Hrvatska poštanska banka (HPB) je u prvom polugodištu ostvarila neto dobit od 45,1 milijuna eura što je 6,4 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, priopćio je HPB u utorak.
Polugodišnja neto dobit HPB-a proizlazi iz snažnog rasta neto kamatnog prihoda koji je viši za 65 posto nego u prvom polugodištu 2023. godine, primarno zbog tržišnog kretanja kamatnih stopa te većeg volumena plasmana kod centralnih banaka i ostalih financijskih institucija, kažu u HPB-u.
Dodaju da je rast neto prihoda od naknada i provizija od 28 posto rezultat viših prihoda od platnog prometa, garancija i ostalih naknada po kreditima, nastavno na pozitivne učinke integracije Nove hrvatske banke i novih klijenata u HPB-u.
Operativni troškovi su u prvom polugodištu također rasli uslijed pripajanja Nove hrvatske banke, ali i zbog općeg rasta razine cijena, na 54,9 milijuna eura. Međutim, rast prihoda daleko je nadmašio rast troškova te je ostvarena operativna dobit od 55,2 milijuna eura uz rast od 38,9 posto.
Imovina HPB-a je u prvom polugodištu smanjena za 2,4 posto, na 6,9 milijardi eura, no na međugodišnjoj razini je i dalje viša za 42,4 posto. Takav razvoj događaja u HPB-u stavljaju u kontekst izrazito snažnog i rekordnog rasta u 2022. i 2023., kojim je HPB dosegao peto mjesto među bankama u Hrvatskoj po tržišnom udjelu, dok 2024. godinu, kako kažu, obilježava konsolidacija i stabilizacija bilance na novoj, višoj razini.
Za razliku od a vista depozita, oročeni depoziti rasli su za 6,8 posto, a HPB Super Štednja 2, kao jedan od najatraktivnijih štednih proizvoda na bankarskom tržištu, dosegnula je u prvom polugodištu volumen od 350 milijuna eura uz gotovo 12 tisuća novih ugovora. HPB je dobitnica Best Buy Award medalje za štedne proizvode u kategoriji Banka koja nudi najbolji omjer cijene i kvalitete na hrvatskom tržištu, a svojom ponudom štednje u 2024. nastavlja provoditi strategiju stvarenja dugoročne suradnje s postojećim i novim klijentima.
Pozitivna percepcija HPB-a među investicijskom javnosti očituje se u snažnom rastu tržišne cijene dionice Banke, koja je u prvom polugodištu 2024. porasla za 23 %, čime tržišna kapitalizacija na kraju polugodišta iznosi 465,7 milijuna eura.
HPB je tijekom izvještajnog razdoblja objavila Izvještaj o održivosti za 2023. s pregledom poslovnih aktivnosti i uloge u društvu koji potvrđuju poslovanje i razvoj na temeljima odgovornog bankarstva i brige za zajednicu. Donošenjem Klimatske strategije do 2050. HPB izražava predanost tranziciji prema društvu s niskom razinom ugljika. HPB intenzivno provodi korporativni program „Volontiramo za Hrvatsku“, aktivna je u poboljšanju financijske pismenosti, posebno mladih generacija, osmi put je dobila certifikat Employer Partner na temelju ulaganja u razvoj zaposlenika te joj je produžen certifikat Tvrtka prijatelj zdravlja HZJZ-a u sklopu Nacionalnog programa Živjeti zdravo.
Povodom objave financijskih rezultata za prvo polugodište 2024. godine, Marko Badurina, predsjednik Uprave HPB-a izjavio je: „Dugoročna strategija HPB-a temelji se na povećanju tržišnog udjela i unaprjeđenju kvalitete usluge klijentima, uz što konzistentno isporučujemo iznadprosječnu profitabilnost, jačamo kapitaliziranost i uspješno ostvarujemo kratkoročne planove. Uspješnom operativnom integracijom Nove hrvatske banke oslobođeni su resursi za daljnje razvojne aktivnosti, a dosadašnja ostvarenja daju nam zamašnjak za nove ciljeve i nastavak trenda rasta bržeg od tržišta. Zbog značajnog potencijala daljnjeg osnaživanja HPB-a u budućnosti spremni smo za nove izazove i uspjehe u promjenjivom monetarnom okruženju, doprinoseći i dalje poboljšanju života naših sugrađana i gospodarstvenika te ekonomskom napretku Hrvatske“.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....