ONLINE TRGOVINA

Hrvati u prosjeku 37 puta godišnje kupuju preko weba: Stvari iz ove dvije kategorije najčešće kupujemo...

Čak 86 posto svih hrvatskih online kupnji obavljaju redoviti e-kupci

Ilustrativna fotografija

 /Shutterstock

Čak 86 posto svih hrvatskih online kupnji obavljaju redoviti e-kupci koji u prosjeku kupuju oko 37 puta godišnje te vjeruju da kupnja putem interneta smanjuje stres te štedi vrijeme i novac. Udio redovitih e-kupaca ostao je konstantan od početka pandemije i predstavlja 43 posto ukupnih hrvatskih e-kupaca. Od ukupnog broja online kupaca, 51 posto redovitih e-kupaca čine žene, a najveći udio e-kupaca ima između 18 i 29 godina, pokazao je e-shopper barometar, istraživanje koje već šestu godinu zaredom provodi DPD Group.

U ovogodišnjoj anketi sudjelovala su 23.394 sudionika iz 21 europske zemlje.

Raste kupnja obuće

Iako europski e-kupci najviše naručuju proizvode iz kategorije hrane i pića, kupci iz Hrvatske još imaju druge navike. Prema istraživanju e-shopper barometar, Hrvati su najviše naručivali proizvode iz kategorije mode (53 posto), potom one iz kategorije ljepote i njege (48 posto), a zatim obuće (46 posto). Muškarci najviše naručuju proizvode iz high-techa i elektronike (46 posto), a žene najviše naručuju modne artikle (65 posto). Obuća i teški kućni namještaj jedine su kategorije koje su porasle u online prodaji od 2019., ali u Hrvatskoj se bilježi i porast te učestalost kupnje svježe hrane tijekom pandemije. Glavni pokretač odabira web stranice je povjerenje, stoga hrvatski kupci uglavnom preferiraju poznate robne marke, a čak 16 posto redovitih e-kupaca tvrdi da uvijek kupuje na istim web stranicama.

Kao najvažnija karika u iskustvu online kupnje pokazala se dostava. Čak 78 posto redovnih e-kupaca smatra da je isporuka njihove posljednje online kupnje bila lagana i jednostavna.

Dostava

Također, mlađa populacija smatra važnim aspektom e-kupovine besplatnu dostavu i povrat, a stariji e-kupci najbitnijom stavkom smatraju vjerodostojnost kupovine, odnosno posebno se fokusiraju na skrivene dodatne troškove. Otprilike 90 posto Hrvata preferira dostavu na kućnu adresu, no ove se godine primijetilo da ipak sve više odabiru alternativna mjesta dostave poput lokacija na kojima mogu sami preuzeti pošiljku i paketomata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 19:58