Automobilska industrija prošla je kroz možda i najveće promjene u svojoj povijesti, a nismo još ni zagrebli površinu onoga što slijedi u idućih 25 godina, komentira Ivan Zubak, predsjednik Uprave Zubak Grupe, budućnost prometne i automobilske industrije. Događa se prijelaz s motora s unutarnjim sagorijevanjem na one na struju i ostale alternativne oblike pogona. Navodi da se paralelno odvija i promjena u modelu prodaje i kupovine kako novih, tako i rabljenih vozila.
- Riječ je o prelasku iz klasične salonske na online prodaju - apostrofira Zubak.
Zubak Grupa, koja okuplja brendove AutoZubak, ORYX Asistencija, ORYX Rent a car i Neostar, ove godine slavi 45 godina poslovanja. Posluje na osam europskih tržišta i bavi se svim aspektima biznisa s automobilima. Nudi mnogobrojne usluge - prodaje i održavanja, najma, tehničkih pregleda i osiguranja, sve do platforme za posredovanje, kao i različite vrste asistencije - na cesti, moru, u kući, medicini, a među njima je čak i hotelijerstvo. Ima 650 zaposlenika.
MEĐU PRVIMA U SVIJETU
- U četiri godine uložili smo više od 6 milijuna eura u razvoj netradicionalnih poslovnih modela za koje vjerujemo da će nositi poslovanje u budućnosti, a najveći dio te investicije odnosi se na softver - kaže Zubak.
Navodi da žele ostati predvodnik trendova u svojoj branši. Zato su među prvima u svijetu kreirali platformu za prodaju, kupovinu i održavanje automobila pod brendom Neostar. Testirali su je četiri godine i nakon još dvije godine aktivnog korištenja utvrdili da je Neostar svjetski proizvod.
- Vrijeme nam je za iskorak s Neostarom na druga europska tržišta - najavljuje Zubak.
I kad je riječ o uslugama asistencije, napominje, slijedi platformizacija poslovanja. Cilj je, ističe, omogućiti korisnicima bržu i jednostavniju uslugu neovisno o tome radi li se o pokvarenom mobitelu, hladnjaku ili medicinskom problemu. Poslovanje će, kaže Zubak, biti šire od automobilske asistencije.
- Razvoj tehnologija omogućit će rješavanje velikog broja problema na daljinu, a za to će također biti ključne velike količine podataka i baze znanja - objašnjava.
ELEKTRIČNA VOZILA STANDARD
Navodi da je tranzicija na autonomna vozila sljedeći veliki korak, ali on još nije potpuno trasiran.
- Predviđa se da će idućih 25 godina, većina vozila koja budu prometovala na cestama zahtijevati vozača, a ono što će autonomna vozila svakako ubrzati je proces prebacivanja načina korištenja vozila s vlasništva na korištenje na zahtjev - kaže Zubak.
Pitao je, kaže, i ChatGPT što misli o idućih 25 godina. Evo što je odgovorio:
”Pretpostavlja se da će električna vozila do 2048. postati standard, a tradicionalni automobili koji se pokreću fosilnim gorivima postat će sve rjeđi. Automatizacija će biti sveprisutna u svim aspektima automobilske industrije. Biti će uobičajeno da vozila budu potpuno autonomna, bez potrebe za ljudskim upravljanjem. Umjetna inteligencija koristit će se za poboljšanje sigurnosti vozila i olakšavanje vožnje. Vozila će biti sposobna samostalno prepoznavati druge sudionike u prometu, prilagođavati brzinu i izbjegavati sudare. U budućnosti će se vjerojatno koristiti novi materijali i tehnologije koji će poboljšati performanse vozila, smanjiti težinu i poboljšati sigurnost. Automobili će biti povezani s drugim vozilima, infrastrukturom i mrežama, a vozači će imati pristup različitim uslugama koje će poboljšati njihovo iskustvo vožnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....