Francuski željeznički operator SNCF objavio je da će najkasnije 2023. godine uvesti prototipove vlakova bez strojovođa u sustav prijevoza putnika i tereta, najavljujući ujedno njihovo uključivanje u redovne usluge prijevoza u narednim godinama.
"Zahvaljujući autonomnim vlakovima svi će vlakovi voziti usklađeno i istom brzinom", izjavio je predsjednik SNCF-a Guillaume Pepy, predviđajući manje problema u odvijanju željezničkog prijevoza.
U SNCF-u se nadaju da će tom promjenom omogućiti uključivanje više vlakova na najprometnijim francuskim linijama i manju potrošnju energije.
Autonomni vlakovi već prometuju u sustavu podzemne željeznice u mnogim gradovima, uključujući Pariz, ali putovanje na velike udaljenosti predstavlja novi skup izazova, rekao je Pepy. Željeznica je otvoreni sustav i nepredviđene su situacije sastavni dio posla, dodao je.
SNCF će se u tom projektu udružiti s proizvođačima željezničke opreme Alstomom i Bombardierom, koje će voditi biti na čelu konzorcija za prijevoz putnika i tereta.
Prijelaz na vlakove bez vozača bit će postupan, naglasio je čelnik SNCF-ovog odjela željezničke tehnologije Pierre Izard, a zaključna će faza biti potpuna automatizacija. Pepy pak naglašava da su autonomni vlakovi nedvojbeno budućnost, ističući ipak da će putnicima možda trebati vremena da prihvate vlakove bez vozača.
Australija, Kina i Japan već eksperimentiraju s vlakovima bez vozača a ni Francuska ne kasni previše, konstatira Carole Desnost, čelnica odjela za inovacije u SNCF-u.
U operateru ističu da pregovaraju s njemačkim operaterom Deutsche Bahnom o promicanju europske norme za vlakove bez vozača.
Frnacuska inače ima više od 3000 kilometara brzih željezničkih linija, a na nekima od njih takozvani TGV vlakovi kreću se brzinom i do 320 kilometara na sat.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....