MISLAV VUČIĆ

Izvršni direktor JGL-a: Za JGL je ovo godina optimizma, unatoč brojnim poslovnim izazovima

Investiramo, povećavamo broj zaposlenih, umrežavamo znanja s internacionalnim ekspertima, stalno ulažemo u znanja i profesionalni razvoj naših timova i pratimo potrebe kupca, kako bismo mu mogli isporučivati proizvode s dodanom vrijednošću i doprinositi podizanju svijesti o važnosti zaštite zdravlja

Mislav Vučić

Prije svega pola godine predviđali smo kakva bi nam mogla biti ova godina i osvrnemo li se sada iza sebe – moram reći da smo je dosta dobro procijenili. S obzirom na sve što nam se dogodilo proteklih godina i u biznisu i u životu, čini se kako smo svi zajedno postali stručnjaci za suočavanje s različitim neugodnim iznenađenjima. Nastavak rata u Ukrajini, inflacija, strah i oprez potrošača pri kupovini proizvoda, poteškoće s nabavnim lancima, kao i zapošljavanjima… Recept za borbu sa svim tim događajima je, zapravo, jednostavan – agilnost, ustrajnost i neprestano ulaganje. Ova formula pokazala se uspješna za JGL i za sve koji su uspješno preživjeli ove krize.

Pod agilnošću smatram da to više nije “luksuz” rezerviran za manje tvrtke. Danas svaka ozbiljnija kompanija mora rasti i razvijati se, ali i biti agilna i spremna brzoj prilagodbi planova i poslovanja. Neprestano ulaganje, pak, znači da nikad, ali baš nikad ne smijemo odustati od promatranja i sebe i konkurencije i naših globalnih kupaca te da uvijek moramo razmišljati kako nešto možemo napraviti još bolje, još brže i još dostupnije. Za nas u JGL-u to podrazumijeva neprestano ulaganje u tehnologiju, procese, digitalizaciju, ali svakako i u znanje i vještine naših zaposlenika jer su oni ključ u stvaranju inovacija i dodanih vrijednosti.

Upravo to nam daje i samopouzdanje i vjetar u leđa da smo na pravom putu za dalje i da možemo očekivati još jednu dobru godinu za JGL. S obzirom na strategiju koju smo sebi zacrtali i da smo odlučni u investiranju u istraživanje i razvoj i stvaranje inovacija, kao i rezultate koje ostvarujemo, čini se da nemamo razloga za pesimizam, unatoč svim tržišno izazovnim vremenima. Kontinuirano pratimo trendove u ključnim terapijskim područjima i načinima primjene, razgovaramo s key opinion liderima u područjima od strateškog interesa - oftalmolozima, ORL specijalistima, dermatolozima i pedijatrima, ali i pacijentima te partnerima. Ono što smatram da nas izdvaja, a vrlo nam je važno u procesu postavljanja strategije razvoja, jest da smo 2020. osnovali Znanstveno vijeće JGL-a, u kojem smo okupili tim nezavisnih internacionalnih eksperata u područjima ključnima za JGL. Na skupovima našeg Znanstvenog vijeća, devet eksperata, zajedno s JGL timom, diskutiraju o idejama za portfelj i identificiraju potencijalne nove projekte, te kritički sagledavaju rezultate projekata istraživanja i razvoja. Znanstveno vijeće nam je dalo priliku za umrežavanje s vrhunskim stručnjacima i dijeljenje relevantnih, znanstveno utemeljenih znanja i ideja, čime smo ojačali znanstveni profil projekata istraživanja i razvoja, a time i portfelja proizvoda.

Da bismo sve to mogli i ostvariti, uložili smo do sada više od 50 milijuna eura u Integru, najveći investicijsko-razvojni projekt JGL-a, a koji ćemo i otvoriti ove godine. Njime gradimo pogon za sterilnu farmaceutsku proizvodnju, istraživanje i razvoj, novi pilot pogon te robotizirani logističko-distribucijski centar. Zahvaljujući toj investiciji, JGL se svrstava u rang kompanija koje u vlastiti razvoj ulažu znatno više od europskog prosjeka. Ipak, unatoč svemu i optimizmu kojeg baziramo na velikom naporu, trudu i radu, uvijek mislimo da i mi i Hrvatska trebamo težiti još boljim rezultatima. A prostora za napredak uvijek ima. Uzmimo za primjer nestašicu lijekova, koja se događa na većini europskih tržišta. Upozoravali smo da će se to dogoditi, ali čini se kao da je malo tko mario za ta upozorenja, a ni sada ne primjećujemo da su se upalili alarmi. Stalan pritisak na snižavanje cijena lijekova došao je do svoga kraja i kao što smo vidjeli da su mnogi proizvođači selili svoje proizvodnje u Kinu ili Indiju zbog nižih troškova rada, tako sada vidimo da proizvođači potpuno odustaju od proizvodnje pojedinih lijekova jer su im postali sasvim neisplativi. Njemačka, primjerice, već razmatra novu cjenovnu politiku za lijekove, a kod nas još nismo shvatili da je alarm već odzvonio i da cijena ne može i ne smije biti jedini kriterij nabave. Svi mi zajedno smo odgovorni i dužni osigurati potrebne terapije za pacijente. A kako bismo to mogli i ispuniti, moramo surađivati i više slušati struku, osobito onu koja je svoju proizvodnju zadržala na europskom, odnosno u našem slučaju hrvatskom tlu, i bila oslonac tijekom pandemije i kriza. Mi u JGL-u smo zadržali i proizvodnju i cjelokupnu nabavu za ključne proizvode u Europi, a farmaceutska industrija jest strateška grana i u Hrvatskoj i Europi.

Osim ključne uloge tijekom pandemije, farmaceutska industrija je važna i zato jer je jedna od najvećih izvoznika, ali i generatora rasta i razvoja, neprestanih investicija i novih zapošljavanja. Kod zapošljavanja nailazimo na novu potencijalnu zamku, o kojoj bismo i u Hrvatskoj trebali ozbiljnije razmisliti i donijeti strateške smjernice. Naime, to da je i kod nas već zavladao nedostatak radnika i talenata u pojedinim profesijama nije nikakva tajna. Međutim, taj problem je sve izraženiji i s njim se teško nose i puno veće i konkurentnije države od naše. Zato mislim da je krajnji trenutak da se ozbiljno pristupi tom problemu jer bismo ubuduće svi zajedno mogli imati i najbolje tvornice i vrhunske planove za razvoj, ali sve to neće vrijediti ništa, ako nećemo imati adekvatnu radnu snagu. U JGL-u kod pristupa budućim zaposlenicima, kao i u svemu drugome, razmišljamo dugoročno i imamo kvalitetnu politiku zapošljavanja i suradnju s brojnim partnerima, znanstvenicima i sveučilištima, zbog čega još ne strahujemo od nedostatka kadrova. Osim tih izazova odgovora na cjenovnu politiku i strateškog privlačenja budućih talenata u Hrvatskoj, smatram da u JGL-u imamo odlične postavke i za buduće uspjehe. Investiramo, povećavamo broj zaposlenih, umrežavamo znanja s internacionalnim ekspertima, stalno ulažemo u znanja i razvoj naših timova i pratimo potrebe kupca, kako bismo mu mogli isporučivati proizvode s dodanom vrijednošću i doprinositi podizanju svijesti o važnosti zaštite zdravlja. Zbog svega toga smo optimistični i uvjereni da pripadamo društvu najboljih, kao i u ovom izdanju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 12:48