Nema sumnje da je pravi gušt kupovati bez gledanja cijena i preračunavanja, bez striktnog popisa, potrage za akcijama i kalkuliranja oko brendova. No, većina Hrvata takav šoping može samo sanjati, posebice u ovom trenutku kada se bilježi rekordna inflacija pa se nostalgično prisjećamo nekadašnjih cijena. Sada o svakoj kuni dvaput promislimo prije nego li je potrošimo.
Bez dobro organiziranog kućnog budžeta i pomno planiranih kupovina teško je dočekati kraj mjeseca, posebice zato što više od 50 posto budžeta trošimo na golo preživljavanje, odnosno na hranu, prijevoz i stanovanje. Sve ostalo sada se čini kao luksuz, a zbog uvođenja eura za manje od pola godine raste opći strah od dodatnog povećanja cijena, odnosno njihovog zaokruživanja pri preračunavanju iz kuna u eure.
Prema stručnim izračunima, prosječna potrošačka košarica koja je dostojna življenja, dakle ne pretjerana, nego ona koja bi zadovoljila normalne potrebe kućanstva kreće se oko 10.500 kuna. Veliki je to skok koji većinom nisu pratile plaće, stoga prosječnom hrvatskom kućanstvu nedostaje jedna četvrtina prihoda da pokrije svoje redovite mjesečne rashode.
Kako uštedjeti?
U takvoj atmosferi nužno se pribjegava štednji. Kreće se od onog bez čega možemo preživjeti kao što su svi mali luksuzi poput putovanja, izlazaka, odlazaka u restorane ili naručivanja hrane, a potom slijedi i minimiziranje troškova za garderobu jer zasigurno imamo odjeću i obuću koja i dalje može poslužiti svrsi.
Prašak, šampon, sredstvo za čišćenje, toaletni papir, puder, ulošci, britvice, paste za zube, deterdženti, pelene... Ako se ne pazi, na higijenske i kućanske potrepštine brzo ode veliki dio budžeta.
Prema posljednjem dm-ovom istraživanju, prosječna kupnja u prodavaonicama iznosi 94,31 kn, a prosječna kupnja u dm online shopu iznosi 411,12 kn.
- Iskreno, ja se ne sjećam kada sam izišla iz dm-a bez dvije pune vrećice. Kamo god se okrenem, vidim nešto što mi treba jer sam potrošila ili mi je pri kraju. Sve te stvari koje kupujem, jako brzo i potrošim jer se koriste svakodnevno – govori mi prijateljica na kavi dok pokušavamo dokučiti gdje nam nestaju novci.
No, uštedjeti na higijenskim i kućnim potrepštinama nije nemoguće, samo treba naučiti par trikova.
1. Kupujte velika pakiranja
Obično kupnja na veliko ili kupnja najveće dostupne veličine štedi nešto novca, bilo da je u pitanju veće pakiranje šampona, prašak za rublje ili, pak, maksi pakiranje toaletnog papira. Uvijek obratite pažnju na količinu ili mililitražu proizvoda i cijenu pa usporedite veće i manje pakiranje. Nerijetko će veće pakiranje biti tek neznatno skuplje. Je li uistinu isplativo i sami možete izračunati uzevši u obzir cijenu 1 komada koja bi također trebala biti istaknuta kao, primjerice, u dm-u.
2. Izbjegnite ‘ružičasti i plavi porez‘
Jeste li znali da neki brendovi više naplaćuju spolno obojene artikle nego generičke ili uniseks verzije istog proizvoda? Artikli poput gelova za tuširanje, hidratantne kreme, balzama za usne, britvica i vitamina razlikuju se po cijeni zbog tzv. plavog i ružičastog poreza koji se usko veže uz marketinške aktivnosti određenog brenda. Zato pri kupnji gledate dalje od same ambalaže i osvijestite što kupujete. Realno je isto je li pjena za brijanje namijenjena muškarcima ili ženama, je li u plavom ili roza pakiranju - bitno je da funkcionira. No, tzv. ‘ženski‘ gelovi za brijanje poznatih brendova u pravilu stoje 10 ili čak 15 kn više od ‘muških‘ pjena za brijanje iako specifikacije otkrivaju da se radi o gotovo istim proizvodima.
3. Pažljivo gledajte cijene
Nikada ne valja kupovati u žurbi jer to znači da nećete stići istražiti sve opcije te da vjerojatno nećete pažljivo pogledati cijenu. Prilikom uzimanja proizvoda s police uvijek se uvjerite da cijena koja stoji uz njega uistinu odgovara tom artiklu. U dm prodavaonicama i dm online shopu ćete zamijetiti i da su cijene već iskazane i u eurima, osim u kunama. Svrha ovog razdoblja dvojnog iskazivanja cijena je informiranje kupaca o vrijednostima proizvoda u eurima da bi se sa službenim uvođenjem eura u opticaj s prvim danom sljedeće godine lakše priviknuli na nove cijene. Osim na etiketama dvojno iskazivanje u dm-u možete uočiti i kod ukupnog iznosa na računu, na marketinškim materijalima, a na vidljivom mjestu u prodavaonicama istaknut je i fiksni tečaj.
