U petak 11. ožujka Hrvatska pošta otvara novi logistički centar u industrijskoj zoni Kukuljanovo. Novi, 60 milijuna kuna vrijedan poslovni objekt Bakar-Kukuljanovo imat će ukupnu površinu od gotovo 5000 metra četvornih i vlastitu solarnu elektranu. Na toj lokaciji radite će više od 300 zaposlenika Hrvatske pošte. Tom investicijom, kojom Hrvatska pošta zaokružuje ulaganja u infrastrukturu, stvoreni su preduvjeti za daljnji logistički rast i razvoj same tvrtke, ali i postavljeni dobri temelji za razvoj cjelokupnog logističkog tržišta Hrvatske.
- Za podizanje kvalitete i sve logističke poslove presudna je lokacija objekta, a novi poslovni objekt Hrvatske pošte nalazit će se na mjestu s vrlo dobrom prometnom povezanošću. Objekt je u neposrednoj blizini autoceste Rijeka – Zagreb i Kvarnerske ceste, a središte Rijeke udaljeno je svega 10 kilometara. Poslovni objekt Kukuljanovo, u kojem će se centralizirati poslovanje s čak pet lokacija, važna je karika u podizanju kvalitete i brzine pružanja usluga svim stanovnicima koji gravitiraju ovom području. To je karika u podizanju kvalitete i brzine pružanja usluga svim stanovnicima koji gravitiraju ovom području - Gorski kotar, Istra i Kvarner, ističe Ivan Čulo, predsjednik Uprave Hrvatske pošte.
Petogodišnji investicijski ciklus
Hrvatska pošta proteklih je pet godina provela investicijski ciklus od gotovo milijardu kuna. Uz ulaganja u digitalizaciju, značajna sredstva investirana su u proširenje postojećih i izgradnju novih logističkih kapaciteta. Osim ulaganja u Kukuljanovo proširen je logistički prostor u Osijeku, sagrađen je novi logistički centar u Zadru, prošireni su kapaciteti u Bjelovaru i izgrađen je Novi sortirni centar u Velikoj Gorici, što je ujedno i najveća kapitalna investicija u povijesti Hrvatske pošte. Novi sortirni centar otvoren je 2021. godine i najveća je kapitalna investicija u povijesti Hrvatske pošte, vrijedna 350 milijuna kuna.
- Infrastrukturna ulaganja u mrežu sortirnica povoljno će utjecati i na cjelokupni razvoj logističkog tržišta u Hrvatskoj. Sve lokacije modernih sortirnica strateški su odabrane i nalaze se na lokacijama koje su prometno dobro povezane te u su skladu s logističkim trendovima. Prije su takvi objekti bili smješteni u centrima velikih gradova, a danas se postavljaju na periferiju uz važne prometne pravce. Smanjio se broj lokacija na kojima se obavlja operativni dio poslovanja s pošiljkama, poput sortiranja i razrade. U Zagrebu je poslovanje s četiri lokacije preseljeno u Novi sortirni centar, dok se u Kukuljanovu centralizira poslovanje s pet lokacija, pojašnjava Čulo, koji napominje da je logistički sektor morao u kratkom roku pronaći rješenje za eksploziju internetske trgovine i iz korijena promijeniti ustaljene načine ispunjavanja potreba privatnih i poslovnih korisnika. Posljedice se, napominje, vide i danas.
- Dovoljno je pogledati rekordne promete, ali i zastoje u svjetskim lukama, koji su dio šire krize globalnih opskrbnih lanaca. Rješenja postoje, ali nisu jeftina niti brza. Pametne investicije pokazuju se kao ključ uspjeha, jer upravo su nagli rast internetske trgovine i paketnog poslovanja, kao jedna od posljedica pandemije, pokazali koliko su važna ulaganja u tehnologiju i infrastrukturu. Dobre primjere, srećom, ne moramo tražiti izvan naših granica, jer je jedna državna tvrtka u pandemiji pokazala kako u kratkom roku transformirati poslovanje i prilagoditi se novom normalnom, pojašnjava Čulo.
Krenuli prije izbijanja pandemije
Čulo naglašava kako je Hrvatska pošta s najvećim investicijskim ciklusom u povijesti krenula nekoliko godina prije izbijanja pandemije.
- Iskustvo je pokazalo kako su tvrtke koje su bile u uzlaznoj putanji investicijskog ciklusa izazove pandemije dočekale spremne, a brojni su primjeri tvrtki koje su u krizi i dodatno ojačale. Moderne logističke tvrtke već godinama premještaju svoje kapacitete iz urbanih centara na lokacije u blizini gradova koje su prometno dobro povezane. Takav je slučaj i s Novim sortirnim centrom, ali to nije jedina suvremena sortirnica Hrvatske pošte. Korisnici će rezultate investicija osjetiti kroz još kvalitetniju uslugu i jamstvo da će njihov zaokret prema e-trgovini Hrvatska pošta uspješno pratiti. Dapače, radnicima u operativi veliki broj paketa koji svakodnevno pristižu nije novost, a sve što stigne u sortirnicu već isti dan nastavlja put prema finalnom odredištu, pojašnjava Čulo koji dodaje da je s rastom paketnog poslovanja sve važnija i obratna logistika.
Pojašnjava da mnoge e-trgovine imaju opciju plaćenog povrata ako vam naručeni artikli ipak ne odgovaraju.
- S rastom internetske trgovine raste i broj plaćenih povrata koji također moraju proći kroz poštanske tokove kako bi brzo stigli u skladište trgovine, ističe Čulo koji dodaje da Hrvatskoj pošti u ovom slučaju pomaže i mreža paketomata, novi dostavni kanal putem kojeg se pošiljke mogu preuzeti, ali i vratiti ako je povrat plaćen.
- Paketomati se pokazuju kao dobar dodatak u modernizaciji infrastrukture, ali i logičan nastavak razvoja uz nove sortirnice Hrvatske pošte, pojašnjava Čulo koji otkriva da usprkos modernizaciji nije smanjen broj poštanskih ureda. Poštanski uredi su dostupni u više od 800 naselja.
- Hrvatska pošta danas je ravnopravan partner svim europskim poštama. Mi jesmo manji od Njemačke i Francuske primjerice, ali tehnološki ne kaskamo. Kolege iz tih zemalja se odnose prema nama s partnerskim poštovanjem. Za razvoj logističkih kapaciteta uvijek je potrebno poznavati sve elemente koji su bitni u ovom vremenu, ali odmah razmišljati i desetljeće unaprijed. Logistika, baš kao i prometna infrastruktura, omogućava provedbu trendova, ali istovremeno i kreira mogućnosti za nove trendove, zaključuje Čulo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....