Propust

HTZ morao otpisati dug jer je pošiljku poslao na krivu adresu

HTZ je na posljednji dan propisanog roka poštom poslao prijavu tražbine, no uspostavilo se da je prijava bila odaslana na pogrešnu adresu Aljkavost u prijavi tražbine Umjesto na adresu stečajne upraviteljice, kako je to formalno-pravno propisano, prijava je zabunom poslana dužniku
 Damjan Tadić / CROPIX

Čini se da će Hrvatska turistička zajednica morati otpisati dug od 14.864 kune, koliko joj je ostala dužna nedavno propala tvrtka Kompas, i to iz razloga što ova organizacija nije uspjela u skladu s propisima na vrijeme prijaviti tražbinu u stečajnom postupku.

Naime, tvrtka Kompas formalno-pravno u stečaj je otišla 3. siječnja 2019. godine, a rok za prijavu tražbina vjerovnika bio je propisan najkasnije do 4. ožujka.

Dug koji je prema HTZ-u ostavila tvrtka Kompas odnosio se na organizaciju turističkog sajma u Madridu, a HTZ je na posljednji dan propisanog roka poštom poslao prijavu tražbine, no uspostavilo se da je prijava bila odaslana na pogrešnu adresu - umjesto na adresu stečajne upraviteljice, kako je to formalno-pravno propisano, prijava je zabunom poslana na adresu stečajnog dužnika.

Žurna obavijest

“HTZ je odmah po saznanju da je prijava poslana na adresu stečajnog dužnika o istome pisanim putem obavijestio stečajnu upraviteljicu na način da joj je odaslan dopis u kojem se navodi kako je omaškom prijava otposlana na adresu stečajnog dužnika umjesto stečajnog upravitelja. Navedeni dopis je poslan 5. ožujka 2019. godine, dakle, sljedeći dan otkada je poslana prijava stečajne tražbine, a od strane stečajne upraviteljice zaprimljen je 7. ožujka 2019. Dakle, stečajna upraviteljica je bila bez odgode obaviještena da je predmetna pošiljka omaškom upućena na pogrešnu adresu”, pojasnili su u HTZ-u.

Nova pošiljka s prijavom tražbine potom je na adresu stečajne upraviteljice poslana 12. ožujka, no stečajni je sud svejedno donio Rješenje o odbacivanju prijave radi promašenog roka.

Žalba sudu

Nakon toga, HTZ je na rješenje uložio žalbu, no hladni tuš stigao je i od strane Visokog trgovačkog suda: ovo je tijelo, naime, ocijenilo da slanje prijave na adresu stečajnog dužnika, a ne stečajnog upravitelja ide na štetu HTZ-a, a pomogle nisu niti tvrdnje ove organizacije kako je odmah reagirala te stečajnu upraviteljicu na vrijeme upozorila da prijavu može preuzeti na adresi stečajnog dužnika.

“Nažalost, s obzirom na to da stečajni zakon više ne poznaje naknadnu prijavu stečajnih tražbina te da sud nije uzeo u obzir činjenicu da je HTZ nastojao postupiti u dobroj vjeri iako je o omašci u dostavi obavijestio stečajnu upraviteljicu koja zastupa stečajnog dužnika i ima mogućnost preuzeti poštu koja je dostavljena na adresu stečajnog dužnika, doneseno je rješenje o odbijanju žalbe. S obzirom na to da se radi o rješenju Visokog trgovačkog suda, na isti nije moguće više ulagati redovnu žalbu”, pojasnili su iz HTZ-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 15:50