Kategorija medicina, što uključuje sve vezano za proizvode farmaceutskih kompanija pa i lijekove, najbrže rastući je dio online trgovine u Hrvatskoj, objavio je Geopostov E-shopper barometar na godišnjoj konferenciji o online trgovini ‘CRO Commerce 2023.’ što se u petak održala u Zagrebu.
Prema istraživanju Geoposta, popis deset najprodavanijih kategorija robe nije se značajnije promijenio, osim u brzini rasta kategorije medicina.
Moda na vrhu
U Hrvatskoj su na internetu najviše prometa vrti u modi, koju kupuje 53 posto domaćih online kupaca, zatim obući, koju kupuje 49 posto domaćih online kupaca, i u ljepoti i njezi, koju kupuje 47 posto domaćih online kupaca.
Očigledno je da je u Hrvatskoj povjerenje u domaće internetske trgovce naraslo.
Unatoč tome, kako zbog većeg izbora i povoljnijih uvjeta dvije trećine Hrvata i dalje kupuje i sa stranih internetskih trgovina.
U tome dominiraju Kinezi, odnosno AliExpress.
Kineske trgovine najveća su konkurencija domaćim trgovinama, a u njima kupuje 62 posto domaćih onlina kupaca. Slijede njemačke online trgovine, odakle kupuje 47 posto domaćih online kupaca. Za pretpostaviti je da je riječ o Amazon.de, eBay.de i sličnim trgovinama, koje su unutar Unije pa nema uvoznih troškova i dostava je jeftinija nego izvan EU.
Na trećem mjestu su Britanci, u čijim online trgovinama kupuje 36 posto hrvatskih online kupaca.
Čak u većem broju nego od trgovaca, Hrvati su online iskoristili kako bi kupovali jedni od drugih.
Dvije trećina svih online kupaca u Hrvatskoj trguje međusobno - i kupuje i prodaje.
Za to se posebno aktivno koriste društvene mreže, kako navode u Geopostu, preko kojih se informira i doznaje o različitim ponudama čak 9 od 10 svih online kupaca u Hrvatskoj.
Kad kupuju u trgovinama, domaći kupci spremni su daleko više nego drugi kupci u Uniji čekati na popust. Tako čak 70 posto redovitih online kupaca u Hrvatskoj čeka sniženja za Black Friday, Cyber Monday i sezonske rasprodaje.
Iako dvije trećina ističe da im kupnja preko interneta štedi vrijeme, većina očekuje da im takva kupnja štedi i novac.
Najaktivnije žene
Ali treba uzeti u obzir da je ukupan broj online kupaca u Hrvatskoj, posebno onih aktivnih još uvijek manji nego u EU. Po ukupnom broju online kupaca Hrvati su u prosjeku Unije, sa 75 posto stanovništva koje kupuje online.
Međutim, po broju aktivnih kupaca ovo tržište zaostaje za prosjekom EU.
U Hrvatskoj svaki tjedan na internetu kupuje svega 40 posto populacije. Ti kupci dominiraju u online trgovinama u Hrvatskoj. Naručuju u prosjeku 4,3 paketa mjesečno.
U gotovo 60 posto slučajeva u Hrvatskoj na internetu kupuju žene.
U Geopostu navode da je jedan profil kupaca u tome dominantan. To je udana žena, koja ima oko 42 godine, veće je platežne moći i živi u urbanoj sredini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....