Metro u Beogradu počinje se graditi već sljedeće godine, piše b92. Jednako kao u Zagrebu, i u Beogradu gotovi svi gradski čelnici već godinama obećavaju podzemnu željeznicu u gradu. No, kako stvari stoje, u srpskom će se glavnom gradu to 2020. i ostvariti.
Najavljeno je, naime, da će studija izvodljivosti o izgradnji beogradskog metroa biti gotova ovog proljeća nakon čega će biti raspisan poziv za projektiranje, gradnju i financiranje projekta. U 2020. trebala bi početi sama izgradnja, a projekt će koštati više od tri milijarde eura.
- Nakon studije izvodljivosti znat ćemo kako će se sustav graditi, odnosno hoće li to biti tzv. krticom, probijanjem kroz teren ili površinskim iskopavanjem pa zatvaranjem tunela za podzemnu željeznicu - objasnio je gradski urbanist Milutin Folić dodavši da će se prvi dio linije najvjerojatnije graditi uz pomoć “krtice” zbog konfiguracije terena te kanalizacijske i vodovodne infrastrukture.
Drugi će se, pak, dio graditi probijanjem kroz teren. Uz to, kako kaže Folić, prve dvije linije beogradskog metroa bit će povezane s vlakom. Ukupno će biti tri linije, od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu, od Banovog brda do Pravnog fakulteta, dok bi treća linija trebala ići preko Mosta na Adi i povezivati Čukaricu i Novi Beograd.
Sama ideja podzemne željeznice u glavnom gradu Srbije rodila se još 1958., a plan linije proširio se sedamdesetih godina prošlog stoljeća kada je osnovan i Sektor za metro. Tek 1982. projekt “Metro Beograd” predstavljen je gradskoj skupštini. Iste su godine i Beograđani na referendumu odlučili izdvojiti dva posto plaće kako bi napokon započela gradnja metroa. No, tada je gradska vlast odlučila budžet za metro preusmjeriti na tramvajsku infrastrukturu na koju je potrošeno 200 milijuna dolara.
Metro u Zagrebu
Zagreb je svoju podzemnu željeznicu trebao dobiti još 2015. Naime, tadašnji (a i sadašnji) gradonačelnik glavnog grada Lijepe naše Milan Bandić obećao je 2005. da će deset godina kasnije ispuniti zagrebački san. No, godine su proletjele, a Zagreb još uvijek nema metro. Iako ga Bandić Zagrepčanima i dalje obećava, iz tih je obećanja počeo ipak izostavljati spomen godine u kojoj bi se njegovi sugrađani mogli voziti podzemnom.
Sam nacrt zagrebačkog metroa postoji još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća, a predviđa se spoj nadzemne i podzemne željeznice na liniji istok – zapad čija bi izgradnja, prema procjenama, koštala minimalno 600 milijuna eura. Zagrebački bi metro trebao povezivati Dubec s Malešnicom i Mihaljevac sa Sopotom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....