Adidas je zabilježio prvi gubitak u 30 godina. Njemački gigant sportske opreme je upozorio da će prodaja u Sjevernoj Americi ove godine vjerojatno pasti za dodatnih pet posto zbog toga što se trgovine sportske odjeće u SAD-u bore s velikim zalihama. S druge strane, u Kini očekuju “dvoznamenkasti rast prodaje” u 2024., piše Reuters.
Nakon što je Adidas u listopadu 2022. prekinuo suradnju s Kanye Westom i tako obustavio prodaju visokoprofitabilne linije tenisica Yeezy, te su se tenisice nastavile prodavati kako bi se ispraznile zalihe dok se paralelno pokušala povećati prodaja drugih tenisica. Gigant sportske opreme imao je koristi od trenda niskih tenisica od brušene kože kao što su Samba i Gazelle pa se prodaja obuće u četvrtom kvartalu povećala za osam posto, ali se prodaja odjeće smanjila za 13 posto. Prošle su godine samo od prodaje Yeezy tenisica zaradili 750 milijuna eura što je rezultiralo s dobiti od 300 milijuna eura. Gotovo polovicu tog iznosa (140 milijuna eura) tvrtka je izdvojila za donacije dobrotvornim organizacijama koje se bore protiv antisemitizma i rasizma.
Dionice su se naposljetku uspjele oporaviti pa je ova kompanija na čelu s izvršnim direktorom Bjonom Guldenom uspjela nadmašiti Nike i Pumu.
- 2023. je završila bolje nego sam očekivao na početku godine, ali to ni izdaleka nije dovoljno dobro - priznao je Gulden.
Osim što je prodaja u Sjevernoj Americi u četvrtom tromjesečju pala za 21 posto, odnosno tijekom godine za 16 posto, Adidas se suočio s još jednim izazovom. Zbog krize na Crvenom moru, došlo je do kašnjenja isporuka od dva do tri tjedna pa će, ako se prekidi nastave, to dodatno nagristi poslovanje kompanije.
Adidas je prošlog mjeseca postavio niska očekivanja za svoje preostale Yeezy proizvode, koje je posljednji put lansirao 26. veljače.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....