U razdoblju od 2010. do kraja prošle godine u Hrvatskoj je izgrađeno samo 66 kilometara autocesta, pokazuju podaci državne statistike.
Krajem prošle godine u Hrvatskoj je bilo ukupno 1310 kilometara autocesta, isto kao i prethodnih nekoliko godina, što znači da se posljednjih godina autoceste praktično i nisu gradile. Od tih 1310 kilometara autocesta potkraj 2017. imali smo 82 kilometra brzih cesta. Krajem 2010., prema istim podacima, imali smo 1244 kilometra autocesta.
Hrvatska po razvijenosti svoje autocestovne mreže dobro stoji u usporedbi s drugim europskim zemljama, što otvrđuju i ranija istraživanja. Građevinski “boom” bio je jedan od glavnih generatora gospodarskog rasta u nas prije krize. Međutim, od izbijanja krize 2009. godine vidljiv je zastoj u izgradnji autocestovne mreže u Hrvatskoj, a to se nije značajnije promijenilo ni nakon što smo izašli iz recesije.
Ekonomisti upozoravaju da Hrvatskoj posljednjih godina kronično nedostaju veći infrastrukturni projekti, koji bi ubrzali gospodarski rast. Stoga su sada sve oči uprte u gradnju Pelješkoga mosta kao ednog od najvećih infrastrukturnih projekata u nas.
Inače, ukupna dužina cestovne mreže u Hrvatskoj krajem 2017. iznosila je, prema podacima DZS-a, 26.821 kilometar. Od toga na autoceste otpada oko pet posto cestovne mreže. Istodobno, dužina mreže državnih cesta iznosila je 6969 kilometara, dok je na županijske ceste otpadao 9521 kilometar, a na lokalne ceste 9022 kilometra, pokazuju podaci DZS-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....