Goran Kovačević, rođeni Siščanin i direktor razvoja u Infinumu, organizirao je crowdfunding kampanju pomoći za potresom pogođenu Baniju - "Petrinja, Sisak, Strasnik – Earthquake fund relief!", koja je korak do punog cilja - da prikupi 150.000 eura pomoći. Kampanja traje još tri dana, a privukla je velik interes javnosti. U nju se uključilo čak 3527 donatora.
Kovačević kaže da poznavajući naš sustav, pretpostavio je da će se bilo kakva sredstva iz države ili EU čekati mjesecima, ako ne i godinama pa je svoje znanje upotrijebio da pomogne brže.
"Ljudima koji su ostali bez domova pomoć treba odmah. Možemo reći da je milijun kuna velik iznos, ali u kontekstu onog što je prikupio Crveni Križ, državni račun za obnovu ili neke druge Udruge koje imaju medijsku potporu, to i nije tako puno. Međutim, ja kao pojedinac sam dobio povjerenje više od 3500 ljudi koji su prepoznali da ću s tim sredstvima napraviti nešto bolje nego da su uplatili na druge račune", kaže Kovačević.
Navodi da je prvo na svom Facebook profilu objavio plan kako će distribuirati novac. Zatim je pozvao ljude da mu pošalju kontakte obitelji za koje su čuli ili znaju da su ostali bez krova nad glavom. U prvih par dana primio je više od 200 poruka.
"Tražio sam isključivo provjerene informacije s dokazima, znači fotografije stanja kuće ili stana, koji sadrže i točnu adresu i kontakt podatke. S obzirom na to da sam odrastao u tom području, javilo mi se i dosta poznanika koji su predložili nekoga, i takve situacije mi je bilo još lakše provjeriti", kaže Kovačević.
Strogi kriteriji
Dodaje da je kandidata bilo mnogo pa je stoga postavio stroge kriterije. Prikupljena sredstva idu prioritetno obiteljima s djecom, koji žive na četiri lokacije: u Sisku, Petrinji, Glini i Strašniku.
"Donacije će se tako razdijeliti na dvadesetak obitelji, odnosno na po četiri do pet obitelji iz svakog pobrojanog mjesta. Sa svim obiteljima sam svakodnevno u kontaktu, s nekima sam se i vidio i upoznao, dok ću se s drugima svakako vidjeti naknadno kad mi vrijeme to dozvoli. K tome, od svakoga sam od njih dobio dopuštenje da javno objavim da ću im pomoći donacijom iz kampanje", kaže Kovačević.
Ističe da se na njegovom Facebook profilu mogu pronaći objave u kojima navodim prezimena obitelji, njihove priče i fotografije stanja kuća. Naglašava da je bilo ključno da sve bude transparentno. Da se jasno zna gdje će novac završiti.
"Da se razumijemo, pomoć je potrebna svima. Ta regija je izuzetno siromašna i pomoć je bila potrebna i prije potresa. Ja sam uspio doći do stvarno tužnih priča gdje sam imao obitelji s bolesnom djecom, adolescente bez roditelja, što je dodatno pogoršavalo situaciju u kojoj su ostali bez domova. Oni su mi bili prioritetni i po tom ključu ću za njih osigurati nešto veće iznose od prosjeka", kaže Kovačević.
Potres koji je sve promijenio
U daljnjoj organizaciji pomoći će mu i Udruga DUH - Dječja Udruga Hrabrost kako bi ispunio plan i sva sredstva donirao obiteljima do kraja siječnja. Pojašnjava da mu je inspiracija za vlastitu kampanju bila ona koju su u ožujku, nakon razornog potresa u Zagrebu, organizirale djevojke koje su se kasnije priključile Udruzi Solidarna. Navodi da je već tada osobno promovirao tu kampanju i donirao sredstva.
"Kako sam rođen i odrastao u Sisku, čim se dogodio prvi potres 28. prosinca, imao sam potrebu pomoći na višoj razini nego samo donacijom. Tada mi je sinula ideja da i sam pokrenem online kampanju za pomoć obiteljima čiji su domovi stradali nakon potresa", kaže Kovačević.
Navodi da je kampanja zamalo propala. Iako je danas u Hrvatskoj velika razina solidarnosti i zajedništva po pitanju pomoći Baniji, mladi Siščanin otkriva da isprva to nije bilo tako.
"Ispostavilo se da taj prvi potres nije napravio štetu koja bi homogenizirala narod kao što to znamo vidjeti u brojnim slučajevima, kao u humanitarnim akcijama 'Vratimo Palčiće u Petrovu', 'Svi za Milu' ili 'potres u Zg' pa sam pomislio da ću kampanju zatvoriti. Međutim, dan nakon, nažalost, dogodio se onaj razoran potres od preko 6 po Richteru, koji je sve promijenio", kaže Kovačević.
Dodaje da je za promociju kampanje zamolio sve svoje prijatelje, ali i poslovne partnere i kontakte.
"Vjerujem da je pomogao i širok spektar poslovnih poznanstava, jer je gotovo pola donacija stiglo iz inozemstva. S obzirom na to da sam kampanju pisao tako da bude u neku ruku dio moje osobne priče, jer sam odrastao na tom području, vjerujem da su se ljudi poistovjetili", zaključuje Kovačević.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....