Početkom ove godine Storylines je obnovio ugovor s brodogradilištem Brodosplit za izgradnju prvog privatnog rezidencijalnog broda koji je ekološki održiv. Riječ je o rezidencijalnom brodu koji ima poseban koncept financiranja. Gradnju u fazama jednim dijelom financiraju kupci rezidencija.
Brod nazvan MV Narrative bit će dug 233 metra, imat će za 531 privatnu rezidenciju, a plovit će koristeći pogon tekućim prirodnim plinom. Dick Rosman, suvlasnik Storylines Narrativea, posjetit će idućih tjedana u pratnji kupaca rezidencija Brodosplit kako bi im pokazao gdje će se graditi brod. U razgovoru za Jutarnji Rosman nije htio otkriti cijenu gradnje broda, ali nam je odgovorio na pitanja o rokovima gradnje, ugovornim obvezama, cijenama pojedinih rezidencija te o ostalim detaljima vezanim uz broda MV Narrative.
Kako je Storylines poslovao ove godine i gdje vidite prilike za rast u budućnosti?
- S izgradnjom broda koje je u tijeku, Storylines prelazi iz startupa u tvrtku koja se širi. Očekujemo da će prodor na nova tržišta rezultirati vrlo zdravim rastom, a kao rezultat toga vjerojatno ćemo naručiti dodatni brod koji će biti fazno uključen u naše operacije.
Što ste dogovorili sa Brodosplitom?
- Krajem veljače, preciznije 20. veljače, obnovljen je ugovor između Storylines Narrativea AG & Co-KG kao kupaca i Brodosplit Brodogradilišta specijalnih objekata kao graditelja. Nakon sklapanja ugovora obje su strane započele s potrebnim aktivnostima kako bi osigurale pravilan napredak i učinkovitost ugovora.
Kolika je ugovorena cijena gradnje broda?
- Nije u interesu ugovornih strana otkriti vrijednost ugovora u novčanim iznosima.
Možete li barem otkriti koje su, osim gradnje, obveze Brodosplita?
- Prema ugovoru, Brodosplit je dužan projektirati, izgraditi i isporučiti MV Narrative. To je zadatak koji Brodosplit može ostvariti samo uz doprinos, pomoć i podršku Storylinesa. Iz tog razloga Storylines ima dizajnerski i nadzorni tim koji se nalazi na licu mjesta u Splitu i koji usko i učinkovito surađuje sa stručnjacima iz Brodosplita na tom zadatku. Dizajn broda će uključiti vrlo specifične zahtjeve kako bi se brod mogao nazvati rezidencijalnim kruzerom, uz razinu luksuza koju želimo ponuditi budućim stanarima, prikladnim i sposobnim za globalna putovanja, te uz visoku udobnost. Maksimalnom pažnju usmjerili smo na smanjenje utjecaja na okoliš.
Uskoro u Brodosplit dovodite potencijalne kupce rezidencija. Koji je razlog njihova posjeta?
- Organiziramo posjet brodogradilištu za nekoliko budućih stanara broda, odnosno kupce rezidencija na brodu, kako bi mogli vidjeti sposobnosti brodogradilišta te kako bi pogledali dizajnerske i inženjerske radove koji su u tijeku. Očekuje se da će i drugi stanari u budućnosti htjeti iskoristiti priliku i posjetiti Brodosplit. Mi ćemo im to, u dogovoru s Brodosplitom, nastojati i omogućiti.
Zašto ste odabrali Brodosplit kao partnera za ovaj projekt?
- Kao novopridošlica na tržištu, Storylines si je postavio kao prioritete pronalazak brodogradilišta s dokazanim uspjesima u gradnji brodova, učinkovitom komunikacijom i spremnošću za profesionalno partnerstvo u ovom jedinstvenom projektu. Ključni motivi za ugovaranje s Brodosplitom uključivali su povoljne komercijalne i pravne uvjete, osiguranje odgovarajuće zaštite u skladu s financijskim aspektima ugovora. Brodosplit je pokazao fleksibilnost u procesima vezanim uz gradnju broda koji se razlikuje od tradicionalnih modela brodova za krstarenje, a ključna je bila njegova podrška inovativnom konceptu rezidencijalnog broda. Ovaj spoj raznih čimbenika doveo je do odluke da se projekt nastavi s Brodosplitom.
Koji su predviđeni rokovi? Primjerice, kada je planiran početak gradnje, a kad završetak broda?
- Faza dizajna već je u tijeku. Početak obrade čelika predviđen je za 2025., a isporuka broda očekuje se 2027. godine.
Koliko je rizičan ovakav poslovni model i imate li dovoljno zainteresiranih kupaca za stanove?
- Prema ugovoru o gradnji broda, graditelj je dužan osigurati odgovarajuću zaštitu od rizika kupca za predujmove izvršene graditelju putem neopozive garancije koju podržava Vlada Republike Hrvatske, prema uvjetima dogovorenim u sklopu ugovora o gradnji broda. Postoji dovoljan broj izvora informacija koji nam daju sigurnost da ćemo minimizirati rizike za realizaciju projekta, a time i za buduće stanare. Zainteresiranost kupaca koji žele uložiti u ovaj projekt je značajna i time smo zadovoljni.
Koje su cijene rezidencija na brodu?
- U pogledu cijene, veličine i lokacije postoje različite opcije tipova rezidencija na brodu. Površine rezidencija kreću se od 21 do 212 četvornih metara. Cijene se trenutačno kreću od 500.000 do 8 milijuna američkih dolara.
Odakle dolazi većina vaših zainteresiranih kupaca?
- U fazi prije gradnje usredotočili smo svoje marketinške aktivnosti na Sjevernu Ameriku, a postoji i značajan interes kupaca iz Australije. Sada smo usmjerili marketinške i prodajne aktivnosti na puno širi raspon, na potencijalne kupce diljem svijeta.
Što brod MV Narrative čini jedinstvenim?
- MV Narrative je pionirski rezidencijalni kruzer dizajniran kako bi spojio udobnost doma s globalnim istraživanjem. Za razliku od tradicionalnih krstarenja, on okuplja zajednicu istomišljenika koji traže dulji boravak, pri čemu su u središtu doživljaja njihovi životni prostori na brodu. Opremljen osnovnim sadržajima, uključujući školu, poštu, banku, bolnicu i uredske prostore, brod omogućava svakodnevni život na moru u trenutku dok njegovi stanari putuju svijetom. U skladu s održivošću, brod koristi ekološki prihvatljive tehnologije kako bi smanjio utjecaj na okoliš, a nudi i niz sadržaja, kao što su restorani i wellness centri, osiguravajući sveobuhvatan i bogat način života na globalnoj razini.
Gdje će MV Narrative ploviti kada bude sagrađen?
- Brod će operirati na osnovu unaprijed utvrđenog plana putovanja, nudeći znatno više vremena u luci i na sidrištu nego što je to slučaj kod običnih krstarenja. Obilazit će svijet svake tri godine, posjećujući popularne i udaljene destinacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....