Vizualno atraktivne torbice u koje se zaljubljujemo na prvi pogled više nisu toliko IN jer je praktičnost na sve većoj cijeni. Kada je 2022. godine Tik Tok video na kojemu žena poseže u svoju Uniqlo torbu kako bi iz nje izvukla desetke stvari, ovaj je modni komad postao popularan. Dvije godine kasnije, tvrtka koja stoji iza nje u centar svog poslovanja stavlja upravo torbicu koju nazivaju milenijskom Birkinicom, ali i torbom za banane zbog svega što u nju stane, piše Bloomberg.
“Imam osjećaj da to nije samo prolazni trend, već postaje trajno i dugo će ostati u životima ljudi”, rekla je za Bloomberg Kanoko Takenokuchi, direktorica globalne prodaje za Uniqlo, koji je dio Fast Retailing Co.
Iako je torbica puštena u prodaju 2020., tek su ju društvene mreže pretvorile u neizostavan komad. Nakon što je gore spomenuti TikTok video postao viralan, ubrzo je došlo do tolike potražnje i na kraju - nestašice.
"To je bio trenutak kada smo shvatili moć društvenih medija. Umjesto da samo stavljamo reklame iz naše tvrtke, trebali bismo izbaciti proizvod koji kupci stvarno vole i kojemu će se vraćati”, kaže Takenokuchi.
Iako tvrtka Fast Retailing nije željela otkriti konkretne podatke o prodaji torbice, istaknuli su kako je ona i dalje među najprodavanijim artiklima na nekoliko tržišta. Nastavljaju se širiti i u nove zemlje, a tvrtka predviđa povećanje prihoda od 9,5 posto na 3,03 trilijuna jena (18,3 milijardi eura) za fiskalnu godinu koja završava u kolovozu. Standardna verzija Uniqlo torbe u svojoj matičnoj zemlji Japanu prodaje se za manje od deset dolara, dok je je njezina cijena u SAD-u dvostruko veća. Uniqlo torbe su zbog svoje cijene i minimalističkog izgleda postale popularne i u Hrvatskoj, a oni koji ih nisu željeli naručivati online pronašli su alternative u high-street brendovima.
Novi materijali i boje
Tvrtka za modnu tehnologiju Lyst Ltd. proglasila je ovu torbu svojim najpopularnijim proizvodom u prvom tromjesečju prošle godine. Ideja je nastala 2019. kada je Uniqlo počeo razmišljati o tome kako stvoriti torbu koja je kompaktna, ali u koju može stati mnogo stvari. Oko 30 zaposlenika testiralo je prototip kako bi se uvjerili da može nositi dnevne potrepštine poput velikog novčanika ili boce vode, ali i manje predmete u unutarnjim džepovima.
"Muškarci, žene, bake i djedovi ili djeca - svi ju mogu lako koristiti u svakodnevnom životu. Osim toga, dizajn je vrlo jednostavan, a nema drugih torbi dobre kvalitete koje se prodaju po ovoj cijeni", ističe direktorica globalne prodaje Uniqla.
Velika popularnost torbe potaknula je druge kompanije da joj pokušaju konkurirati sa svojim imitacijama. Krajem prošle godine, Fast Retailing tužio je kineskog proizvođača brze mode Shein i i zahtijevao da odmah prestane prodavati imitacije i plati im naknadu za štetu. Prošlog rujna su svoje kupce upozorili na krivotvorine koje se prodaju u trgovinama, piše Bloomberg.
Uniqlo je trenutno usredotočen na to da se njegova torba i dalje ističe kao originalna i najbolja. Tvrtka je nedavno svoju kolekciju obogatila pastelnim bojama i dodatnim tkaninama, plativom i umjetnom kožom.
“Često čujem ljude kako govore: ‘Već imam tri, ali sam ipak kupio još jednu.‘ Da bismo napravili proizvod koji će kupci voljeti dulje vrijeme, moramo smišljati dio zabave za kupce", zaključuje Kanoko Takenokuchi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....