CIIE

Hrvatski turizam i gospodarstvo predstavljeni na najvažnijem kineskom uvoznom sajmu

Predsjednik HGK Luka Burilović poručio je da kinesko tržište više nije rezervirano samo za najhrabrije, već da su vrata kineskog tržišta otvorena za cijeli svijet.
Panorama Šangaja
 Profimedia, Alamy

Hrvatska gospodarska komora (HGK) i Hrvatska turistička zajednica (HTZ) predstavili su hrvatsku gospodarsku i turističku ponudu na najvažnijem kineskom međunarodnom uvoznom sajmu, koji se od 5. do 10. studenog održava Šangaju.

Na 2. kineskom međunarodnom uvoznom sajmu - China International Import Expo (CIIE), na kojem sudjeluje više od 150 tisuća kineskih i stranih kupaca, uz izlagače iz više od 100 zemalja svijeta, tako je u sklopu hrvatskog nacionalnog paviljona održan "Croatia day", susret hrvatskih tvrtki s brojnim kineskim partnerima, izvijestili su u četvrtak iz HGK-a i HTZ-a.

Predsjednik HGK Luka Burilović poručio je da kinesko tržište više nije rezervirano samo za najhrabrije, već da su vrata kineskog tržišta otvorena za cijeli svijet.

"To je prilika koju ne smijemo propustiti. I ovaj sajam dokaz je da se Kinezi okreću uvozu i smanjenju trgovinskog suficita i važno je da smo ovdje kontinuirano prisutni. Naš izvoz u Kinu samo lani je rastao za 25 posto, što je dokaz da možemo konkurirati na tako velikom tržištu. Na krilima dobrih pokazatelja, ali i dobrih političkih odnosa, vrijeme je za još konkretnije rezultate", kazao je Burilović.

Dodaje da je prošlogodišnji sajam nadmašio očekivanja, pri čemu su ugovoreni poslovi dosegli vrijednost 50,8 milijardi dolara, pa se nada da će se i hrvatske tvrtke izboriti za svoj dio kolača.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić ističe da uz nastup na sajmu ITB China, na kojem je HTZ ove godine osvojio nagradu za hrvatski turizam, ovo je drugo ovogodišnje veliko predstavljanje na iznimno važnom kineskom tržištu.

Navodi da je u dosadašnjem dijelu godine s kineskog tržišta ostvareno 24 posto više dolazaka i noćenja u odnosu na isto lanjsko razdoblje, čime Kina zauzima drugo mjesto među dalekim tržištima s kojih se u Hrvatskoj ostvaruje najveći turistički promet.

Prema procjenama kineske nacionalne turističke agencije, u 2020. će oko 200 milijuna Kineza putovati u inozemstvo, pa u skladu s time iz HTZ-a očekuju rast potražnje prema Europi i Hrvatskoj, kaže Staničić.

Napominje i da su ove godine 483 kineska turistička agenta putem interneta završila trening o hrvatskoj kulturnoj, prirodnoj, gastronomskoj i pustolovnoj turističkoj ponudi.

Staničić se na sajmu susreo i s najvažnijim kineskim partnerima poput Shendi grupe i Ctrip-a, s kojima je razgovarao o budućoj zajedničkoj suradnji.

Kako se navodi u priopćenju, Ctrip je najveća kineska internetska turistička agencija, odnosno druga najveća turistička agencija na svijetu koja je najveći oglašivač hotela i smještaja u Kini čije usluge koristi više od 300 milijuna ljudi u više od 220 zemalja.

Shendi grupa je pak najpoznatija po izgradnji i upravljanju Shangai disney resorta u Šangaju te djeluje kao tvrtka za osmišljavanje projekata i manifestacija zabavnog sadržaja, a predstavnici te grupacije su, na inicijativu predstavništva HTZ-a u Kini, u rujnu boravili u Zagrebu, Rijeci i Opatiji.

Osnivanje ovog sajma predstavlja važan potez kineske vlade u liberalizaciji i otvaranju tržišta, koje je drugo u svijetu po uvozu, a vodeće po potrošnji. S obzirom na to da je Kina najmnogoljudnija zemlja svijeta te stoji uz bok SAD-u kao svjetski gospodarski div, kineska vlada ulaže iznimne napore kako bi CIIE postao nezaobilazno okupljanje u kalendaru događanja na međunarodnoj razini. Posebna je vrijednost sajma CIIE u brojnim poslovnim sastancima, sastancima na visokim političkim i diplomatskim razinama, predstavljanju gospodarskih i turističkih potencijala različitih zemalja te međusobnoj razmjeni iskustva i znanja, zaključuje se u zajedničkom priopćenju HGK-a i HTZ-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 01:32