Prva drogerija koja je uvela dvojno iskazivanje cijena upravo je dm. Time je dm još jednom pokazao da je lider na tržištu, transparentan u poslovanju, te da u fokus stavlja kupce kojima želi omogućiti lakšu prilagodbu na euro kako bi se nastavio dugogodišnji odnos povjerenja.
Već godinama dm dodatno razvija i proširuje svoj asortiman. Svojim kupcima konceptom Dobre cijene u svako vrijeme jamči da se cijene proizvoda neće mijenjati tijekom najmanje četiri mjeseca. Stoga, ono što je povoljno danas, bit će i sutra. I prekosutra!
4. Nemojte zaboraviti na online shopove
Budući da Hrvati još uvijek ne mogu odoljeti biranju proizvoda s polica i kupnji u prodavaonicama, mnoge trgovine koje ujedno imaju i svoj online shop trude se privući što više kupaca češćim i većim popustima. Zato je pametno otvoriti si korisnički račun i pronaći odlične cijene bez ustajanja s kauča.
5. Kupujte proizvode trgovačke marke
Balea proizvodi za njegu od glave do pete, Balea MEN proizvodi za njegovanog muškarca, alverde certificirana prirodna kozmetika, proizvodi babylove, bogata paleta Denkmit proizvoda specijaliziranih za čišćenje, ebelin kozmetički pribor, SUNDANCE proizvodi za zaštitu od sunca, DEIN BESTES za vaše četveronožne ljubimce... Sve su ovo dm-ove trgovačke marke koje su kupci zavoljeli jer dm posebnu pažnju posvećuje optimalnom omjeru cijene i kvalitete.
Ne samo da su proizvodi ovih marki jednako, ako ne i više učinkoviti od ostalih proizvoda iste kategorije, nego su i znatno isplativiji. Dugo je bio raširen mit da su takvi proizvodi manje kvalitetni čim su jeftiniji, no sada je jasno da to nije istina. Kupci prepoznaju da su proizvodi velikih brendova većinom skuplji upravo zbog imena koje nose jer, u većini slučajeva ne plaćamo proizvod – nego brend.
6. Birajte osviješteno i isplativije
Ima li i u vašoj obitelji svaki član svoju omiljenu marku šampona? Kada nastojite uštedjeti, to zna biti veliki trošak. Primjerice, ako imate peteročlano kućanstvo i svi koriste drugu marku šampona, to znači da morate kupiti pet različitih šampona. Savjetujemo kompromis. Pokušajte se dogovoriti s članovima svoje obitelji o željenom brendu ili naizmjenično birajte proizvod.
Financijski, ali i ekološki isplativo je birati tzv. refil proizvode, posebno kada se radi o raznim vrstama deterdženata koji su potrebni u kućanstvu. Na četiri lokacije u Zagrebu, onoj u City Centeru One West, City Centeru One East, Garden Mallu i u sklopu Kauflanda u Dubravi, kupci u dm-u mogu pronaći dm eko punionicu. Tamo u odgovarajuću praznu ambalažu mogu napuniti tri vrste BIO deterdženta za pranje rublja, kao i BIO deterdžent za pranje posuđa brenda Planet Pure.
7. Uključite se u program vjernosti za dodatne popuste
Dodatne popuste i druge benefite u mnogim trgovinama možete si osigurati učlanjivanjem u program vjernosti. Princip je svugdje sličan, skupljaju se bodovi za dodatne popuste na jedan proizvod ili na cijelu kupovinu. No, osim toga, primjerice, u sklopu dm-ovog programa vjernosti dm active beauty pri svakoj kupnji, bilo u prodavaonicama dm-a ili dm online shopu, kupci skupljaju bodove, a sami mogu odlučiti koliko će prikupljenih bodova zamijeniti i pri kojoj kupnji u prodavaonici dm-a. Tako na sasvim jednostavan način možete još brže skupljati bodove i još više štedjeti.
8. Pratite letke i kataloge
Ako spadate među one koji kataloge iz poštanskog sandučića direktno bacaju u kantu za papir, vrijeme je da promislite o ovoj navici. Katalog je vaš udžbenik za štednju u kojem ćete saznati sve o aktualnim cijenama i posebnim ponudama, nagradnim igrama i promotivnim aktivnostima.
Novi dm katalog potražite svakog prvog i šesnaestog u mjesecu, a osim tiskanog izdanja, jednim klikom miša možete ga pronaći i online.
9. Isprobajte make-up prije nego što ga kupite
Bilo da se radi o sjajilu koje vam se čini savršenim, rumenilu ili tekućem puderu koje će odgovarati vašem tenu, ključno je da ih probate prije nego što ih kupite. Na koncu, zato i postoje testeri.
Svi smo barem jednom kupili neki nude ruž ili olovku za oči bez isprobavanja. Tek kod kuće pred ogledalom, shvatili smo da ruž ima ekstra hladnu nijansu koja nam ne laska te da je olovka za oči pretvrda i uopće se ne da nanijeti. Kako više ne bi ovako bacali novce, uvijek, ali baš uvijek prije kupnje dekorativne kozmetike isprobajte artikl.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i dm Hrvatska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....