Provedba projekata sufinanciranih sredstvima EU nije upitna, rekao je prije nekoliko dana ministar regionalnog razvoja Marko Pavić. Ministar prometa Oleg Butković također tvrdi da radovi na Pelješcu i dalje dobro napreduju. Prema dostupnim informacijama, infrastrukturni projekti sufinancirani sredstvima Unije nisu zaustavljeni, ali daleko od toga da njihova realizacija nije usporena, a tek će se vidjeti za koliko će biti produljen njihov završetak zbog pandemije. Riječ je prije svega o projektima željezničke i cestovne infrastrukture.
Trenutačno je najbolja situacija na dijelu gradilišta na Pelješcu. Kineska kompanija CBRC ubrzano gradi most Pelješac, gdje je osim gradnje stupova u tijeku postavljanje čelične konstrukcije. U Kini je pak nastavljena proizvodnja čelične konstrukcije za most.
Avax čeka strojeve
Unatoč problemima s radnom snagom i nabavom repro materijala kao što je eksploziv, austrijski Strabag uspio je probiti cijelu trasu svoje 12 kilometara duge dionice nove ceste preko Pelješca koja ide od Jadranske magistrale do mosta i od mosta do čvora Sparagovići. Uz to su počeli probijati najduži tunela na dionici. Na drugoj dionici ceste koju gradi grčka tvrtka Avax situacija je kompliciranija. Dio zemljanih radova je završen, a daljnji nastavak radova ovisi o dolasku strojeva i radnika iz Grčke. Trenutačno na toj dionici nema značajnih aktivnosti. Prema dostupnim informacijama, grčka tvrtka već je od Hrvatskih cesta tražila produljenje rokova za određene radove, ali je zahtjev odbijen.
Zbog situacije s pandemijom usporen je i izbor izvođača radova na kapitalnoj cesti D403 Škurinje - Luka Rijeka. Pet ponuda za gradnju te iznimno zahtjevne prometnice otvoreno je još sredinom prosinca, no Hrvatske ceste još nisu donijele odluku o projektu čija je vrijednost gradnje procijenjena na 520 milijuna kuna. Navodno i nadalje traje nadopunjavanje ponuda i konzultacije s ponuditeljima.
Puno kompliciranija je situacija na gradilištima željezničke infrastrukture. Na svim aktualnim gradilištima radovi su svedeni na minimum ili ih uopće nema.
Mjesec dana odgode
Gradnja pruge Dugo Selo - Križevci i prije proglašenja pandemije bila je u velikim problemima i radovi su kasnili gotovo cijelu godinu. Zbog financijskih problema i problema s radnom snagom realizacija projekta dodatno usporena. Usporen je i projekt nastavka gradnje pruge od Križevaca do mađarske granice. Turski Cengiz s HŽ Infrastrukturom potpisao je ugovor vrijedan 2,4 milijarde kuna o gradnji te pruge nekoliko dana prije proglašenja pandemije. Zbog toga turskoj tvrtki je odobrena odgoda uvođenja u posao za jedan mjesec. Nema ni značajnih aktivnosti na gradnji pruge Vinkovci - Vukovar, gdje je izvođač španjolska Comsa. Znatno su usporeni i radovi na rekonstrukciji i elektrifikaciji pruge Zaprešić - Zabok. Radovi na tom projektu koje izvodi Swietelsky odlično su napredovali, ali ih je pandemija drastično usporila. Isto se dogodilo i na gradilištu pruge koja će povezivati kontejnerski terminal Jadranska vrata na Brajdici s riječkom lukom.
Uz sve to, HŽ Infrastruktura uskoro bi trebala objaviti natječaj za gradnju novog kapitalnog projekta-pruge H. Leskovac - Karlovac procijenjene vrijednosti 2,7 milijardi kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....