenzija između Kine i SAD-a, kineske kompanije okrenule su se europskom tržištu, a to je išlo na ruku europskim kupcima. Brendovi kao što su Huawei i Xiaomi donijeli su konkurentnije cijene i šokirale svoje europske rivale, komentirao je za The Verge.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....