Pandemija koronavirusa promijenila je globalne tijekove roba. Uvoz i međunarodni prijevoz više nisu jednostavni kao nekad, pa se Hrvatska sve više orijentira na razmišljanje o prehrambenoj samodostatnosti. U pandemijskim uvjetima, prehrambene industrije diljem svijeta doživljavaju procvat, a hrvatske kompanije u tom sektoru okreću se otkupu domaćih sirovina od hrvatskih proizvođača te plasmanu proizvoda hrvatskim kupcima. Istodobno, jake tvrtke u prehrambenom sektoru u Hrvatskoj bilježe rekordne rezultate.
U tom kontekstu, ne čudi da je najbolja hrvatska tvrtka prema nedavnom istraživanju, koje je provela agencija Ipsos - Podravka. U istraživanju se od ispitanika tražilo da spontano navedu, odnosno da se sami prisjete, koje hrvatske tvrtke smatraju najboljima.
Podravku je navelo 17 posto ispitanika, a preostale četiri tvrtke u top 5 čine: Rimac Automobili (14%), INA (7%), Atlantic Grupa (6%) i Kraš (5%). Čak tri od pet najboljih su primarno aktivni u prehrambenoj industriji.
Podravka je ujedno i kompanija s najduljom tradicijom na listi - osnovana je 1934. godine. Poznata je po nizu jakih prehrambenih brendova. Ispitanici u istraživanju kao slobodne asocijacije na Podravku u najvećem broju navode Vegetu, ali zastupljene su i juhe, Čokolino, Lino Lada, kao i općenito pozitivne asocijacije, percepcija kvalitetnih proizvoda i slično.
Rimac Automobili relativno su brzo došli od startup kompanije do svjetski poznatog proizvođača električnih sportskih automobila. Kompanija u kojoj udjele imaju Porsche, Hyundai i Kia najmlađa je na popisu, osnovana tek 2009., i tako visoka prepoznatljivost iznenađuje sve koji ne znaju kakav je osnivač Mate Rimac magnet za medijsku pozornost.
INA je kompanija iz energetskog sektora koja je prepoznatljiva ponajviše zbog dugogodišnje sveprisutnosti njene maloprodajne mreže od gotovo 450 benzinskih postaja. Osnovana je 1964., a ugledu brenda očito nisu naštetila ni dugotrajna vlasnička natezanja te kontroverze oko prerađivačkog dijela biznisa.
Atlantic Grupa je u ovom društvu među mlađima - osnovana je 1991. Prepoznatljiva je po jakom portfelju vlastitih prehrambenih brendova na razini regije, distribuciji poznatih stranih brendova - od čega je i krenula, te karizmatičnom osnivaču Emilu Tedeschiju.
Kraš je prehrambena tvrtka specijalizirana za slatkiše osnovana 1950. godine. Velik dio njene prepoznatljivosti čine brendovi koji se potrošačima utisnu u svijest još u djetinjstvu. Nedavno je prošla kroz proces promjene vlasničke strukture koji očito nije negativno utjecao na percepciju kompanije.
Isto istraživanje je provedeno i 2016. godine, kada su ispitanici također proglasili Podravku najboljom. Zanimljivo je da se od preostalih kompanija iz tadašnjih top 5 niti jedna ne pojavljuje u ovogodišnjem izboru. Bilo su to Končar, Agrokor, Pliva i Konzum.
Značajno je porastao udio ispitanika koji Podravku doživljavaju pozitivno - njih 87 posto, u odnosu na 79 posto 2016. godine. Jako raste broj ispitanika koji se slažu s tvrdnjom da je Podravka tvrtka koja se razvija i napreduje - danas tako Podravku doživljava 76 posto ispitanika, dok je 2016. mislilo tek njih 67 posto. Ostale tvrtke nažalost nije moguće usporediti s prethodnim istraživanjem jer u njemu nisu ušle u pet najboljih.
U prilog percepciji Podravke kao tvrtke koja se razvija i napreduje idu i nedavno objavljeni poslovni rezultati za prvo tromjesečje ove godine. Tako su prihodi od prodaje porasli za 211,3 milijuna kuna odnosno 20,8 posto. Ostvarena neto dobit u iznosu od 91 milijun kuna što predstavlja rast od 13,5 posto u odnosu na godinu ranije.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 792 ispitanika iz opće populacije Hrvatske tijekom mjeseca ožujka, korištena je CATI metoda (kompjutorski potpomognuto telefonsko istraživanje).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....