POTROŠAČKE NAVIKE

Hrvati idu u kupnju namirnica dva do tri puta tjedno, a jedna stvar im je važnija od kvalitete

Pri odabiru proizvoda Hrvatima su najvažniji svježina, cijena i lokacija, tim redoslijedom

Privrženost supermarketima - prema istraživanju slovenske Mediane, čak 83 posto hrvatskih građana najradije kupuje u supermarketima

 Konzum/

Istražujući i uspoređujući potrošačke navike u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, slovenski institut za istraživanje tržišta i medija Mediana utvrdio je kako hrvatski građani pretežno idu u nabavu namirnica dva do tri puta tjedno, naglašeno vjeruju pekarama, a cijena im je općenito ispred kvalitete.
- Stanovnici Slovenije i Hrvatske najčešće kupuju u trgovačkim lancima, dok stanovnici Srbije kupuju svakodnevno i češće u lokalnim trgovinama, mesnicama i na tržnicama. Svježina je svima važna pri kupnji. Slovenski potrošači ističu kvalitetu, dok su hrvatskim i srpskim potrošačima važnije niske cijene. U sve tri zemlje informacije iz letaka ocijenjene su kao korisne - navodi Mediana, koja je istraživanje odradila na uzorku od 17 tisuća potrošača. I Slovenci, prema istom izvoru, odlaze u nabavu hrane, pića i potrepština za kućanstvo dva do tri puta tjedno, a na dnevnoj bazi čak i rjeđe nego Hrvati. Dok se u Hrvatskoj 15 posto anketiranih izjasnilo da ide u trgovinu svaki dan, u deželi je taj udio sedam posto, a u Srbiji 36 posto.
- U svim zemljama najveći udio kupaca kupuje u većim trgovinama ili supermarketima. Najviše, 88 posto, kupaca odanih supermarketima je u Sloveniji, slijedi Hrvatska s 83 posto, a samo 65 posto stanovnika Srbije kupuje u supermarketima - ističe Mediana. Privrženost hrvatskih kupaca pekarama ogleda se u nalazu spomenutog istraživanja da pekare po posjećenosti u Hrvatskoj dolaze odmah iza supermarketa s 40 posto udjela, dok su u Sloveniji poravnate s malim trgovinama (22 posto), a u Srbiji s udjelom od 26 posto iza malih trgovina, mesnica i tržnica.

Kada je u pitanju kriterij kupaca za odabir proizvoda, Mediana je anketiranima ponudila 15 "opcija", a najvažnijima ili presudnima za hrvatske kupce pokazali su se svježina, cijena i lokacija, tim redoslijedom. Istovjetno razmišljaju i kupci u Srbiji, dok u Sloveniji na prvo mjesto stavljaju kvalitetu, zatim lokaciju pa cijene. Hrvatima su ispred kvalitete i akcije, dok im prijašnje iskustvo s trgovcem i nije toliko bitno. Slovenskim je kupcima, primjerice, prijašnje iskustvo u trgovini ispred akcija i širine ponude u trgovini. Anketirani u Srbiji pri odluci koju će trgovinu odabrati uopće ne razmatraju prethodno iskustvo s trgovcem.
Kada je riječ o prikupljanju informacija o cijenama i ponudi trgovaca, u sve tri zemlje, kako je utvrdilo istraživanje Mediane, većina kupaca koristi letke trgovaca, ali se razlikuje pristup lecima. U Sloveniji i Hrvatskoj informacije se prikupljaju iz letaka koje kupci dobivaju u poštanske sandučiće, a u Srbiji iz letaka koji se dijele ili mogu uzeti u trgovinama.
- Iza letaka najvažnije je oglašavanje na televiziji i radiju. Na trećem su mjestu u Sloveniji aplikacije trgovaca, a u Hrvatskoj online informacije - komentira Mediana.



Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 23:24