Sat vremena za ekranom. Sat vremena drugih aktivnosti. Građani Hrvatske nakon pandemije gotovo polovicu svog dana provode koristeći digitalne tehnologije. Na popisu ekrana su prvo smartphonei, zatim laptopi pa pametni televizori, stolna računala, a tek potom pametni satovi i bežični zvučnici i slušalice. Korištenje pametnih mobitela poraslo je na 4,6 sati, a računala na 2,5 sati svaki dan, pokazalo je novo istraživanje o navikama korištenja financijskih usluga MasterIndex.
Riječ je o online istraživanju provedenom u rujnu u Hrvatskoj na uzorku od 1046 korisnika bankarskih usluga u dobi od 18 do 55 godina, a koje je za Mastercard provela agencija za istraživanje tržišta Improve.
Istraživanje pokazuje da je zbog učestalog bivanja pri ekranima kupnja preko interneta i dalje u porastu. Posebno je izraženo korištenje chat aplikacija. Nadalje, građani račune danas uglavnom plaćaju preko interneta, kad kupuju online u pravilu plaćaju s karticama.
Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda u Hrvatskoj i Rumunjskoj kaže da je pandemija poslužila kao katalizator modernizacije u financijskoj industriji i industriji plaćanja, a da su potrošači povećali potražnu za bezgotovinskim metodama plaćanja.
- Ubrzan je prelazak na digitalno plaćanje te je pokrenut trend rasta e-trgovine - ističe Vladimirescu.
To dvoje, pojašnjava Vladimirescu, kad se usporedi situacija godinu prije i iz proljeća ove godine, ukazuje da se sve više preko interneta plaća karticama. Istraživanje MasterIndex ukazuje da sad 89 posto građana koristi kartice za online kupnje. Češće tako kupuju oni s plaćom iznad 12.000 kuna, a kartice i online kupnju ne koriste ispitanici stariji od 55 godina i oni koji nemaju primanja.
Ušteda vremena, i u pandemiji ključna dostupnost sve dane u tjednu od 0-24 sata, više nisu jedini važni razlozi online kupnje. Sada su to i činjenica da se preko interneta može pronaći bolja ponuda proizvoda i usluga. To tvrdi 61 posto ispitanika. Na popisu razloga zašto online kupnja i dalje raste u Hrvatskoj su i prihvatljive cijene, akcije, popusti te dostava na kućnu adresu ili na posao.
- Istrijani odskaču od prosjeka kad je riječ o plaćanju kreditnim karticama, Zagrepčani izbjegavaju plaćati pouzećem, dok se na rate češće odlučuju ispitanici iz Like i Sjeverne Hrvatske - navodi MasterIndex.
Direktor Mastercarda u Hrvatskoj i Rumunjskoj kaže da su zbog porasta online kupnje uveli nove usluge poput povrata novca. Po toj je usluzi, inače, vrlo popularan bio PayPal.
- U skladu s ovim promjenama Mastercard je u Hrvatskoj pokrenuo program povrata novca za kupnju online, kao naš način da i dalje idemo ukorak s navikama potrošača - zaključuje Vladimirescu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....